Na een onvolkomenheid begin dit jaar tot nu toe geen centje pijn. De auto doet uiterst betrouwbaar haar werk.
Dus best wel positief na een afkick periode na hiervoor mercedes gereden te hebben.
Blijft maar gaan en gaan. Super auto die V60 PIH
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mag ook wel eens gezegd worden!
Hoeveel km heb je al gereden?
Hoeveel km heb je al gereden?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik zag gisteren toevallig een V60 PIH met 19" Bor velgen. Zag er super mooi uit! Jammer dat het niet onder de PIH mag van Volvo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Ik hem de eerste 30000 er ook opzitten zonder technische problemen.
Ben alleen wel zat van die nintendo besturing. Net voor de 3de keer een velg beschadigt in de parkeergarage. Met deze auto meer schade aan velgen gereden dan al mijn andere auto's bij elkaar. En daar zaten grotere bij dan de V60. Bij de winterwielen wissel maar weer laten herstellen. Dat kunnen ze wel heel erg mooi.
Problemen tot nu toe.
- Stoel piept.
- Sensus connected touch navigatie is regelmatig de weg kwijt. Deze optie was weggegooid geld.
Voor de rest zeer betrouwbare en redelijk zuinige auto.
Ben alleen wel zat van die nintendo besturing. Net voor de 3de keer een velg beschadigt in de parkeergarage. Met deze auto meer schade aan velgen gereden dan al mijn andere auto's bij elkaar. En daar zaten grotere bij dan de V60. Bij de winterwielen wissel maar weer laten herstellen. Dat kunnen ze wel heel erg mooi.
Problemen tot nu toe.
- Stoel piept.
- Sensus connected touch navigatie is regelmatig de weg kwijt. Deze optie was weggegooid geld.
Voor de rest zeer betrouwbare en redelijk zuinige auto.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Wat bedoel je met "nintendo besturing" ? Ik heb gewoon een stuur in mijn V60. Het jij deze erin zitten?


Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Wat betreft sct. Je kan gps test draaien om te zien of je redelijke ontvangst heb en evt omtvanger laten verstellen. Staat wel meer info over in het Sct topic.
Ik vind het verder ook een lastige auto om vooruit in te parkeren. Kan er maar niet aan de draai cirkel wennen.
Ik vind het verder ook een lastige auto om vooruit in te parkeren. Kan er maar niet aan de draai cirkel wennen.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Velgen heb ik hier nog niet beschadigd, heb je die camera optie niet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw voorruit, ja dat doe ik nooit. Kan ik niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ja maar de voorcamera is niet voor inparkeren....
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
even een tip, druk de knop van de spiegelverstelling in aan de kant van de stoep, dan zakt deze spiegel en zie je de stoep en je achtervelg.
Ook ik vind dit de lastigste auto die ik gehad heb met inparkeren, nog geen velgen beschadigd gelukkig.
Ook ik vind dit de lastigste auto die ik gehad heb met inparkeren, nog geen velgen beschadigd gelukkig.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Ja zo voelt het wel bij lage snelheid. Met die elektrische stuurbekrachtiging en elektrisch rijden heb je geen gevoel waar j heen gaat. Vooral in parkeer garages naar beneden rijden is altijd maar weer een beetje gokken.RichieB schreef: Wat bedoel je met "nintendo besturing" ? Ik heb gewoon een stuur in mijn V60. Het jij deze erin zitten?
![]()
Maar ja had ik ook maar geen 19" Bor moeten nemen


Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
GPS ontvanger is inderdaad al verplaatst. Maar Igo blijft regelmatig naast de weg rijden. Vooral in de stad.Autozoeker schreef: Wat betreft sct. Je kan gps test draaien om te zien of je redelijke ontvangst heb en evt omtvanger laten verstellen. Staat wel meer info over in het Sct topic.
Ik vind het verder ook een lastige auto om vooruit in te parkeren. Kan er maar niet aan de draai cirkel wennen.
Tomtom werkt al een stuk beter maar dan gaat de radio weer uit naar elke gesproken aanwijzing. Nog 4 jaar dan kunnen we weer een echte auto uitzoeken.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wat ik van onze dealer heb gehoord:
Ze hadden iemand met precies hetzelfde probleem. De navigatie liet de auto steeds naast de weg zien. Ze hebben de 12V accu los gekoppeld voor 15-30 minuten, waarna alles weer goed werkte.
Ze hadden iemand met precies hetzelfde probleem. De navigatie liet de auto steeds naast de weg zien. Ze hebben de 12V accu los gekoppeld voor 15-30 minuten, waarna alles weer goed werkte.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is de ouderwetse reset van een systeem, werkt blijkbaar nog altijd.rsnhakan schreef: Wat ik van onze dealer heb gehoord:
Ze hadden iemand met precies hetzelfde probleem. De navigatie liet de auto steeds naast de weg zien. Ze hebben de 12V accu los gekoppeld voor 15-30 minuten, waarna alles weer goed werkte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
Heb heb nu ook bijna een jaar, ben nog niet weer bij garage geweest.
Alles doet het zoals het moet, alleen de voorbanden beginnen iets te cuppen.
Alles doet het zoals het moet, alleen de voorbanden beginnen iets te cuppen.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 05:37
Na software update en bandenspanning op 2.8 bar perfercte auto zowel in mijn autovrije eco wijk als op de autobahn met 240 km/ uur 's nachts
Nu met dakkoffer (Volvo) en volbeladen) zowel kofferruimte en koffer met een ideale gewicht verdeling is het een niet te klopen beest op de weg
Op de auto bahn is dan nog steeds 220 km/ uur haalbaar, hoewel dat volgens de koffer voorschriften niet mag (hihi), ligt het als een blok op de weg.
Fantastisch op de autobahn, verbruik dan 1 op 6 liter diesel, zonder koffer 1 op 8 diesel, met een gemiddelde snelheid van 180 km/uur gedurende 800 km. Wel wennen dat je dan om de 2 uur bij de pomp stil staat.
Mijn XC60 2.4D AWD krijg ik maar niet onder de 1 op 10 liter diesel met gemiddeld 180 km s uur gedurende 800 km. Je staat ook minder stil aan de pomp met een 70 liter tank
Met pro drive 3 uur gereden vanaf mijn autovrije wijk in max. 80km zones, toen een verbruik van 1 op 60 en de electrische accu nog niet leeg en de auto nog niet voldoende uit laten rollen voor rotondes, je remt snel teveel.
Als kk tijd heb ga ik nog een keer dit parcours doen, met als target 1 op 70.
De trucs is zo weinig 'electrisch gas' te geven dat de wijzer onder het bliksemschit(je) blijft.
De pro drive man geeft trouwens ook AWD training in Zwitserland te geven en laat ik nu mijn oude trouwes XC60 2.4D AWD te hebben gehouden
. (Krijgt toch belachelijk weinig voor inruil in NL en op een V60 hybrid zit voor een dealer vrijwel geen marge (bewust beleid van Volvo om deze auto de electrische markt in de pushen)
Het accupakket kost circa Eur 15.000 gaf de pro drive man aan.
Een auto produceren kost trouwens 5 keer zoveel energie als deze ooit zal verbruiken, maar electrisch rijden in Almere en. Amsterdam is natuurlijk beter voor het leefklimaat in de stad.
Een zeer zeer tevreden V60 hybrid rijder
Nu met dakkoffer (Volvo) en volbeladen) zowel kofferruimte en koffer met een ideale gewicht verdeling is het een niet te klopen beest op de weg

Op de auto bahn is dan nog steeds 220 km/ uur haalbaar, hoewel dat volgens de koffer voorschriften niet mag (hihi), ligt het als een blok op de weg.
Fantastisch op de autobahn, verbruik dan 1 op 6 liter diesel, zonder koffer 1 op 8 diesel, met een gemiddelde snelheid van 180 km/uur gedurende 800 km. Wel wennen dat je dan om de 2 uur bij de pomp stil staat.
Mijn XC60 2.4D AWD krijg ik maar niet onder de 1 op 10 liter diesel met gemiddeld 180 km s uur gedurende 800 km. Je staat ook minder stil aan de pomp met een 70 liter tank

Met pro drive 3 uur gereden vanaf mijn autovrije wijk in max. 80km zones, toen een verbruik van 1 op 60 en de electrische accu nog niet leeg en de auto nog niet voldoende uit laten rollen voor rotondes, je remt snel teveel.
Als kk tijd heb ga ik nog een keer dit parcours doen, met als target 1 op 70.
De trucs is zo weinig 'electrisch gas' te geven dat de wijzer onder het bliksemschit(je) blijft.
De pro drive man geeft trouwens ook AWD training in Zwitserland te geven en laat ik nu mijn oude trouwes XC60 2.4D AWD te hebben gehouden

Het accupakket kost circa Eur 15.000 gaf de pro drive man aan.
Een auto produceren kost trouwens 5 keer zoveel energie als deze ooit zal verbruiken, maar electrisch rijden in Almere en. Amsterdam is natuurlijk beter voor het leefklimaat in de stad.
Een zeer zeer tevreden V60 hybrid rijder

Laatst gewijzigd door japansetuin op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.