Alarm V70 ontkoppelen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
BramV70
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:55

in een poging achter het klepje te komen zojuist de hele plastic beschermkap achter in mijn auto kapot getrokken (wat zijn deze auto's toch ontzettend slecht van kwaliteit, al het plastic breekt af als je ergens bij wil komen) om vervolgens ook nog geen helingssensor aan te treffen aan de bijrijders kant achter. Omdat ik wel heel graag van mijn alarm af wil (accu vaak leeg en start problemen die nergens aan toe te schrijven zijn) wil ik wel graag weten waar die rommel bij mij dan zit, enig idee waar ik moet zoeken in mijn V70 classic station wagon uit 2000?

Overigens werkt ook de truc met 3 seconden indrukken van de op slot met uitgeschakeld contact zoals beschreven in het manual om de sensors uit te schakelen niet bij mijn auto

EDIT:

Zoek ik achter het verkeerde klepje? Ik kijk achter het klepje bij de achterlichten (heb een station) is er nog een ander klepje?
Laatst gewijzigd door BramV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
Locatie: Haarlem

Voor een V70 classic is dit het verkeerde topic board. Je kunt je vraag beter stellen bij de juiste afdeling hier of op het Volvo850forum.nl waar ook de V70Classic bij hoort. Accu leeg trekken kan ook komen door het blijven hangen van een relais van een deurslot of van de achterklep. Dat is mijn ervaring tenminste. Succes!
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
BramV70
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:55

dacht dat vanaf 98 tot aan 2004 hetzelfde (Denso) alarm geïnstalleerd was. Ik heb in mijn auto niet hetzelfde systeem als in de 850 wat uitgeschakeld kan worden met een jumper relas (?)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat kan wel kloppen. Maar de locatie van het alarm is bij een V70 classic anders dan bij een V70N. En ook de installatie is wat anders. Dus de opmerking om deze vraag op het 850/V70 board te vragen is niet zo vreemd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
BramV70
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:55

OK twee laatste vragen in het verkeerde forum en dan stop ik (boodschap is duidelijk, ben hier niet welkom :D).

@mightyspawn:
- Het loskoppelen van de units heb je gedaan met de accu losgekoppelt neem ik aan?
- Is het weghalen van alleen de hellingshoek sensor voldoende om de computer te laten denken dat het systeem kapot/incompleet is (ik heb geen bewegings sensor)?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

MODS EDIT: heb deze vraag gesplitst van een topic in het V70N board
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”