Ervaring en mogelijkheden trekhaak voor een Volo V60/V70

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
quickstep
2nd Gear member

Binnenkort wordt mijn eerste Volvo geleverd, een V60.
Ik overweeg een trekhaak erbij te kopen en heb zitten zoeken op internet.

Er zijn vele verschillende aanbieders en enkele fabrikanten heb ik gevonden:
- Volvo (Orgineel)
- Thüle (was Brink)
- Westfalia Automotive
- Bosal

Mijn voorkeur gaat uit naar een afneembare trekhaak. Bij de orginele Volvo trekhaak viel me op dat bij alle (V60/ V70 etc) trekhaken en een uitsparing in de bumper gemaakt moet worden met en afdekkapje erover heen. Optisch een onding, daarom vraag ik me af of dit ook anders kan (dus zonder kapje).

Wie heeft ervaring hiermee, hoe ziet het eruit en wat zijn de kosten? Zijn er verschillen met de bekabeling en mogelijk software aanpassing die dan niet orgineel Volvo is?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt,

Guido
Fulaks
6th Gear member

Ik heb een Westfalia die verticaal onder de bumper naar boven toe wordt ingeschoven. Bij verwijderde kop zie je niets en de stekkerdoos klapt achter de bumper weg en is gemonteerd met originele Volvo-kabelboom. Ziet er allemaal degelijk en zwaar uitgevoerd uit en werkt ook prima. Had op mijn vorige V70 wel zo'n lelijk kapje, is iets beter als je het in kleur laat spuiten, maar toch liever de Westfalia oplossing, die bovendien een beetje goedkoper was. Is bij mij door de Volvo-dealer geplaatst.

Ik denk dat de originele Volvo-trekhaak een Thule is, maar weet ik niet zeker.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”