Ik sta op het punt een Volvo 245 2.1 GL te kopen. Nu hoor ik dat er vaak problemen zijn met een Volvo met een overdrive. Dus naast 4 versnellingen een 5e die je met een knopje op de versnellingspook inschakelt.
(In dit geval ook een extra knopje (met een lampje) op het dashboard: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 89&asrc=st)
Wat zijn jullie ervaringen? En vanaf welk bouwjaar hebben Volvo's 5 versnellingen?
Groet, René
Wel of geen Volvo met overdrive aanschaffen?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Welkom hier! Misschien je je nog even voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte? Ik heb je bericht even verplaatst naar het juiste board. Overigens zijn de problemen met de overdrive mij niet bekend, nog niet eerder gehoord. Maar ja, weet dan ook lang niet alles
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30292
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Met een overdrive is niets mis, iets meer onderhoud t.o.v. een 5 bak. De 5 versnellingsbak, M47, kwam volgens mij vanaf 1984 t/m einde productie.
Ik heb zelf een 244 met 5 bak en een 240 Turbo met overdrive, bevallen beide prima.
Ik heb zelf een 244 met 5 bak en een 240 Turbo met overdrive, bevallen beide prima.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
De bakken met overdrive (M46) zijn juist onverwoestbaar. Elektronica is (zoals in de hele 240 uit die jaren) wat zwakker maar erg simpel (paar draadjes en een relais) en problemen zijn vaak simpel en goedkoop op te lossen.
De eerste 5-bakken (M47) in de 240 zijn juist wat zwakker en onder andere daarom nooit geleverd in de sterkere 240's. Ook de Turbo modellen van de 740 hebben nooit de M47 gehad maar zijn tot in de jaren '90 met de M46 geleverd. De latere M47's zijn wat beter maar omdat deze geen kilometertelleraandrijving hebben zijn ze niet 1 op 1 uitwisselbaar in 240's voor 1986. De M47's met telleraandrijving zijn zoals gezegd zwakker en omdat ze zeldzamer zijn vaak ook duur.
De eerste 5-bakken (M47) in de 240 zijn juist wat zwakker en onder andere daarom nooit geleverd in de sterkere 240's. Ook de Turbo modellen van de 740 hebben nooit de M47 gehad maar zijn tot in de jaren '90 met de M46 geleverd. De latere M47's zijn wat beter maar omdat deze geen kilometertelleraandrijving hebben zijn ze niet 1 op 1 uitwisselbaar in 240's voor 1986. De M47's met telleraandrijving zijn zoals gezegd zwakker en omdat ze zeldzamer zijn vaak ook duur.