"Kapotte" lambda sonde C70

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
LRAB
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.06.2014 - 20:27

Gisteren sprong mijn motorlampje aan in het dashboard, na met de algemene foutcode-lezer even gauw te hebben gekeken lijkt het te gaan om de volgende lambdasonde: Bank 1, Sensor 2.

Al met al niet raar voor een T5 uit 97 met 240.000km op de klok, alleen zijn deze nog geen 2 maanden terug beide vervangen... Ik twijfel dus ook ernstig of ze kapot zijn, daar ik niet als een halve zool met het ding constant aan het trappen ben en alleen afgelopen zondag de Duitse A31 onveilig heb gemaakt na de vervanging. Ik denk zelf meer richting vervuiling van de sensor en vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met het schoonmaken van de sensor. Heb hier en daar gelezen dat mensen de sensor weten schoon te maken door een arm mengsel te creëren en zo de koolstof weg te branden.

Hulp en tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door LRAB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Orginele gebruikt met hetzelfde nummer?
Imitatie sensors geven wel is problemen,,
LRAB
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.06.2014 - 20:27

Is vervangen door origineel Bosch spul, inmiddels is de P0141 foutmelding er bij gekomen. Ik verdenk een aantal draadjes van versmolten zijn...
LRAB
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.06.2014 - 20:27

Na onderzoek blijkt het niet vervangen te zijn door bosch/volvo spullen maar door VKS of iets dergelijks. Valt als t goed is onder garantie, maar ik koester geen hoop voor de opvolger van hetzelfde merk.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”