Eerste post hier op 't forum, en gelijk een aantal vragen.
Ik was wat aan het rondlezen omdat ik de naamgeving van de Volvo in car systemen maar vaag vond.
Ben er nu achter dat dat het ook gewoon is

Dit snap ik er nu van:
1) oudst: Volvo RTI Nav (navigatie interface met pijltjes, op de XC90 etc.)
2) oud: Volvo Sensus (is volgens mij zowel met als zonder nav te krijgen, standaard 5" scherm? Wordt niet meer geleverd dacht ik)
3) nieuwer: Volvo Sensus Connected Touch, SCT (uitbreidingskit voor Sensus, werkt met touchscreen en soort Android op 7". Volgens Volvo alleen leverbaar als upgrade over de oude Sensus systemen)
4) huidig: Volvo Sensus Connect, SC (enige momenteel leverbare optie in nieuwe af fabriek Volvo's, heeft altijd 7", zowel met als zonder nav, bevat een deel van de SCT interface en apps, maar heeft geen touch).
Corrigeer me svp als ik er naast zit. Ook bestond er nog iets als Sensus Pro, maar geen idee wat dat is.
Probleem waar ik een beetje mee zit is dat het nu net lijkt alsof het SCT veel beter is dan het SC systeem, ook al is dat nieuwer?! :S Je kunt meer apps draaien en rooten zodat je zelf APK's kunt installeren, je hebt iGo nav en kaarten, en een touchscreen. Dat klinkt bijna alsof het niet waar kan zijn. Zit er een update in de pijplijn waardoor SC dezelfde functionaliteit als SCT krijgt? Of krijgen vanaf MY2015 alle SC systemen ook een touchscreen? Ik hoor het graag, het lijkt allemaal heel onlogisch en het voelt alsof ik als potentiële klant genaaid word door Volvo omdat 'oudere klanten' beter spul krijgen dan 'nieuwe'.