H9 groot licht

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Lexus76
3rd Gear member

Goedendag,

In mijn XC70 uit 2006 heb ik al 2 jaar een aftermarket Xenonset van Pilot zitten. Ik ben hier erg tevreden mee. Nu is het zo dat vooral mijn vrouw in het donker graag meer groot licht wil hebben. Groot licht van deze auto blijkt een H9 fitting te zijn. Toch lastiger dan ik dacht. De lokale auto speciaalzaak (A.V.A. Groningen) kon mij niet helpen. Ik wilde graag Osram night breaker of Philips extrem vision of zoiets. Maar die leveren deze lampen dus niet met een H9 fitting. Ik ben me een beetje in gaan lezen en nu heb ik wel mensen gezien die Xenon in bouwen in hun grootlicht. Persoonlijk vind ik dat niet zo wat. Je kunt niet meer seinen en ik vermoed dat de levensduur hard achteruit gaat met het steeds uitzetten ivm tegenliggers. Ik zag ook iets over een h.i.r. lamp. Halogeen Infra Rood? Ziet eruit als een halogeenlamp, maar heeft een soort bolletje in het midden?
Mijn vraag luidt als volgt. Iemand hier ervaring met een H9 halogeen lamp met meer lichtopbrengst?

Gr. Alex
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”