Parrot CK3200 - mutebox - HU1205

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
paQ
4th Gear member

Ik heb hier verscheidene topics gelezen over een benodigde iso 2 car 2 iso kabel, benodigd voor het aansluiten van een BT carkit.

Nu zit er reeds een carkit ingebouwd die over de speakers loopt (een CARK 91), dus ik dacht... wacht effe met die dure kabel, ik neem eerst even een kijkje wat er nu al wel of niet loopt achter dat console.

zo gezegd, zo gedaan
en dit is wat ik aantrof:
Afbeelding

en dan zal dit de mutebox zijn... right?
Afbeelding

verder nog dit:
Afbeelding

soort van iso 2 car to iso?
Afbeelding

nog een laatste 'overzichtsfoto'
Afbeelding

de hamvraag.
Kan ikmijn BT carkit zo aan die mutebox pluggen?
of moet ik toch nog een hoop 'verbouwen'?

edit:
de carkit kabelboom:
Afbeelding
Okke
4th Gear member

Jij gaat niet blij worden! Je bluetooth carkit heeft ISO aansluitingen, en als ik het goed zie...heb je geen mutebox nodig! had er bij een radio met ISO-aanlsuitingen zo tussen gegaan, plug and play (zo te zien zowel de power als je speakers meteen doorgelust en tevens verbonden)!

Je Volvo radio...ehm...gebruikt volvo stekkers...die zet je eerst om naar ISO en dan van ISO naar VOLVO...dus...
V40
paQ
4th Gear member

dus... alles eruit, kabel halen bij de dealer, en alles weer erin? :)
Okke
4th Gear member

Ik hoop dat ze beide stekkers hebben. Leg het ze anders even voor...dit moeten ze meteen begrijpen en ze kunnen je vast wel even helpen tesamen met dat verlichtingsprobleempje.
V40
liquid_force
6th Gear member

ik heb in schotland een verloopkabel gekocht voor mijn parrot, werkt nu zonder enig probleem, totaal iets van 60 pond incl. verzendkosten http://www.siocommunications.co.uk/

maak geen gebruik meer van de ISO connectoren zoals geleverd door Parrot maar een alternatieve kabel ... die je direct in het blauwe kastje inplugt ...
marzz
1st Gear member

Hmmm, ik heb van de week in mijn V40 een Speedsound carkit (soort Parrot) aangesloten aan de HU1205, via een bij ASD (Maarssen) gehaalde Iso2Car2Iso kabel. Inpluggen en klaar! Bij de Speedsound is inderdaad geen mutebox nodig, en volgens mij bij de Parrot ook niet.

Kabel was 4 tientjes. Nog steeds een hoop geld voor wat draadjes en wat connectoren, maar goed, dit is meer plug and play dan plug and pray ;-)

Marzz
paQ
4th Gear member

sja de dealer heeft er eentje voor me klaarliggen, maar ze zijn f*kking duur :(

48 euro excl BTW...
zucht

ik heb de carkit voor een erg scherpe prijs, dus dat compenseert weer ;)
Okke
4th Gear member

Balen man...natuurlijk kan je ook in je bekabeling van je Volvo gaan knippen...afgezien van het feit dat je dan heel goed moet weten waar je mee bezig bent is dat natuurlijk erg zonde. De voedinspanning aansluiten lijkt mij op zich nog wel te doen (kan je zelfs met speciale klemmetjes parallel aan je radio aansluiten) maar je moet ook al je speakers doorlussen (weer 8 draadjes). Dat betekend daar in ieder geval 8 draden doorknippen, verbinden met je bluetooth kit, en weer aansluiten naar de connector van je radio. Tja...
V40
liquid_force
6th Gear member

marzz schreef:via een bij ASD (Maarssen) gehaalde Iso2Car2Iso kabel. Inpluggen en klaar! Bij de Speedsound is inderdaad geen mutebox nodig, en volgens mij bij de Parrot ook niet.
Als je radio Mute ondersteund heb je inderdaad geen mutebox nodig voor de Parrot, maar aangezien mijn radio dat niet heeft (raarrrrrr) heb ik dus een mutebox ertussen moeten gooien.

De 2 verschillende Iso2Car2Iso kabeltjes die ik uit Nederland heb laten overkomen pastten beide niet, beide een 16 polige stekker ipv de 12 polige die ik nodig had. Daarom dus nu de omweg via Schotland :D
(die wel erg netjes werkt en ingebouwd is btw)
Okke
4th Gear member

liquid_force schreef:Als je radio Mute ondersteund heb je inderdaad geen mutebox nodig voor de Parrot, maar aangezien mijn radio dat niet heeft (raarrrrrr) heb ik dus een mutebox ertussen moeten gooien.
Okee, maar volgens mij is deze mute box niet alleen bedoeld om je luidspreker signaal te muten, maar om ook meteen op een of meerdere speakers (afhankelijk van uitvoering...) je telefoongeluid op je speakers te zetten. Ik heb ook de mute-ingang gebruikt (in mijn geval Volvo radio, maar m'n oude Sony had ook mute), maar dan moet je wel een extra speaker gebruiken/ plaatsen.
V40
liquid_force
6th Gear member

Okke schreef: Okee, maar volgens mij is deze mute box niet alleen bedoeld om je luidspreker signaal te muten, maar om ook meteen op een of meerdere speakers (afhankelijk van uitvoering...) je telefoongeluid op je speakers te zetten.
inderdaad: als je me nu belt schal je door de hele auto heen :D:D:D
paQ
4th Gear member

mooooie carkit die parrot!

super kwaliteit geluid, en met de jusite kabels, klinkt het fantastisch in de wagen. :)
moet vanavond (als het iets koeler is) alleen nog even de zwanenhals microfoon aan de nieuwe kabel vastsolderen :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”