Hallo
Ik heb laats weer een paar dagen rond gereden in de 242 nu had ik een paar keer zodra ik het gas los liet en bv remde viel de motor terug tot zo een 500 toeren nu moest ik dus gas geveb om hem aan te houden ook viel die gewoon een keer uit en dat is best vervelend ij een bocht
nu heb ik het brandstofpomp relais vervangen en zag dat dr stekker deels weg gesmolten is bij aansluiting 30 kan dit hier iet mee te maken hebben
alvast bedankt
volvo 242 turbo valt uit
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30292
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat lijkt mij niet horen dat wegsmelten van een stekker, goed het hele stroomcircuit nameten om storingen op te sporen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30292
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is verstandig om een elektrisch schema te hebben van het brandstof injectiesysteem en dat deel voor deel door te meten. Ook in een werkplaatshandboek zoals b.v. Haynes staan storingsschema's en dat is makkelijk bij het controleren van het systeem.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
ik zou hem gewoon wegdoen als ik jou was.....
ik denk dat ik nog wel iemand weet ervoor....
ff serieus: oorzaak al gevonden?
bij mijn turbo was ook een stekker van het brandstofpomp relais gesmolten; heb er een nieuw relais opgezet en een andere stekker... wordt nog wel warm, maar ik dacht dat het zo hoorde, maar als ik dit zo lees dus niet.
hij viel echter niet uit.
ik denk dat ik nog wel iemand weet ervoor....

ff serieus: oorzaak al gevonden?
bij mijn turbo was ook een stekker van het brandstofpomp relais gesmolten; heb er een nieuw relais opgezet en een andere stekker... wordt nog wel warm, maar ik dacht dat het zo hoorde, maar als ik dit zo lees dus niet.
hij viel echter niet uit.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03
Haha nee weg gaat ie de komende tijd niet ben blij op mijn 18 jarige leeftijd mijn droom auto al in bezit te hebben
en nee de oorzaak nog niet gevonden met het nieuw relais heeft ie het 2 a 3 dagen zonder probleemen gedaan .
waar heeft u die stekker besteld zoek deze namelijk ook .
kijken als die het dan nog doet anders ga ik eens verder zoeken in de bedrading
en nee de oorzaak nog niet gevonden met het nieuw relais heeft ie het 2 a 3 dagen zonder probleemen gedaan .
waar heeft u die stekker besteld zoek deze namelijk ook .
kijken als die het dan nog doet anders ga ik eens verder zoeken in de bedrading
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
dag,
de motoren (B21ET / FT) zijn heel gevoelig voor vacuüm lekkages door de K-jet. ik kan je het wel helemaal uitleggen maar op http://www.k-jet.org/ is heel veel te vinden. waarschijnlijk ook wel de oplossing.
als je een US model hebt (B21FT) heb je ook CIS. dit kan ook voor dergelijke storing zorgen. Zelf ken ik het probleem niet bij de mijn eigen 242. ook dit is allemaal te vinden op die site!
succes en groeten koen
de motoren (B21ET / FT) zijn heel gevoelig voor vacuüm lekkages door de K-jet. ik kan je het wel helemaal uitleggen maar op http://www.k-jet.org/ is heel veel te vinden. waarschijnlijk ook wel de oplossing.
als je een US model hebt (B21FT) heb je ook CIS. dit kan ook voor dergelijke storing zorgen. Zelf ken ik het probleem niet bij de mijn eigen 242. ook dit is allemaal te vinden op die site!
succes en groeten koen
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit