Mijn auto gaat morgen gelukkig terug voor onderhoudt, maar ik ben bang dat het een blijvertje wordt.
Vandaag bij het laden van de auto gaf de laadpaal aan het er niet mee eens te zijn. Ik kijken op de autozijde... ja hoor.. rood knipperend lampje en hij knippert nog steeds.
Geen errors in het display van de auto verder. Ik mag van de garage lekker naar huis dieselen en morgen voor onderhoud komen.
"wordt vervolgd..."
Volgende laadprobleem...
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Misschien een probleem van de laadpalen zelf of iets met aansluitproblemen van de auto op de paal?rsnhakan schreef: Het valt mij op dat vooral de mensen die aan een laadpaal laden, problemen krijgen. Toeval of niet?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Een daarvoor bestemd laadpunt Is complexer, maar dan ook meer beveiligd. Vooral aan de stopcontact zijde.
16A uit een gewoon stopcontact trekken zou ik niet met veel vertrouwen op veiligheid doen.
Mijn problemen lijken alleen aan de kabel te wijten zijn, dus heeft dan niets met het laadpunt te maken.
16A uit een gewoon stopcontact trekken zou ik niet met veel vertrouwen op veiligheid doen.
Mijn problemen lijken alleen aan de kabel te wijten zijn, dus heeft dan niets met het laadpunt te maken.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het zou kunnen, maar zijn er mensen dan die nooit bij echte laadpalen laden?rsnhakan schreef: Het valt mij op dat vooral de mensen die aan een laadpaal laden, problemen krijgen. Toeval of niet?
Ik heb dezelfde symptomen gehad als jrkalf. De "laadmodule" is toen vervangen.Ik geloof dat IV39 iets soortgelijks had. Er was slechts een zekering door, maar toch werd de hele laadmodule vervangen.
Ik laadde toen vrijwel uitsluitend aan mijn huis-stopcontact, maar zo nu en dan bij een openbare paal. Ik vermoed dat mijn probleem toen bij een openbare paal is ontstaan. Ook weer lastig te bepalen, ik kwam er pas later achter dat ik niet meer kon laden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zal wel een paal met vieze stroom geweest zijn 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Hahaha, vieze stroom van de concurrent.
Ik heb een standaard laadpaal van het Eneco type gebruikt.
Nu zijn deze palen de laatste tijd wel enigszins mishandeld door de mannen van de poolauto ploeg die ineens met hybride auto's moesten leren omgaan.
Maar toch, dat mag de paal zelf niet slopen. Gewoon een nette 2x 16A laadpaal.
Ik ga het morgen wel horen. Worst case moet ik vragen of ze een leenauto v70 of xc60 hebben staan. Ik moet overmorgen toch echt naar Oostenrijk....
Ik heb een standaard laadpaal van het Eneco type gebruikt.
Nu zijn deze palen de laatste tijd wel enigszins mishandeld door de mannen van de poolauto ploeg die ineens met hybride auto's moesten leren omgaan.
Maar toch, dat mag de paal zelf niet slopen. Gewoon een nette 2x 16A laadpaal.
Ik ga het morgen wel horen. Worst case moet ik vragen of ze een leenauto v70 of xc60 hebben staan. Ik moet overmorgen toch echt naar Oostenrijk....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Met laden zelf heb ik geen problemen gehad.IkeV70 schreef:Het zou kunnen, maar zijn er mensen dan die nooit bij echte laadpalen laden?rsnhakan schreef: Het valt mij op dat vooral de mensen die aan een laadpaal laden, problemen krijgen. Toeval of niet?
Ik heb dezelfde symptomen gehad als jrkalf. De "laadmodule" is toen vervangen.Ik geloof dat IV39 iets soortgelijks had. Er was slechts een zekering door, maar toch werd de hele laadmodule vervangen.
Ik laadde toen vrijwel uitsluitend aan mijn huis-stopcontact, maar zo nu en dan bij een openbare paal. Ik vermoed dat mijn probleem toen bij een openbare paal is ontstaan. Ook weer lastig te bepalen, ik kwam er pas later achter dat ik niet meer kon laden.
Er is een keer een laadpunt vervangen omdat deze storing gaf. En een keer omdat een kapje van de stekker kapot was gegaan. Beide kosteloos door Nuon vervangen.
Mij accu is vervangen omdat de aansluiting bij de accu zelf niet goed was, er was een stekkertje los. Dit stond los van het laadproces.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij laden alleen thuis en bij familie aan het stopcontact. Aan een laadpaal heeft hij nog nooit gehangen.IkeV70 schreef:Het zou kunnen, maar zijn er mensen dan die nooit bij echte laadpalen laden?rsnhakan schreef: Het valt mij op dat vooral de mensen die aan een laadpaal laden, problemen krijgen. Toeval of niet?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Hier thuis een wandlader laten monteren (eigenlijk veel te duur) een normaal stopcontact duurt niet zoveel langer
Bij mij zullen de verhoudingen 50/50 zijn
Veel thuislaadpaal en in nederland waar het beschikbaar is
Maar in het buitenland moet ik toch altijd even een verlengkabeltje uitrollen
Soms direct op een stopcontact, soms via de caravan, LOL en dan zie je veel mensen denken, shit hey, zo wordt laden wel interessant (en gratis)
Bij mij zullen de verhoudingen 50/50 zijn
Veel thuislaadpaal en in nederland waar het beschikbaar is
Maar in het buitenland moet ik toch altijd even een verlengkabeltje uitrollen
Soms direct op een stopcontact, soms via de caravan, LOL en dan zie je veel mensen denken, shit hey, zo wordt laden wel interessant (en gratis)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Bij mij op kantoor vliegen de palen in elk geval elke week wel uit.
Maar die kabel, is dat de Bas kabel of de Volvo?
Maar die kabel, is dat de Bas kabel of de Volvo?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
mijn pih heeft in zijn 1e levensjaar maar 4x aan een laadpaal gelegen.
Heb zelf een camping stopcontact aan mijn gevel zodat ik veilig op 16a kan laden.
Ik heken dit probleem helemaal niet
Heb zelf een camping stopcontact aan mijn gevel zodat ik veilig op 16a kan laden.
Ik heken dit probleem helemaal niet
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Slim en eenvoudig. Zou ik nu ook voor kiezen. Enige wat ik dan mis is correcte verrekening van stroom als zakelijk kosten.Nieuw bakken volvo rijder schreef: mijn pih heeft in zijn 1e levensjaar maar 4x aan een laadpaal gelegen.
Heb zelf een camping stopcontact aan mijn gevel zodat ik veilig op 16a kan laden.
Ik heken dit probleem helemaal niet
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben thuis een MID gecertificeerde kWh meter. Dat gedeelte kun je als zakelijke kosten opnemen.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dat is dan wel handwerk. Eigen administratie. Niet geautomatiseerd.rsnhakan schreef: Wij hebben thuis een MID gecertificeerde kWh meter. Dat gedeelte kun je als zakelijke kosten opnemen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
1x per kwartaal even de meterkast open en het getal noteren. Automatisering wordt soms erg overschat.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Natuurlijk...RichieB schreef: 1x per kwartaal even de meterkast open en het getal noteren. Automatisering wordt soms erg overschat.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
25.9k op de teller.
Goed nieuws, er is niets mis met het laad deel, het lijkt toch echt de paal te zijn geweest.
Slecht nieuws, ik mag de weg niet meer op.... en niet vanwege mijn rijstijl.
Er is rechts een lek bij vermoedelijk de kleppendeksel ontdekt, deze lekt olie op de combinatieriem die het starten van de dieselmotor regelt tijdens het rijden. Deze moet 100% vet vrij blijven. Olie en die riem zijn dus geen goede combinatie.
Dat wordt dus een monsterklus, want ik moet morgen naar Oostenrijk.
Goed nieuws, er is niets mis met het laad deel, het lijkt toch echt de paal te zijn geweest.
Slecht nieuws, ik mag de weg niet meer op.... en niet vanwege mijn rijstijl.
Er is rechts een lek bij vermoedelijk de kleppendeksel ontdekt, deze lekt olie op de combinatieriem die het starten van de dieselmotor regelt tijdens het rijden. Deze moet 100% vet vrij blijven. Olie en die riem zijn dus geen goede combinatie.
Dat wordt dus een monsterklus, want ik moet morgen naar Oostenrijk.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zie, de laadpalen veroorzaken problemen. Ben ik blij dat we met 6A laden.
Jammer van het andere probleem! Hopen dat het goed wordt opgelost.

Jammer van het andere probleem! Hopen dat het goed wordt opgelost.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Correctie: In dit geval dus niet. De laadpaal heeft geen probleem veroorzaakt, er is niets mis met het laadgedeelte.rsnhakan schreef: Zie, de laadpalen veroorzaken problemen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5