Ik heb voor twee nieuwe banden en linksvoor nieuwe remblokjes laten monteren door een kwikfit medewerker. sinds die eronder zitten wil ik nog wel eens de asr (anti slip regeling) melding krijgen, die blijft dan ook meteen minstens een halve minuut knipperen. dat had ik voorheen nooit...
zou er iets met de sensor gebeurd kunnen zijn, of moet ik de oorzaak elders zoeken?
frequente ASR meldingen
- s80t6
- 3rd Gear member

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
Ik heb dat af en toe en dan gecombineerd met ABS lampje. Zit in een af en toe haperende ABS sensor zijden ze bij de Volvo. Bij het uitlezen gaf de computer een onregelmatige storing in de sensor van het ABS linksvoor. Als ik de auto een keer opnieuw start is het weer over. Misschien hebben ze een sensor geraakt bij het vervangen van de blokjes?
- DannyB
- 3rd Gear member
[quote="s80t6"]Ik heb voor twee nieuwe banden en linksvoor nieuwe remblokjes laten monteren door een kwikfit medewerker. sinds die eronder zitten wil ik nog wel eens de asr (anti slip regeling) melding krijgen, die blijft dan ook meteen minstens een halve minuut knipperen. dat had ik voorheen nooit...
zou er iets met de sensor gebeurd kunnen zijn, of moet ik de oorzaak elders zoeken?[/quote]
Het zou aan de banden kunnen liggen, waardoor je bij het optrekken meer 'slip' hebt!
Maar waarom heb je alleen linksvoor de remblokken laten vervangen, normaal vervang je toch beide zijden!? Want bij verschillende remblokken zou je remonbalans kunnen hebben.
zou er iets met de sensor gebeurd kunnen zijn, of moet ik de oorzaak elders zoeken?[/quote]
Het zou aan de banden kunnen liggen, waardoor je bij het optrekken meer 'slip' hebt!
Maar waarom heb je alleen linksvoor de remblokken laten vervangen, normaal vervang je toch beide zijden!? Want bij verschillende remblokken zou je remonbalans kunnen hebben.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Kwikfit, zucht...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
voor zoiets essentieels als remmen ga je toch niet naar kwikfit. Zeker bij een volvo. Alleen originele remblokken voldoen aan de hoge volvo standaard.
Er zijn zelfs imitatie blokken die zo hard zijn dat ze je schijven naar de .... helpen.
De originele volvo blokken kun je niet eens per wiel kopen alleen maar in een set. prijs circa 100 euro's per set. (excl montage)
Remblokken aan een kant vervangen is vragen om onbalans en moeilijkheden bij het remmen. Een goede monteur zou dat nooit zo doen.
Gauw na laten kijken bij de volvo dealer dus.
Er zijn zelfs imitatie blokken die zo hard zijn dat ze je schijven naar de .... helpen.
De originele volvo blokken kun je niet eens per wiel kopen alleen maar in een set. prijs circa 100 euro's per set. (excl montage)
Remblokken aan een kant vervangen is vragen om onbalans en moeilijkheden bij het remmen. Een goede monteur zou dat nooit zo doen.
Gauw na laten kijken bij de volvo dealer dus.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- s80t6
- 3rd Gear member
't zijn orginele blokjes, dat die andere niet hoeven vond ik ook vreemd, ennuh, ik wou iemand een plezier doen door diegene 't klusje te gunnen. wist ik veel dat zelfs dat ook al niet meer mogelijk is anno 2006

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Wat ze bij de Kwikfit "origineel" noemen is nog niet meteen écht origineel.
In de autobranche noemen ze iets al origineel als het de maat, vorm en ongeveer de eigenschappen van het echte product heeft. Maar dan komt het toch erg vaak van een andere fabriek en het spul heeft dasn toch wat andere specificaties.
In de autobranche noemen ze iets al origineel als het de maat, vorm en ongeveer de eigenschappen van het echte product heeft. Maar dan komt het toch erg vaak van een andere fabriek en het spul heeft dasn toch wat andere specificaties.
Volvo Rules the Road
-
- 3rd Gear member
Het eerste wat een beginnend monteur leert is dat hij nooit aan een kant blokjes mag vervangen, altijd aan bijde zijde.Als ze dit bij kwikfit al doen dan kan je net zo goed zelf aan de slag gaan met hulp van je buurman(als die teminste niet bij kwikfit werkt). 

- Frumpy
- 5th Gear member
S80T6 schreef:

Als je binnenkort naast je ASR storing, ook nog klapperende of piepende geluiden linksvoor hoort, weet je in ieder geval dat het niet aan de "originele" blokken ligt.'t zijn orginele blokjes,

- s80t6
- 3rd Gear member
Ik zal me nader laten voorlichten, alleen orgineel wou ik erin hebben, is bij een technische groothandel besteld...Battlecruiser S80 schreef:Wat ze bij de Kwikfit "origineel" noemen is nog niet meteen écht origineel.
time will tell

- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Echt "origineel" is volgens mij alleen bij de volvo dealer te krijgen.
Remmen en schijven zijn zaken die ik alleen bij de dealer bestel. Ik wil er omwille van de veiligheid zeker van zijn dat ze aan de volvo standaard voldoen.
Remmen en schijven zijn zaken die ik alleen bij de dealer bestel. Ik wil er omwille van de veiligheid zeker van zijn dat ze aan de volvo standaard voldoen.
Misschien moet ik je nu teleurstellen, maar er zijn, zeker op rem gebied, aanmerkelijk betere onderdelen te koop. Die in ieder geval ruim boven de Volvo standaard uit komen.streetie schreef:Echt "origineel" is volgens mij alleen bij de volvo dealer te krijgen.
Is trouwens je ASR storing/melding verdwenen?
Beter nog: gevonden en opgelost?
- streetie
- 5th Gear member
"Misschien moet ik je nu teleurstellen, maar er zijn, zeker op rem gebied, aanmerkelijk betere onderdelen te koop. Die in ieder geval ruim boven de Volvo standaard uit komen."
Ben ik met je eens, maar deze dure remonderdelen zijn niet bij de firma K&F te krijgen.
Het prijsniveau van volvo blokken is dusdanig dat je hier wel goed op de auto afgestemde blokken hebt tegen een iets te dure prijs.
Ben ik met je eens, maar deze dure remonderdelen zijn niet bij de firma K&F te krijgen.
Het prijsniveau van volvo blokken is dusdanig dat je hier wel goed op de auto afgestemde blokken hebt tegen een iets te dure prijs.