hulp gezocht, standkachel en stoelverwarming defect

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
D5 S60
1st Gear member

Goedenavond,

mijn S60 die ik anderhalf jaar geleden in DL heb gekocht heeft me tot op heden niet teleurgesteld... tot op heden...
De standkachel is er mee op gehouden. Vorig jaar nog helemaal uit elkaar geweest en werkend gemaakt door 1-wiel. Afgelopen zomer niet gebruikt (achteraf hoorde ik dat het verstandig is elke maand 'm even te laten draaien... achteraf...)
Nu heeft hij wel even gestart maar na enkele minuten en flink wat rook houdt hij ermee op. Alsof hij op het moment dat hij warm wordt in een beveliging schiet.

Als klap op de vuurpijl rook ik gisteren ineens een schroeilucht... Eerst dacht ik de auto voor me in de file; wat kan er nou defect gaan aan m'n solide Volvo, maar helaas komt het echt van de stoelverwarming van de bestuurdersstoel vandaan.

Bij deze een oproep; wie is er handig genoeg om beide problemen op te lossen?

Alvast dank!

Gr.
lint
Geartronic member

De standkachel toch weer controleren en laten repareren door een deskundige, de stoelverwarming eerst zelf controleren op defecte aansluitingen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Erik V70
3rd Gear member

Rekening houdend met jouw opmerking "schroeilucht" is dit waarschijnlijk een uitstekende beschrijving van de oplossing http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=43997
Standkachels heb ik (helaas) geen ervaring mee.
D5 S60
1st Gear member

thanks. Ik ga er dit weekend eens naar kijken.

ter info; het is geen los draadje o.i.d. er zit een gaatje in de bekleding waar de stoelverwarming is doorgebrand... <_<
1-wiel
4th Gear member

Standkachelprobleem is waarschijnlijk defecte waterpomp.........

Stoelverwarming, daarvoor moet de bekleding van de stoel en het verwarmingsmatje vervangen worden....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
D5 S60
1st Gear member

Uiteindelijk heeft Emiel de bonuspunten verdiend; de waterpomp was defect.

Ik heb afgelopen weekend de voorbumper gedemonteerd en kon zo het onderdeelnummer van de waterpomp achterhalen. Deze besteld en afgelopen zondag de waterpomp vervangen. Afgelopen week stap ik elke ochtend weer in een heerlijk voorverwarmde auto en zelfs de eerste nachtvorst heb ik kunnen doorstaan zonder te krabben :D

De stoelverwarming en het leer wordt binnenkort vervangen.
1-wiel schreef: Standkachelprobleem is waarschijnlijk defecte waterpomp.........

Stoelverwarming, daarvoor moet de bekleding van de stoel en het verwarmingsmatje vervangen worden....
D5 S60
1st Gear member

Gelukkig heeft de standkachel de hele winter het volgehouden, maar de afgelopen koude ochtenden hoorde ik al een vreemde ratel, en ja hoor... nu doet ie niets meer.
Ik vermoed dat de vernevelaar defect is. Heeft iemand een schematische tekening hoe de standkachel open te maken is? Ondertussen is de standkachel er al 2x uitgeweest afgelopen anderhalf jaar, maar heb ik hem zelf nooit eerder open gehad.
Tenzij er iemand in omgeving Utrecht / Almere is die dit graag op een zaterdag voor mij kan oplossen tegen een vergoeding, dan ben ik ook enorm uit de brand geholpen
GRUNNS60
2nd Gear member

Zoiets?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door GRUNNS60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”