Dumpvalve 242 turbo

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
SVE
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03

Hallo
Ik ben vanplan een dumpvalve te monteren op mijn auto aangezien dit de levensduur van de turbo zou verlengen en het is natuurlijk een geweldig geluid !!!
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik deze precies moet aansluiten ik weet ondertussen al dat het zo dichtmogenlijk bij het inlaatspruitstuk moet en op de buis van de intercooler maar die vaciuum aansluiting waar zit die bij een b21et met k-jettronic

Bij een 940 laats teken en hier was het simpel aangezien er bij een 940 een injectorrail opzit met vaciuum aansluiting zeg maar

Alvast bedankt
Mvg sem
Gebruikersavatar
sander69
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
Locatie: Zwolle

ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik had dat ook op mijn saab 900 turbo met intercooler. hier moest iets op de buis van de intercooler gelast worden om het aan te sluiten.

ik weet niet of het de levensduur van je turbo verlengd; volgens mij is het belangrijker dat je hem goed warm rijdt en na de rit even een paar seconden stationair laat draaien.

zit er bij een turbo niet standaard een BOV op?

het geluid is in het begin leuk, maar ging bij mij behoorlijk irriteren na een tijdje...... ik vind het meer iets voor snelle auto's zoals die snelle Subaru's enzo...maar smaken verschillen gelukkig
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
SVE
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03

Ja klopt de dumpvalve moet op de buis van de intercooler gelast worden maar heeft ook een vaciuum aansluiting nodig
Alleen weet niet waar ik deze vandaan miet halen bij een b21et
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”