Nu zo een weekje in mijn nieuwe trots te hebben gereden, valt mij iets op aan de Park Pilot functie, waarbij de V40 zelf achteruit fileparkeert. Ik gebruik nog iedere keer de neerklapfunctie van de buitenspiegels om in de gaten te houden of 'ie niet langs de stoeprand schuurt met (bijv.) het rechterachterwiel. En ik moet bekennen: ik heb nu toch 50% van de keren zelf even ingegrepen omdat ik (uitstappen en controleren) toch echt inschatte dat ie de stoep ging raken bij doorrijden....
Hoe smaller het parkeervak, hoe meer last hij hiervan lijkt te hebben. Ook heb ik soms de indruk dat ie de auto's waarlangs je 'scant' als referentie neemt. Lastig natuurlijk, want je kachelt langs dikke, dunne, lange, brede, hoge & smalle auto's... Wil kunnen vertrouwen op de technologie, maar heb nog niet helemaal het gevoel dat te kunnen, om heel eerlijk te zijn.

Zou het misschien kunnen dat de boordcomputer rekening houdt met de (standaard) 16" Matres waarmee ie is afgeleverd? Heb er zelf 18" Ailos onder. (Volvo dealer had niet echt een sluitend antwoord op deze laatste vraag.)
Hoe is jullie ervaringen hiermee?