Navigatiehouder gebroken, hoe monteer je een nieuwe?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
vincentV50
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10

Goedemiddag allen,


Onlangs zijn wij de trotse bezitter geworden van een zwarte volvo v50 1.6d uit 2008 (Volvo geeft aan dat een type van bouwjaar 2009 betreft). Net geen 180.000 gelopen dus dik tevreden.

Auto heeft het kwaaltje dat hij af en toe niet harder gaat dan 100/120 vandaag is de computer gereset en regeneratievloestof voor de roetfilter in de tank gegooid, we wachten het wel af.

Echter waar mijn vraag nu over gaat is het volgende

De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk iets te hard met zijn notitiemap tegen de navigatie gegooid (vermoedelijk was de zakendeal niet doorgegaan :-)) effect is dan een gebroken navigatiehouder....

Nu ik heb ik vandaag een nieuwe retainer besteld partnummer 30758214 voor de Garmin navigatie
Het betreft dus de navigatie die je uit de houder kan halen. De volvo meneer zij nog "veel succes..."
Vermoedelijk weet hij dus wat voor klus het wordt.

Op internet vind ik wel plaatjes met de aansluitingen en onderdelen maar niet hoe je deze moet los en vast moet maken

Heeft iemand hier ervaring mee of een werkplaats handleiding hoe je dit moet doen?
Laatst gewijzigd door vincentV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Vroeger stonden er wel handleidingen op, misschien op forum swedespeed zoeken, wellicht dat daar wat opstaat. En mbt het niet harder willen dan 100/120 is geen goed teken bij de 1.6d. Het is een erg gevoelig blok dus zou het wel even goed laten uitzoeken.
vincentV50
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10

Dat van 100/120 is mij inderdaad bekend, het kan de egr / sensors / turbo of roetfilter zijn,
Turbo is gelukkig nog goed en maakt geen rare geluiden en pakt ook goed op, ik ben dus nog niet zo bang.
roetfilter is bij 125.000 vervangen en de teller staat nu rond de 170.000


De uitlees apparatuur ga aan dat het Iets met de katalysator te maken had, maar het strookte niet met de levensduur van de katalysator, hij heeft hem gereset en nu geen klachten meer, als het nu weer gebeurt dan gaat hij meteen weer aan de computer en dan hopen ze een gerichtere fout te vinden.

Ik heb overigens gezocht op de documentatie maar kan tot op heden nog niets vinden
Laatst gewijzigd door vincentV50 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1058
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Erik

S60 T5 R-design
vincentV50
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10

Bedankt kawaman

Ik denk dat plaatje 3/4 en 25 voor mij van toepassing zijn.

Nu nog even kijken of ik de roosters netjes kan verwijderden zonder de tool die beschreven staat in de handleiding

We gaan het dit weekend even proberen
vincentV50
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10

Ik heb nog even verder gekeken op jouw link en kwam de echte juiste tegen.

Voor de volledigheid voor eventuele andere notitieblok gooiers hierbij de juiste manual

http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/V50_2008
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1058
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Je kan ook een hele lijst met accessoire instructies bekijken maar ik krijg de link ineens niet meer geplakt :'(
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1058
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

http://accessories.volvocars.com/Access ... rch?query=*

Toch gelukt :D

druk op zoeken en de lijst komt te voorschijn
Laatst gewijzigd door kawaman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik

S60 T5 R-design
vincentV50
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10

De storing van het inhouden is inmiddels gevonden, er blijkt dat er slangetjes van de roetfilter die naar een sensor gaan gescheurd waren, waardoor de sensor valse informatie kreeg en in de noodloop ging
Maandag nieuwe slangen monteren en hopen dat het dan ook echt weg is....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”