Af en toe werkende achteruitrijverlichting.

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
KevinS40
Starter

Ik rijd inmiddels 5 jaar in mijn trouwe S40 T5 uit 2005. Met inmiddels bijna 2 ton op de teller beginnen er wat elektrische mankementen te komen. 1 daarvan was een draadbreuk in de kabel naar de kofferbak waardoor ik de onterechte melding kreeg dat de kofferbak open stond.
Dit heb ik inmiddels verholpen en ik heb de "How to" op het forum geplaatst.

Ook heb ik al een paar keer gehad dat de elektrische ramen van de bestuurderskant niet meer werkte en een keer hetzelfde probleem maar dan aan de bijrijders zijde.
Gelukkig hebben de ramen zichzelf gerepareerd en heb ik daar geen problemen meer mee.

Nu zit ik met een probleem waar ik toch wel een beetje tegen opzie. Met name de hoeveelheid werk die het mogelijk op gaat leveren.
Mijn achteruitrijverlichting schakelt soms wel en soms niet in. Wanneer ik met de versnellingspook een beetje heen en weer beweeg in de achteruit versnelling wil hij soms aan gaan. Maar vaker niet.
Wanneer ik dit doe hoor ik iets klikken onder de bijrijders stoel. Ik vermoed dat dit de schakelaar is. Ik verdenk de schakelaar er ook van dat deze vervangen moet worden.

Dus mijn vragen zijn als volgt:
- Zou het een ander probleem kunnen zijn als een defecte schakelaar? en zo ja, wat?
- Heeft iemand ervaring met de schakelaar vinden?
- Waar zit dat ding eigenlijk!

Kortom: Help!!!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”