Ik heb een 3e model V70 uit 2008 met originele BT module en stuurbediening Afkomst uit België
Ik heb een Nexus 5 GSM waarbij alle functies van de Carkit perfect werken.
Zodra ik echter via mijn NFon VOIP Client een gesprek aanga verbreekt na enkele seconden (+/- 12) de bluetooth verbinding.
Na heel veel wikken wen wegen besloten te kijken naar andere mogelijkheden, en eens Bria software geprobeerd bij een andere VOIP aanbieder.
Hier heb ik echter het zelfde euvel.
De verbinding wordt op de GSM niet verbroken, maar de carkit scheidt er gewoon mee uit.
opnieuw aanmelden houdt in dat de GSM zich aanmeldt maar het Voip gesprek kan niet meer worden gestart via BT. Behoorlijk frustrerend aangezien ik hierdoor persoonlijk enkele maanden al niet meer bereikbaar ben via de normale manier.
De software van de carkit heb ik reeds geupdate.
De GSM is ook op de hoogste software, en ik kan maar niet accepteren dat in een V70 bellen via VOIP met G4 niet mogelijk is.
Mensen hier met ideeën of nog beter wel werkende VOIP oplossingen.
Voip verbreekt Bluetooth connectie
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Waarschijnlijk is de gebruikte voip app niet geheel compatibel met het bluetooth handsfree protocol.
Dit protocol is volgens mij de enige die door de Volvo carkit ondersteund wordt. (Je kunt ook geen muziek streamen via BT)
Of de API waarmee 3rd party apps toegang krijgen tot de BT stack van je toestel bevat een bug.
Als met een normaal telefoongesprek de carkit naar behoren werkt, lijkt mij het probleem niet aan de kant vam de carkit te liggen.
Heb je al eens een test gedaan in een andere auto? (Al dan niet Volvo)
Dit protocol is volgens mij de enige die door de Volvo carkit ondersteund wordt. (Je kunt ook geen muziek streamen via BT)
Of de API waarmee 3rd party apps toegang krijgen tot de BT stack van je toestel bevat een bug.
Als met een normaal telefoongesprek de carkit naar behoren werkt, lijkt mij het probleem niet aan de kant vam de carkit te liggen.
Heb je al eens een test gedaan in een andere auto? (Al dan niet Volvo)
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- liquid_force
- 6th Gear member
ik heb zelf met een Nexus5 en Bria in mijn MY2009 C70 geen enkel probleem ...