In het linkerscherm van het instrumentenpaneel komen luchtbelletjes omhoog als je je voet van het gaspedaal afhaalt en/of remt.
Bovenaan de belletjes zit een miniscuul streepje, het is bijna niet zichtbaar, op de foto onderaan staat dat streepje (dat eigenlijk gelijk is aan de bovenste belletjes) precies op de helft.
Kan je hier iets aan aflezen? Kan je bijvoorbeeld zien wanneer de auto stopt met remmen op de motor en de "echte" remmen erbij komen?
Remmen op elektromotor / remmen
- hans98
- 4th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Pin mij er niet aan vast, maar zover ik weet (en voel) is dat witte streepje wat je in het midden ziet (lichte/miniscuul variant), de maximale hoeveelheid aan remcapaciteit dat op de elektromotor kan. Indien het streepje het midden heeft bereikt, en jij het rempedaal nog iets verder in trapt, zullen de remschijven/blokken in werking treden. Bij het Performance thema is het net andersom, daarbij gaat het streepje omlaag.
-
- 5th Gear member
Nee. Die streepjes horen bij de rode wijzer. Het is de schaalverdeling van de batterij voorraad. Staat de meter op het middelste streepje, dan heb je de helft van de capaciteit die je mag oprijden bereikt.
Staat de batterij compleet onderin. Dan is je rij accu niet leeg, maar wel zo leeg dat je niet meer elektrisch kunt rijden. Immers de computer(s) zorgen ervoor dat de accu nooit helemaal leeg is te rijden.
Uiteraard is er wel een grens aan hoe hoog de belletjes wok kan komen. Het zou best kunnen dat de belletjes maximaal tot de middenstreep komen. Daar heb ik zelf nooit exact op gelet.
Staat de batterij compleet onderin. Dan is je rij accu niet leeg, maar wel zo leeg dat je niet meer elektrisch kunt rijden. Immers de computer(s) zorgen ervoor dat de accu nooit helemaal leeg is te rijden.
Uiteraard is er wel een grens aan hoe hoog de belletjes wok kan komen. Het zou best kunnen dat de belletjes maximaal tot de middenstreep komen. Daar heb ik zelf nooit exact op gelet.
-
- 4th Gear member
Ik ben het met hakan eens. Ze geven aan tot hoever je elektrisch kunt remmen. In de performance stand is dat inderdaad beter zichtbaar en in die stand zie je ook dat bij stilstand je even het rempedaal in moet trappen om echt de elektromotor stop te zetten.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
vaudi, wij hebben het niet over dé witte strepen. (die van 25%, 50%, 75%)
Als je remt, zie je bubbeltjes in het Hybrid thema. Gepaard met deze bubbeltjes gaat ook een lichte witte streep, die bijna niet te zien is. Deze beweegt net zoals de meter in de Performance thema.
Als je remt, zie je bubbeltjes in het Hybrid thema. Gepaard met deze bubbeltjes gaat ook een lichte witte streep, die bijna niet te zien is. Deze beweegt net zoals de meter in de Performance thema.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Tot het midden.vaudi schreef:De vraag is tot hoever kan deze beweegbare streep omhoog?
- hans98
- 4th Gear member
Dank voor alle antwoorden tot nu toe! het bijna-onzichtbare-streepje gaat volgens mij tot de helft van de schaal en daarna niet meer verder omhoog.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8