Goedemiddag,
Ik heb sinds kort het volgende probleem met de kachel in mijn auto.
Als de motor op temperatuur begint te komen, komt er keurig (iets) warme lucht het interieur in.
Zodra de motor echter op temperatuur is, begint de kachel koude lucht te blazen.
(interieur is nog niet op temperatuur)
Auto is uitgelezen en de kachel is gekalibreerd.
Nu komt er onder bij de voeten wel warme lucht door de roosters, maar de roosters op het dashboard blijven koude lucht blazen.
Tussen links en rechts zit geen temperatuursverschil en ook de hoeveelheid lucht links en rechts is gelijk.
Moet ik nu gaan denken aan een vastzittende klep en zo ja, hoe kan ik dat zien?
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat de stelmotor kapot is. Ik begreep dat er meerdere zorgen voor de aansturing.
Heb de auto nadat de kachel gekalibreerd is nog niet weer laten uitlezen, eerst maar even een weekje mee rond rijden volgens de monteur.
Iemand die hier de oplossing voor weet?
Het betreft een V70 D5 uit 2006.
Problemen binnentemperatuur
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ze kunnen de klepmotortjes met Vida apart aansturen,hebben ze nog niet gedaan denk ik?Diesel70 schreef: Goedemiddag,
Ik heb sinds kort het volgende probleem met de kachel in mijn auto.
Als de motor op temperatuur begint te komen, komt er keurig (iets) warme lucht het interieur in.
Zodra de motor echter op temperatuur is, begint de kachel koude lucht te blazen.
(interieur is nog niet op temperatuur)
Auto is uitgelezen en de kachel is gekalibreerd.
Nu komt er onder bij de voeten wel warme lucht door de roosters, maar de roosters op het dashboard blijven koude lucht blazen.
Tussen links en rechts zit geen temperatuursverschil en ook de hoeveelheid lucht links en rechts is gelijk.
Moet ik nu gaan denken aan een vastzittende klep en zo ja, hoe kan ik dat zien?
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat de stelmotor kapot is. Ik begreep dat er meerdere zorgen voor de aansturing.
Heb de auto nadat de kachel gekalibreerd is nog niet weer laten uitlezen, eerst maar even een weekje mee rond rijden volgens de monteur.
Iemand die hier de oplossing voor weet?
Het betreft een V70 D5 uit 2006.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Hoi Ramon,
Dat hebben ze inderdaad nog niet gedaan. De oorspronkelijke foutmelding was "CCM-0071 Klepmotor onjuiste stand" dus we zijn eerst maar eens begonnen met kalibreren.
Verder zit er, uiteraard zou ik bijna zeggen, storing "CCM-0040 luchtkwaliteitsensor interne storing" in, maar die staat volgens mij los van de temperatuur in de auto.
Erwin
Dat hebben ze inderdaad nog niet gedaan. De oorspronkelijke foutmelding was "CCM-0071 Klepmotor onjuiste stand" dus we zijn eerst maar eens begonnen met kalibreren.
Verder zit er, uiteraard zou ik bijna zeggen, storing "CCM-0040 luchtkwaliteitsensor interne storing" in, maar die staat volgens mij los van de temperatuur in de auto.
Erwin
Volvo XC60 My17
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27380
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De AQS storing staat inderdaad los van je probleem.
Deze regelt de hercirculatie van de lucht binnen de auto, maar niets qua temperatuur.
Deze regelt de hercirculatie van de lucht binnen de auto, maar niets qua temperatuur.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan ook de centrale bedienings unit zijn die de kleppen niet goed meer aanstuurt. Komt helaas wel regelmatig voor. Maar een eerste check zijn de kleppen zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95