Intercooler vervangen V70 2.4 D5 Black Edition uit 2004

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Robert van Iersel
Starter

Mijn V70 2.4 D5 Black Edition uit 2004 is een beetje olie aan het lekken aan de voorkant. Bij nader inspectie bleek dat de intercooler lekt. De onderste lammellen staan bol en er hangen druppeltjes olie aan. Verder hoor ik tijdens het optrekken, kortstondig, een fluitend geluid.

Ik overweeg om zelf de intercooler te vervangen. Ik ben handig, maar geen automonteur. Op het forum heb ik diverse topics gevonden over een kapotte intercooler, maar deze beantwoorden niet echt mijn vragen.

- Heeft het fluitend geluid met de lekke IC te maken?
- Is het zelf vervangen van een IC goed te doen (ik heb een brug ter beschikking)?
- Hoe groot is het risico dat, naast de lekke IC, ook de Airco radiator lek is? Of lek gaat tijdens het vervangen van de IC?
- Is het verstandig om naast de IC ook nog andere onderdelen te vervangen (zoals slangen)?
- Heeft er iemand een handleiding hoe het beste de IC te vervangen? Ik heb gelezen dat het verwijderen van de bumper kan, maar niet noodzakelijk is?!
- Waar kan ik het beste de onderdelen kopen? Bij de Volvo dealer? Of een "chinese copy"?
- Welke onderdelen (incl. bestelnummers) heb ik precies nodig?

Alvast dank voor jullie reacties.
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Robert van Iersel schreef:
- Heeft het fluitend geluid met de lekke IC te maken? ja
- Is het zelf vervangen van een IC goed te doen (ik heb een brug ter beschikking)?ligt er aan hoe handig je bent
- Hoe groot is het risico dat, naast de lekke IC, ook de Airco radiator lek is? Of lek gaat tijdens het vervangen van de IC? zal nog gewoon goed zijn maar kan stuk gaan tijdens demontage intercooler. aftappen airco is niet nodig
- Is het verstandig om naast de IC ook nog andere onderdelen te vervangen (zoals slangen)? alleen intercooler is voldoende
- Heeft er iemand een handleiding hoe het beste de IC te vervangen? Ik heb gelezen dat het verwijderen van de bumper kan, maar niet noodzakelijk is?! bumper verwijderen geeft veel extra ruimte. koelwater moet er ook uit anders zitten de koelwaterslangen in de weg
- Waar kan ik het beste de onderdelen kopen? Bij de Volvo dealer? Of een "chinese copy"? nissens voldoet prima
- Welke onderdelen (incl. bestelnummers) heb ik precies nodig?

.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
JosW
5th Gear member

ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”