Mijn auto rijd op vol Synthetische olie ( staat op een sticker op motorblok )mijn vraag is :Kan ik zonder problemen overstappen naar een half Synthetische of een Minerale olie ?
het is een V70 benzine 2.4 140 pk
180000 km
type B5244S2
wat voor olie ?
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14862
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik ben geen echte olie deskundige.
IK weet wel dat olie specificaties heeft en je motor deze vraagt en daar moet je aan voldoen.
Of je dan vol syntheet rijdt of iets anders maakt dan niet uit dacht ik.
Ga anders maar in de zoekfunctie. Er is al veel over geschreven op dit forum
bobv
IK weet wel dat olie specificaties heeft en je motor deze vraagt en daar moet je aan voldoen.
Of je dan vol syntheet rijdt of iets anders maakt dan niet uit dacht ik.
Ga anders maar in de zoekfunctie. Er is al veel over geschreven op dit forum
bobv
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik zou niet teruggaan naar mindere olie dan er nu inzit.
Natuurlijk kan het maar het is niet de bedoeling. De motor is geoptimaliseerd op de volsynthetische olie.
Je rijdt een VOLVO, een zeer goede auto, dus geef die ook de beste behandeling.
Sorry hoor maar ik kan er niet tegen dat iemand die een goede auto koopt, op de verkeerde manier, wil bezuinigen op het onderhoud.
Natuurlijk kan het maar het is niet de bedoeling. De motor is geoptimaliseerd op de volsynthetische olie.
Je rijdt een VOLVO, een zeer goede auto, dus geef die ook de beste behandeling.
Sorry hoor maar ik kan er niet tegen dat iemand die een goede auto koopt, op de verkeerde manier, wil bezuinigen op het onderhoud.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49
mij is altijd verteld, als er vol synthetische olie in zit kan je niet terug naar minerale olie. of je moet je blok schoon laten spoelen
Volgens mij is het juist andersom. Het heeft ook niet te met de warmte die de olie aankan, het heeft te maken met de dopes die in de olie zitten. Ik heb begrepen dat vol synthetisch de motor beter schoon houdt\maakt. Dus als je altijd mineraal hebt gebruikt is je motor sterker vervuild inwendig. Als je vervolgens vol synthetisch gaat gebruiken wordt de motor beter schoongemaakt en dit kan dan weer leiden tot verstopte olieleidingen. Shell heeft 20 jaar geleden heel veel problemen gehad met een toen geintroduceerde olie waardoor veel motoren vastliepen. Ik weet niet of dit tegenwoordig ook zo extreem is aangezien de kwaliteit van mineraal olie ook veel beter is geworden.van minerale 'omhoog' kan altijd omdat synthetische olie meer warmte aankan
MvG Martin