Dag Nine.
Wat een ellende toch.... Maar wees gerust ook dit alles is te verhelpen. Ik spreek uit ervaring. Bezit een C70 cabrio van 2000 met 320.000 op de teller en nu topstaat. (in stalling / winterslaap)
het handschoenkastje piept heel erg
* Wat al gemeld. Goed luisteren loshalen en evt smeren.
-er komen druppels langs de voorruit naar binnen gerold. Echter is dit niet altijd, vandaag had hij het voor het eerst..
* Paar druppels is nog geen ramp. Ga niet te snel met kit werken.(lelijk!) De ruit (en soms portier) is af te stellen. Portierbekleding loshalen en je ziet de afstelpunten zitten. Doe dit heel voorzichtig. Milimeter voor milimeter afstellen / kijken / passen / weer afstellen / weer kijken etc. NB: Ga alle rubbers preventief goed schoonmaken en insmeren/spuiten met vaseiiene. Ter voorkoming van uitdroging en hierdoor minder goed afsluiten etc.
-motorsteun bovenaan is kapot
* bovenste steun is makkelijk zelf te vervangen. Je ziet op afstand wat je moet loshalen.
-turbodruk komt traag op gang (ipd tcv heb ik besteld)
* heb ik geen verstand van.
-Bij scherp insturen op lage snelheid komt er een bonk vanuit de voorwiel ophanging.
* Misschien auto voorzijde opkrikken en bij uiterste stuuruitslag luisteren waar het vandaan komt.
-elektrische spiegels werken niet volledig
* mogelijk niet goed werkende stekker-aansluiting. Loshalen van stekker-verbindingen en evt inspuiten met contactspray.
-motorstoring lampje brand met als foutcode lambdasonde
* mogelijk heeft de auto lang stil gestaan. Of niet goed op z'n donder gehad. Te voorzichtige rijder... Ga even goede kwaliteit benzine tanken en gooi er een flesje injectiereiniger in. Hier na de auto lekker op z'n donder geven.
Zoek de rust en de ruimte (snelweg) en rij even harder als normaal 130/150 km/u. Let even op evt controlepunten waar mogelijk flitsers zouden kunnen staan....
Door deze actie is het goed mogelijk dat je motor en kat even lekker schoon brandt. Bij mij heeft het geholpen na een half jaartje stalling (stil staan)
Foutmelding kun je wegkrijgen door de auto alleen op contact te zetten. Dus geen lopende motor. Accupolen loshalen. Contact weer uitzetten. (Niet vergeten!!) Even 5 minuten wachten. Accu weer aansluiten. Contact weer aanzetten met draaiende motor. Als het goed is zou de melding weg moeten zijn.
Kortom, werk aan de winkel. Voor de zomer zal je je cabrio weer in orde hebben. En je zult geen spijt krijgen van deze bijzondere auto.
Volvo-groet, Menno
Verleden: Volvo 240 / 850 / V70 / C70 2.0T convertible / Amazone B1.6 1960 / C30 1.8F Heden: Volvo V70 2.4T / C70 2.0T Cabrio