versnellingsbak afstellen.
- timmo
- 1st Gear member
Ik wil de kabels afstellen want hij gaat niet lekker naar zijn 2 als hij koud is.
Wat ik wil weten is welke kabel ik wat moet stellen. En hoe dat stellen precies moet.
Wat ik wil weten is welke kabel ik wat moet stellen. En hoe dat stellen precies moet.
Laatst gewijzigd door timmo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- zwijntje
- 1st Gear member
Lijkt meer op ontkoppel probleem of wellicht helpt het om de bakolie eens te vervangen.
Heb je wat aan de versnellingsbak of schakelpook gedaan? Want de verstelling verloopt niet zomaar.
km stand van de wagen?
Heb je wat aan de versnellingsbak of schakelpook gedaan? Want de verstelling verloopt niet zomaar.
km stand van de wagen?
2008 S40 D5 R-design - 6bak - 200pk 480Nm - 6,4L/100km
- timmo
- 1st Gear member
De auto heeft 260.000 gelopen. Hij heeft alleen als de motor koud is dat hij stroef in zijn 2 gaat. bakolie heb ik net vervangen voor de voorgeschreven olie. Als ik tijdens het schakelen de pook wat extra naar links blijf trekken dan lijkt het wat soepeler te gaan. als de motor warm is dan schakelt hij prima.
- zwijntje
- 1st Gear member
Op de bak, onder de accu zie je de kabels op de foto zitten.
De onderste kabel op de foto moet je ontgrendelen. Het zwarte clipje naar links duwen en vervolgens het rode clipje omhoog.
Nu is de de vergrendeling er af.
Dit moet je doen met de pook in de 3e versnelling.
Een beetje wiebelen met de pook en dan weer vast zetten.
De onderste kabel op de foto moet je ontgrendelen. Het zwarte clipje naar links duwen en vervolgens het rode clipje omhoog.
Nu is de de vergrendeling er af.
Dit moet je doen met de pook in de 3e versnelling.
Een beetje wiebelen met de pook en dan weer vast zetten.
2008 S40 D5 R-design - 6bak - 200pk 480Nm - 6,4L/100km