V70 aanjager/verwarmings problemen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
crashingdutchman
1st Gear member

Dit is mijn eerste bericht hier. Ik ben een gewone autorijder, niet speciaal Volvo fanaat, maar mijn V70 2.5D uit 1999 rijdt met bijna 400K op de teller nog geweldig en ik voel me er veilig in en dat vind ik belangrijk.

De aanjager (van de verwarming) begon een aantal weken geleden af en toe kuren te vertonen en heeft het nu helemaal begeven lijkt het. De symptomen waren:
- Soms werkte de blower niet, pas na opnieuw starten van de auto kwam er weer wind van de ventilator
- Vaak liep de blower langzamer als ik optrok, dus minder wind tijdens snelheid vermeerderen maar normale werking tijdens constante snelheid

Vanaf gisteravond werkt de aanjager helemaal niet meer. Tijdens het rijdenkomt er nog wel een zwakke warme luchtstroom uit de ventilatorgaten maar niet voldoende om de auto warm te krijgen. Met deze temperaturen nog wel vol te houden, maar als het straks gaat vriezen niet lekker meer.

Is er iemand die bovenstaande symptomen herkend?

Voordat ik veel geld uitgeef bij een dealer wilde ik eerst hier maar eens proberen of iemand suggesties heeft.

Bij voorbaat dank!
Volvo V60 2.0D 2011
Volvo V50 2.0D 2006
Volvo V70 2.5D 1998
Renault Megan Scenic
Alfa Romeo 155 2.0 TS
Alfa Romeo 33 1.8
Alfa Romeo Giulietta 1979
lint
Geartronic member

Welkom.
Het probleem kan in de motor van de aanjager zitten, of de regeleenheid/schakelaar. Meten is weten, dus controleren die onderdelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
rikus
Starter
Contacteer:

De aanjager motor zelf sneuvelt nog wel eens. Vaak gaan ze te zwaar draaien en na langere tijd is het over en uit. Piepte hij voorheen nog niet? Gebeurd ook wel. En inderdaad de kachelweerstand even doormeten.

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”