Hallo,
Ik heb een vraag. Zojuist toen ik mijn C70 wilde gebruiken - gelukkig regende het - constateerde ik dat mijn ruitenwissers op de snelste stand heen en weer gingen terwijl de hendel aan de stuurkolom op de positie 'uit' stond. Hoe ik de hendel ook heen en weer bewoog, de ruitenwissers reageerden niet. Toen ik de auto weer uitzette en op slot deed bleven de ruitenwissers gewoon doorwissen. Ik ben toen maar richting dealer gereden en terwijl ik daar naartoe reed ging de snelheid waarmee de ruitenwissers heen en weer gingen ineens terug naar de normale stand. Ook nu reageerde er niks op het heen en weer bewegen van de hendel aan de stuurkolom. Bij de dealer aangekomen, inmiddels was het droog, bleven ook hier de ruitenwisser gewoon wissen terwijl ik de auto op slot had. Vanaf de receptie kijkend naar de parkeerplaats waar mijn auto stond zag ik dat de snelheid waarmee de ruitenwissers heen en weer gingen opnieuw terug was gelopen naar de intervalstand.
De monteur las hem uit en zag een storing die hij wel kon herleiden naar een stroring in de ruitenwissers, maar kon er geen eenduidige oorzaak voor aanwijzen. Iets in de trant van "LIN-circuit". Inmiddels waren de ruitenwissers helemaal uit, maar ze zijn nu ook niet meer aan te krijgen. Voordat ik de dealer aan het werk zet om hier misschien uren te gaan zoeken, hoop ik hier op het forum de gouden tip te vinden. Wie kan mij helpen?
Alvast dank!
ruitenwisser stroring
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vreemd hoor dat de dealer je zo weg stuurt,ze kunnen in Vida precies zien waar de storing zit en waardoor het veroorzaakt wordt..
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Heeft de monteur getracht te resetten? Het lijkt wel alsof er in de computer een paar bite-jes zijn omgevallen?
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Euvel verholpen. Was nodig om een nieuwe ruitenwissermotor te plaatsen.
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km