wat zijn de zwakke punten van beide, welke zou het beste zijn?(ongeacht van de wegentaks in B)
ik begin zin te krijgen in een nieuw speeltje en twijfel tussen die 2
S80 V8 of een S80 T6
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Zwakke punten? Misschien verbruik? De V8 verbruikt wellicht wat meer. Maar daar krijg je dan wel een geweldig motorgeluid voor terug met bijbehorende prestaties. De T6 is misschien sneller maar wel met veel minder drama schat ik zo in.
In dit geval lijkt me dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kunt maken
In dit geval lijkt me dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kunt maken

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30277
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het zijn beide iconische auto's, gewoon met beide types gaan rijden en een keus maken. Het wordt een lastige keus vrees ik zo.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21285
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De rust die een 4.4 V8 heeft lijkt mij verslavend.. 

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Ja een no brainer! De yamaha V8 natuurlijk! Heb twee maal in die machine mogen rijden en vond het briljant, zo soepel als dat blok draaide en het vermogen van 315pk als je het vroeg, heerlijk! De v8 is meer een duursporter en de t6 een topsprinter, door de dubbele turbo. Zou als je de mogelijkheid hebt eens beide rijden, Marcel hier op het forum heeft net een v8 aangeschaft en die is er volgens heel erg blij mee.. 

- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Beste idee is om in beide een proefrit te maken. Hoe het je bevalt ligt denk ik ook wel aan je eigen rijstijl.
Al ben ik vrij zeker dat je uiteindelijk voor de V8 gaat, sterker nog als je de auto start (vooral als hij koud is) zal het je al duidelijk zijn welke je wil....
Wellicht nog een leuk stukje om te lezen:
KLIK
Al ben ik vrij zeker dat je uiteindelijk voor de V8 gaat, sterker nog als je de auto start (vooral als hij koud is) zal het je al duidelijk zijn welke je wil....
Wellicht nog een leuk stukje om te lezen:
KLIK
Laatst gewijzigd door VolvoRulez op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik heb maar één korte rit in een S80/I T6 gereden, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar de V8...
Ik kom uit een S80/I 2.5T. Een prima motor, maar mijn V8 is toch wel een heel ander verhaal.
De V8 is g-e-w-e-l-d-i-g! Altijd onmiddellijk bij de les (geen turbo-lag) en altijd blij om hard te mogen werken. Hij schreeuwt het dan uit van blijdschap. Net als zijn baasje (het schreeuwen, niet het werken
).
Daarnaast draait hij heel relaxed bij constante snelheden.
Dan over het verbruik. Wat verwacht je van een T6? En van een V8? Ik heb net een tweedaagse rit van 2000km achter de rug. Een rit die ik ook verschillende malen met mijn 2.5T heb gereden. Tijdens de rit hou ik me aan de geldende maximum snelheden en rij steeds op de CC. De 2.5T deed dit met een gemiddeld verbruik van 1:10, mijn V8 kwam gemiddeld uit op 1:8. En dat zijn liters LPG, op benzine zal het uitkomen op 1:12 vs 1:10. Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat een T6, onder dezelfde omstandigheden, niet meer zal verbruiken dan een V8 en niet minder dan een 2.5T.
In de stad drinken beide motoren je arm
. Maar het is ook zo leuk om te voorspellen wie zijn hoofd gaat omdraaien als je met wat extra spoed bij een stoplicht optrekt.
Ik ben blij met mijn V8
Ik kom uit een S80/I 2.5T. Een prima motor, maar mijn V8 is toch wel een heel ander verhaal.

De V8 is g-e-w-e-l-d-i-g! Altijd onmiddellijk bij de les (geen turbo-lag) en altijd blij om hard te mogen werken. Hij schreeuwt het dan uit van blijdschap. Net als zijn baasje (het schreeuwen, niet het werken

Daarnaast draait hij heel relaxed bij constante snelheden.
Dan over het verbruik. Wat verwacht je van een T6? En van een V8? Ik heb net een tweedaagse rit van 2000km achter de rug. Een rit die ik ook verschillende malen met mijn 2.5T heb gereden. Tijdens de rit hou ik me aan de geldende maximum snelheden en rij steeds op de CC. De 2.5T deed dit met een gemiddeld verbruik van 1:10, mijn V8 kwam gemiddeld uit op 1:8. En dat zijn liters LPG, op benzine zal het uitkomen op 1:12 vs 1:10. Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat een T6, onder dezelfde omstandigheden, niet meer zal verbruiken dan een V8 en niet minder dan een 2.5T.
In de stad drinken beide motoren je arm

Ik ben blij met mijn V8

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Leuk om te lezen/kijken:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... lvo-s80-v8
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... lvo-s80-v8
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Behoeft geen uitleg, toch?

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2331
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
gisteren heel voorzichtig erover begonnen tegen moeder de vrouw....
enne zolang de R maar weg gaat is ze blij....(wegens veel te laag,te hard rijden en ik er volgens haar toch niet in slaag om er traag mee te rijden)
@Marcel: ik kijk eens na hoever je woont, wil wel eens een namiddagje kletsen over de S80 V8 op gas(zou ook de bedoeling zijn)
enne wat kiezen: eentje met veel (autosnelweg) kilometers of eentje met weinig km die het dubbele kost?
enne zolang de R maar weg gaat is ze blij....(wegens veel te laag,te hard rijden en ik er volgens haar toch niet in slaag om er traag mee te rijden)
@Marcel: ik kijk eens na hoever je woont, wil wel eens een namiddagje kletsen over de S80 V8 op gas(zou ook de bedoeling zijn)
enne wat kiezen: eentje met veel (autosnelweg) kilometers of eentje met weinig km die het dubbele kost?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met veel snelwegkilometers is het blok altijd lekker op temperatuur geweest en heeft de hele auto het minste te verduren gehad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
oei! ze weet zo te horen precies hoe het zit ;)Philken schreef: en ik er volgens haar toch niet in slaag om er traag mee te rijden
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6