Na mijn verhuizing was de afstand woon-werk te groot geworden om LPG te blijven rijden. Wanneer je 3x per week bij de pomp staat te tanken en continu moet letten op wanneer en waar te moeten tanken dan is LPG rijden voor mij geen optie meer. Ik ben dan ook al een langere tijd aan het zoeken naar een mooie diesel, met leuke opties, een relatief lage KM-stand en omdat ik groot fan ben van de V70 classic was ik ook aan het zoeken naar dit model. 1000KM met een tank brandstof rijden is ook iets waard.
Gisteren ben ik geslaagd in het vinden van zo'n model en na een uitgebreide inspectie en een flinke proefrit te hebben gemaakt heb ik besloten de auto te kopen.
Het gaat om een blauwe V70 Polar automaat van het bouwjaar 2000 met de bekende VAG 2.5D 5 cil roffel met 335.000km op de teller. Onderhoudshistorie van de auto is bekend en de afgelopen twee jaar is er voor veel geld aan versleuteld. De airco is gereviseerd (nog garantie), 4 nieuwe Dunlop banden, remmerij rondom vervangen, alle riemen zijn vervangen en er is een elektrisch schuif/kanteldak ingebouwd waar ook nog steeds garantie op is. Van de automaat is er een inspectierapport waarin deze ook nog in goede staat wordt bevonden, dit kan ik alleen maar beamen want de automaat schakelt boterzacht. Als laatste heb ik de motor nog gecontroleerd op lekkage aan de motor, het bekende keerring probleem, gelukkig ziet alles er kurkdroog uit.
Voor de rest is de auto voorzien van een smetloos zwart half lederen interieur met houtinleg. Natuurlijk zijn er ook standaard Polar opties aanwezig zoals cruise control, climate control en stoelverwarming, daarnaast zit er ook een heerlijk geluid in de auto i.c.m. een HU-1205 met navigatie. Wat wil een mens nog meer..
Het heeft een tijdje geduurd maar dan heb je ook wat.
Het enige puntje is dat het SRS-airbag lampje brand, dit is het bekende stekkertje onder de stoel probleem waar ik nog even naar moet kijken.
Eigenlijk wil ik nog geen foto's plaatsen want de auto is helemaal niet gepoetst en zit nog onder een laag zand, maar daar moeten jullie maar even doorheen prikken, foto's van een shiny gepoetste V70 volgen later.
Voorstellen nieuwe auto RoyvW!
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RoyvW op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ondertussen heeft de automaatbak al een GS Powerflush ondergaan wat overigens een wereld van verschil is en een grondige poetsbeurt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001