Volvo S40 met twee probleempjes

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
frisian1
2nd Gear member

Hallo Allen,

Graag jullie hulp; Mijn vader heeft een Volvo S40 1.8i Edition II van maart 2006. Gebruikt gekocht in December 2006

Probleem 1:

Nu heeft deze auto al sinds aanschaf last van de melding Alarm Systeem Service Vereist.
Dealer heeft onder garantie de toeters gewisseld maar dit mocht niet baten na 3x vond mijn vader het welletjes en heeft er mee leren leven.

Overigens werkt het alarm prima.

Probleem 2:

Onlangs reed mijn zus in de auto en kwam thuis aangereden met een brandend motor management lampje. Ik bijna over de rooie dat ze daar niet mee door had mogen rijden. Zegt ze kalm ik heb in het instructieboekje het lampje opgezocht en daar stond dat ik naar de Volvo dealer kon rijden. Dan kan ik ook terug naar huis. Daar had ze een punt.

Nu blijkt dit van het uitlaatgas reinigings system te zijn.

Vervolgens is de auto naar de dealer geweest voor een beurt en die hebben het lampje geresset, echter na een paar dagen kwam dit weer terug. Ik had bij de beurt aangegeven of het mogelijk was de EGR af te doppen echter zou deze er niet op zitten????

Wat mij betreft trekt de auto niet soepel op, maar mijn vader merkt er weinig van.

Let wel, deze auto is dealeronderhouden bij 1 en dezelfde dealer sinds nieuw.

Wat is de suggestie van de knappe koppen hier?
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Longone
5th Gear member

Terug naar die dealer en desnoods je de auto een aantal dagen daar laten "logeren" totdat het opgelost is ...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”