kleine probleempjes C70 cabrio

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
NineEleven
Starter

Hoi allemaal

Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie cabrio van het jaar 2000. Helaas zijn er nog aan aantal puntjes die verbeterd moeten worden

-het handschoenkastje piept heel erg
-er komen druppels langs de voorruit naar binnen gerold. Echter is dit niet altijd, vandaag had hij het voor het eerst..
-motorsteun bovenaan is kapot
-turbodruk komt traag op gang (ipd tcv heb ik besteld)
-Bij scherp insturen op lage snelheid komt er een bonk vanuit de voorwiel ophanging
-elektrische spiegels werken niet volledig
-motorstoring lampje brand met als foutcode lambdasonde

Een hele lijst :( niet leuk als je net een nieuwe auto hebt gekocht.

Als iemand tips heeft bij bepaalde problemen dan hoor ik het graag.
dbosker
6th Gear member

NineEleven schreef: Hoi allemaal

Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie cabrio van het jaar 2000. Helaas zijn er nog aan aantal puntjes die verbeterd moeten worden

-er komen druppels langs de voorruit naar binnen gerold. Echter is dit niet altijd, vandaag had hij het voor het eerst..
-Bij scherp insturen op lage snelheid komt er een bonk vanuit de voorwiel ophanging

Als iemand tips heeft bij bepaalde problemen dan hoor ik het graag.
Welkom hier - zet ook eens wat foto's online.

Ik kan me je frustratie voorstellen, maar het is niet (zoals je schrijft) een nieuwe auto, het is een auto van 14 jaar oud, met de nodige gebreken.
Natuurlijk is dat balen, maar kan ook het gevolg zijn van achterstallig onderhoud.

laatste Volvo (960) verkocht
cees klumper
4th Gear member

Motorsteun is gemakkelijk te vervangen. De 'bonk' bij scherp insturen kan de buitenste homokineet zijn, is zelf te doen als je handig bent en wat basic gereedschap hebt; nieuwe zijn €100 per kant incl nieuwe rubber balg, vet en klemmen. Succes met de reparaties, als het eenmaal gerepareerd is moet het lange tijd goed blijven.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001C70
1st Gear member

Welkom hier, ben helaas geen techneut maar zou me ook aanmelden op www.volvo850forum.nl , site voor de meer specifiek 850 en 70 classic
Daar vind je de meeste techneuten met allerlei tips
Ook daar geldt voorstellen en plaatjes :)
C70 cabrio, 2.4T aut. MY2001, Nautic Blue (417), blauw dak, grijs int.
Caab900NG 2.3SE, MY1997, Blauw met, zwart dak, zwart int.
850sittard
2nd Gear member

Misschien handig, weet niet of je het daar ook besteld hebt maar http://www.europeantuningshop.nl/ heeft spullen van ipd etc.
Motorsteun is inderdaad simpel. Lambasonde vervangen heb ik ook gehad, is niet moeilijk. Bij mij zeiden ze als de auto veel gebruikt en niet altijd helemaal lekker loopt is het meestal de voorste want de achterste zou enkel een controlerende functie hebben oid. Het bonken had de C70 van een kennis van mij ook, bleek uiteindelijk een stabilisatorstangetje te zijn.
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
Veneficus
2nd Gear member

NineEleven schreef: Hoi allemaal

Welkom bij de club! En geen zorgen, ik heb zelf ervaren dat de C70 cabrio ideaal is om te leren klussen aan je auto, zo moeilijk is het allemaal niet ;)
Eén van de (onvermijdelijke) ouderdomskwalen van auto's: piepjes en kraakjes rond het dashboard. Eruit halen (losschroeven en flink trekken), WD40 en opnieuw goed vastzetten kan helpen.
Controleer of de raamrubbers nog goed aansluiten. Zo niet: bij de autozaak kun je speciale kit halen. Makkelijk aan te brengen.
Al behandeld.
Bedrading is ook een ouderdomskwaal van alle auto's van ouder dan 10 jaar. De makkelijke dingen om te checken zijn de bedrading en contacten in de spiegel zelf en rond de bediening in de deur. Als het daar niet zit, zit er weinig anders op dan óf accepteren, óf de hele zaak openhalen (dashboard).
Helaas is de levensduur van lamdasondes nauwelijks te garanderen. Ik heb er laatst een nieuwe in gezet die na 10 maanden alweer kapot was (gelukkig nog wel garantie). Welke foutcode is het precies? Vaak kunnen die codes op allerlei problemen slaan in het hele luchtkanaal. Vervangen is simpel, maar niet goedkoop.
Het klinkt niet als een heel ernstige lijst voor een auto van 15 jaar oud ;)
m.mulder
1st Gear member

Dag Nine.

Wat een ellende toch.... Maar wees gerust ook dit alles is te verhelpen. Ik spreek uit ervaring. Bezit een C70 cabrio van 2000 met 320.000 op de teller en nu topstaat. (in stalling / winterslaap)

het handschoenkastje piept heel erg
* Wat al gemeld. Goed luisteren loshalen en evt smeren.

* Paar druppels is nog geen ramp. Ga niet te snel met kit werken.(lelijk!) De ruit (en soms portier) is af te stellen. Portierbekleding loshalen en je ziet de afstelpunten zitten. Doe dit heel voorzichtig. Milimeter voor milimeter afstellen / kijken / passen / weer afstellen / weer kijken etc. NB: Ga alle rubbers preventief goed schoonmaken en insmeren/spuiten met vaseiiene. Ter voorkoming van uitdroging en hierdoor minder goed afsluiten etc.

* bovenste steun is makkelijk zelf te vervangen. Je ziet op afstand wat je moet loshalen.

* heb ik geen verstand van.

-Bij scherp insturen op lage snelheid komt er een bonk vanuit de voorwiel ophanging.
* Misschien auto voorzijde opkrikken en bij uiterste stuuruitslag luisteren waar het vandaan komt.

* mogelijk niet goed werkende stekker-aansluiting. Loshalen van stekker-verbindingen en evt inspuiten met contactspray.

* mogelijk heeft de auto lang stil gestaan. Of niet goed op z'n donder gehad. Te voorzichtige rijder... Ga even goede kwaliteit benzine tanken en gooi er een flesje injectiereiniger in. Hier na de auto lekker op z'n donder geven.
Zoek de rust en de ruimte (snelweg) en rij even harder als normaal 130/150 km/u. Let even op evt controlepunten waar mogelijk flitsers zouden kunnen staan....;-)
Door deze actie is het goed mogelijk dat je motor en kat even lekker schoon brandt. Bij mij heeft het geholpen na een half jaartje stalling (stil staan)
Foutmelding kun je wegkrijgen door de auto alleen op contact te zetten. Dus geen lopende motor. Accupolen loshalen. Contact weer uitzetten. (Niet vergeten!!) Even 5 minuten wachten. Accu weer aansluiten. Contact weer aanzetten met draaiende motor. Als het goed is zou de melding weg moeten zijn.

Kortom, werk aan de winkel. Voor de zomer zal je je cabrio weer in orde hebben. En je zult geen spijt krijgen van deze bijzondere auto.

Volvo-groet, Menno
Verleden: Volvo 240 / 850 / V70 / C70 2.0T convertible / Amazone B1.6 1960 / C30 1.8F Heden: Volvo V70 2.4T / C70 2.0T Cabrio
Veneficus
2nd Gear member

m.mulder schreef:
* Paar druppels is nog geen ramp. Ga niet te snel met kit werken.(lelijk!) De ruit (en soms portier) is af te stellen. Portierbekleding loshalen en je ziet de afstelpunten zitten. Doe dit heel voorzichtig. Milimeter voor milimeter afstellen / kijken / passen / weer afstellen / weer kijken etc. NB: Ga alle rubbers preventief goed schoonmaken en insmeren/spuiten met vaseiiene. Ter voorkoming van uitdroging en hierdoor minder goed afsluiten etc.
Ik had het begrepen als de voorruit en niet als de ramen van de deuren. Die zijn namelijk inderdaad makkelijk te verstellen. De voorruit verstellen is wat lastig ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”