Ik heb een XC90 en heb problemen met mijn automatische bak. Een nog bijkomend probleem is dat ik op Curacao woon waar de kennis voor wat de Volvo betreft ver te zoeken is. Ben in de afgelopen week bij 2 garages geweest voor advies voor het probleem en wat te doen. De ene monteur heeft rond gereden en zei de bak is perfect en de andere heeft hem uitgelezen en zegt je kan de olie verversen.
De XC90 is van 2003 en heeft nog geen 60000 km op de teller. De problemen waren dat de bak onregelmatig schakelde en af en toe wat haperde. Afgelopen zaterdag slipte hij wat met optrekken en 10 minuten later stopte de auto met trekken. Als ik opnieuw start en optrek trekt hij nog een klein stukje en dan is het klaar.
Mijn vraag is of deze bak dus versleten is en aan revisie toe is of kan er een ander probleem zijn.
Kennis van deze auto's en reparatie ervan schijnt het grootste probleem te zijn hier.
Groet, Cornelis
Volvo XC90
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Zonder onderbouwing is dit een loze kreet, die absoluut niets bijdraagt aan de oplossing van het probleem.jpwg001 schreef: Heb je een T6 met een GT? Dat is niet de beste combinatie gebleken.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 19:35
Het is een 6 cilinder benzine. Maar wat is een GT ? Misschien een domme vraag. Ik ben vandaag weer onderweg geweest voor informatie wat betreft reparatie of revisie. Aangeraden wordt om hier niet te laten repareren of reviseren want er is hier niet de benodigde kennis voor werd mij verteld.
En voor een powerflush zou ik rond moeten vragen of dat hier kan.
En voor een powerflush zou ik rond moeten vragen of dat hier kan.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
GT is geartronic, de automaat. Je hebt een 3.2 zescilinder? Hoe oud is de auto ongeveer
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 19:35
De auto is van 2004 op kenteken en hoe weet ik of het een geartronic is ? Het is een AWD en je kunt op automaat of met de hand schakelen. Weet niet of je wat aan deze informatie hebt.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is inderdaad geartronic. 2004 was de 3.2 er nog niet dus moet het een T6 zijn.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Powerflush is het onder druk spoelen van de automatische bak (GT).
In principe spoel je daar de bak mee schoon en wordt deze daarna gereset naar de fabriekswaarden. Het beste kan je hiervoor een tochtje met de auto naar de USA maken. Daar is het powerflushen al jaren gemeengoed. Mogelijk dat een dealer van US-cars op Curacao ook een flushmachine heeft staan en je kan helpen.
In principe spoel je daar de bak mee schoon en wordt deze daarna gereset naar de fabriekswaarden. Het beste kan je hiervoor een tochtje met de auto naar de USA maken. Daar is het powerflushen al jaren gemeengoed. Mogelijk dat een dealer van US-cars op Curacao ook een flushmachine heeft staan en je kan helpen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Het was een vraag naar meer info en een opmerking die de TS naar nieuwe vragen kán leiden, indien voor hem van toepassing. Indien niet van toepassing, hoeft er meer niet over gezegd te worden en kan het tot een emotionele staat van opluchting leiden, vanwege het niet hebben gemaakt van de verkeerde keuze. De beoordeling van die eventuele keuze tot 'de verkeerde keuze' vindt zijn oorsprong in de ervaringen van T6-ers en mensen die er theoretisch én praktisch verstand van hebben.Ernst64 schreef:Zonder onderbouwing is dit een loze kreet, die absoluut niets bijdraagt aan de oplossing van het probleem.jpwg001 schreef: Heb je een T6 met een GT? Dat is niet de beste combinatie gebleken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 19:35
Ik ga eens rond vragen hier of er iemand is die zo'n flushmachine heeft. En een ritje naar de USA zal niet meevallen want er zit nog een behoorlijk stukje water tussen.
Ik vind het prettig om hier toch wat informatie te krijgen want geloof het of niet maar als je hier met dit probleem komt dan kijken ze je heel raar en vragend aan en weten eigenlijk niet wat ze ermee aan moeten.
Maar is volgens de specialisten hier een powerflush de oplossing of is het een tijdelijk lapmiddel ?
Ik vind het prettig om hier toch wat informatie te krijgen want geloof het of niet maar als je hier met dit probleem komt dan kijken ze je heel raar en vragend aan en weten eigenlijk niet wat ze ermee aan moeten.
Maar is volgens de specialisten hier een powerflush de oplossing of is het een tijdelijk lapmiddel ?
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
wat voor soort wagens rijdt daar het meest rond ?
usa ford, chevrolet chrysler??
of vooral japans ?
een usa garage kan je misschien het beste helpen, zoals opgemerkt door V480-S60
xc 90 met gt is inderdaad een exoot op dat eiland denk ik
maar slechts 60.000 gelopen en nu al problemen?
of vervoer je dagelijks aanhangers vol bouwmateriaal?
usa ford, chevrolet chrysler??
of vooral japans ?
een usa garage kan je misschien het beste helpen, zoals opgemerkt door V480-S60
xc 90 met gt is inderdaad een exoot op dat eiland denk ik
maar slechts 60.000 gelopen en nu al problemen?
of vervoer je dagelijks aanhangers vol bouwmateriaal?
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 19:35
Hier rijd inderdaad veel Chevrolet en usa Ford, Chrysler en japanners. Hyundai en Kia en wat europese merken. En de Volvo is inderdaad een exoot zoals je zegt. Zelfs de dealer hier verwijst je door.
En ik rijd af en toe met een aanhanger maar dat is op 2 handen te tellen zeg maar. Volgens de geleerden hier kun je beter niet met een aanhanger rijden achter zo'n auto en als je het wel doet dan maximaal 200 kg ..... Niet te geloven toch ? En dat zegt hier de transmissiespecialist waar iedereen je naar door verwijst.
Maar het schijnt dat ze hier niet de apparatuur of programma's hebben om die auto te programmeren of te resetten dus dat is waar ik ook tegenaan loop. Al kunnen ze misschien ergens een powerflush doen dan is dat het volgende probleem heb ik me laten vertellen.
Misschien dat iemand van jullie dat weet.
En ik rijd af en toe met een aanhanger maar dat is op 2 handen te tellen zeg maar. Volgens de geleerden hier kun je beter niet met een aanhanger rijden achter zo'n auto en als je het wel doet dan maximaal 200 kg ..... Niet te geloven toch ? En dat zegt hier de transmissiespecialist waar iedereen je naar door verwijst.
Maar het schijnt dat ze hier niet de apparatuur of programma's hebben om die auto te programmeren of te resetten dus dat is waar ik ook tegenaan loop. Al kunnen ze misschien ergens een powerflush doen dan is dat het volgende probleem heb ik me laten vertellen.
Misschien dat iemand van jullie dat weet.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja, dan zit er niets anders op om de boot te pakken naar de USA.
Daar zitten dealers die je direct kunnen helpen.
Als zelfs de monteurs van de dealer op het eiland geen weet hebben van powerflush of resetten dan ben je aan de heidenen overgeleverd.
Daar zitten dealers die je direct kunnen helpen.
Als zelfs de monteurs van de dealer op het eiland geen weet hebben van powerflush of resetten dan ben je aan de heidenen overgeleverd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Remi
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 02.11.2008 - 09:10
- Locatie: Limburg
Ik heb een XC90 D5 mijn automatische versnellingsbak haperde ook.
Mijn garage heeft er nieuwe olie ingedaan ,1000km rijden en opnieuw nieuwe olie ingedaan ,dit 3x gedaan en alles was opgelost.
Mvg
Remi
Mijn garage heeft er nieuwe olie ingedaan ,1000km rijden en opnieuw nieuwe olie ingedaan ,dit 3x gedaan en alles was opgelost.
Mvg
Remi
C70 cabrio;safraan kleur;193pk;pionier AVIC-F900BT;17";velgen;verlaagt;....
XC90 Summum,zwart,2.4D,163pk,Full optoin,telefoon,verw lederen zetels,.....
XC90 Summum,zwart,2.4D,163pk,Full optoin,telefoon,verw lederen zetels,.....