van BMW naar Volvo...

Plaats reactie
XC70D5
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 26.10.2014 - 00:32

Afgelopen dinsdag mijn eerste Volvo opgehaald: XC70 D5 GEARTRONIC AWD SUMMUM MOBILITY LINE FOUR-C STANDKACHEL met 248.xxxkm op de teller. Nog nooit Volvo gereden, maar met twee kinderen en de derde op komst werd de ruimte achter in onze BMW 320d touring toch te klein. Mede door mogelijkheid een tweede bankje te kunnen plaatsen voor Volvo gekozen. Ook de duurzaamheid en veiligheid van Volvo gaven de doorslag. Ik ben van plan de auto naar de 400.000 te gaan rijden...

Auto is voor zover ik zie in onderhoudsboekje altijd dealer onderhouden geweest. Ben erg benieuwd of de XC70 en ons gezin vrienden gaan worden; heb nooit anders dan BMW gereden, dus dit is een grote verandering. Een bochtenmonster is de auto niet, maar dat had ik ook niet verwacht. Ben wel erg onder de indruk van de power die ik voel bij tussen-acceleraties, voelt erg machtig :) Onderin de toeren en vanuit stilstand vind ik een en ander redelijk 'lui' aanvoelen, maar dat zal vast met de massa van de auto en de automaat te maken hebben.

Auto ziet er prima uit, voelt en klinkt goed. Zijn er bij dit model en bij deze kilometerstand zaken die ik in het oog moet houden? Ik hoor het graag van jullie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door XC70D5 op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28382
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Dat is een fraaie XC70 geworden, met een betrouwbare onderhoudshistorie kan je nog wel een tijdje rijden met deze auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Welkom, heel veel plezier met deze machtige wagen.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
XC70D5
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 26.10.2014 - 00:32

Er wordt hier op het forum veel gediscussieerd over het al dan niet preventief te laten flushen van de geartronic. Nu is dit mijn eerste Volvo; Hoe check ik of de bak zich gedraagt zoals het hoort? Wat moet ie doen en wat niet? U weet het vast, of stuur me een link waar ik een en ander duidelijk omschreven krijg aub. Bij voorbaat hartelijk dank!

Ten opzichte van mijn oude BMW 320d vind ik de 5 cilinder D5 wat rauw klinken. Op snelheid echter is ie muisstil, alleen als je gas geeft hoor je de D5 duidelijk. Niet dat ik het ergerlijk vindt trouwens, het is best verslavend :) Dat iets rauwere geluid is het 'normale' geluid van de de D5 neem ik aan?
Laatst gewijzigd door XC70D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3094
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

XC70D5 schreef: Ten opzichte van mijn oude BMW 320d vind ik de 5 cilinder D5 wat rauw klinken. Op snelheid echter is ie muisstil, alleen als je gas geeft hoor je de D5 duidelijk. Niet dat ik het ergerlijk vindt trouwens, het is best verslavend :) Dat iets rauwere geluid is het 'normale' geluid van de de D5 neem ik aan?
Mijn zoon reed ook in een 320d toen ik nog een V70 D5 had, we hebben in die tijd (om praktische redenen) heel regelmatig van auto gewisseld dus ik kan die denk ik wel goed vergelijken, in een XC70 heb ik maar een enkele keer gereden dus die laat ik buiten beschouwing! Een 320 en een V70 zijn echt compleet andere auto's: een BMW stuurt als een scheermes, is flitsender, is stugger geveerd voor sportiviteit, maar ik werd er altijd wat onrustig in. En ik vond de lage zit en ditto instap niet fijn. Een V70 werkte op mij juist onthaastend, is meer gemoedelijk en op reiscomfort gemaakt en geef me daarbij een gevoel van veiligheid. Zal de leeftijd wel zijn.......
Qua motor was de BMW veel geraffineerder en stiller ondanks de 4 cilinders t.o.v. ce 5 cilinders en nog zuiniger ook! Een D5 gromt aanzienlijk meer dan een BMW, maar ik vond het ook geen vervelend geluid.

(Mijn zoon heeft nu een benzine BMW uit de nieuwe 5-serie- dat rijdt en stuurt ook echt helemaal super. Alleen nog altijd te laag naar mijn smaak en ik stoot voortdurend mijn hoofd bij in en uitstappen)
XC60 T6 Ultimate Dark my24
XC70D5
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 26.10.2014 - 00:32

mga1600 schreef:
XC70D5 schreef: Ten opzichte van mijn oude BMW 320d vind ik de 5 cilinder D5 wat rauw klinken. Op snelheid echter is ie muisstil, alleen als je gas geeft hoor je de D5 duidelijk. Niet dat ik het ergerlijk vindt trouwens, het is best verslavend :) Dat iets rauwere geluid is het 'normale' geluid van de de D5 neem ik aan?
Mijn zoon reed ook in een 320d toen ik nog een V70 D5 had, we hebben in die tijd (om praktische redenen) heel regelmatig van auto gewisseld dus ik kan die denk ik wel goed vergelijken, in een XC70 heb ik maar een enkele keer gereden dus die laat ik buiten beschouwing! Een 320 en een V70 zijn echt compleet andere auto's: een BMW stuurt als een scheermes, is flitsender, is stugger geveerd voor sportiviteit, maar ik werd er altijd wat onrustig in. En ik vond de lage zit en ditto instap niet fijn. Een V70 werkte op mij juist onthaastend, is meer gemoedelijk en op reiscomfort gemaakt en geef me daarbij een gevoel van veiligheid. Zal de leeftijd wel zijn.......
Qua motor was de BMW veel geraffineerder en stiller ondanks de 4 cilinders t.o.v. ce 5 cilinders en nog zuiniger ook! Een D5 gromt aanzienlijk meer dan een BMW, maar ik vond het ook geen vervelend geluid.

(Mijn zoon heeft nu een benzine BMW uit de nieuwe 5-serie- dat rijdt en stuurt ook echt helemaal super. Alleen nog altijd te laag naar mijn smaak en ik stoot voortdurend mijn hoofd bij in en uitstappen)
Wat betreft het onthaasten, daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Massa, hoogte en de GT zorgen er wel voor dat je je in de bochten rustig houdt. Het is ook appels met peren vergelijken. Vanmiddag even bij het Volvo service station geweest alhier (dealer mag ik niet zeggen, wat ze leveren geen nieuwe auto's is mij uitgelegd) en toch maar even een melding laten checken die de BC gaf. Was gelukkig een kleinigheidje.
Ik ga de komende tijd dus onthaasten en als ie warm is even de D5 flink laten roffelen op de lange baan :)
Laatst gewijzigd door XC70D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26900
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geluid wat je van de D5 beschrijft is volkomen normaal :)

Ik heb zelf ook een geartronic/diesel combinatie en ondanks dat ik geen klachten had de bak toch laten flushen.
Resultaat is dat hij minder slipt dan voor het flushen. Nu is die van mij ook getuned, maar na het flushen en voor het tunen eerst een testrit gedaan en de bak opnieuw ingeleerd en toen was al duidelijk merkbaar dat hij minder slipte.
Bij de GT nog wel eens gehad dat als ik in een bocht gas gaf de bak eerst ging slippen en op die slip op gang kwam. Dat is nu gewoon direct oppakken en tempo maken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
XC70D5
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 26.10.2014 - 00:32

fredhead schreef: Geluid wat je van de D5 beschrijft is volkomen normaal :)

Ik heb zelf ook een geartronic/diesel combinatie en ondanks dat ik geen klachten had de bak toch laten flushen.
Resultaat is dat hij minder slipt dan voor het flushen. Nu is die van mij ook getuned, maar na het flushen en voor het tunen eerst een testrit gedaan en de bak opnieuw ingeleerd en toen was al duidelijk merkbaar dat hij minder slipte.
Bij de GT nog wel eens gehad dat als ik in een bocht gas gaf de bak eerst ging slippen en op die slip op gang kwam. Dat is nu gewoon direct oppakken en tempo maken
Waar heb je dat laten doen Ferdi? Ik ben net bij de dealer/servicepunt geweest en die kan het ook. Zou ik me daar moeten vervoegen of is het raadzaam naar een specialist te gaan?
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”