Aansluiting High Low Converter

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
deeptone
Starter

Beste forumleden,

Ik zou in mijn Volvo V50 van 2006 een subwoofer willen inbouwen. Deze is voorzien van een Premium audio installatie met een originele versterker in de koffer.
Om de extra versterker voor de subwoofer van audiosignalen te voorzien heb ik een "high low converter" gekocht. Dit zet het signaal dat normaal naar de speaker gaat om in een signaal voor de subwoofer. Deze moet normaal aangesloten worden op draden die van de headunit naar de speakers gaan. Nu worden de speakers gevoed door de versterker in de koffer. Hier zit het probleem. Voor een high low converter heb je het volledige audiosignaal nodig dat uit de headunit komt en niet een reeds aangepast signaal dat geprocessed is door een versterker. Hierdoor kan ik de kabels die naar de speakers gaan niet gebruiken.
De volvo versterker heeft drie stekkers. Eén dikke stekker waaruit de kabels naar de speakers vertrekken. Een stekker moet de voeding. En de laatste stekker bevat 2 oranje kabels met een label AUD op. Dit zijn als ik mij niet vergis de can bus kabels die van de headunit/radio komen.
Nu is de vraag of ik deze 2 kabels kan gebruiken als signaal voor de High Low converter?
Zoja, hoe kom ik erachter welke van deze 2 kabels de pos. en de neg. zijn?

Foto van de Helix converter.

Afbeelding

Hieronder het schema van de originele versterker met de aansluiting die ik wil maken.

Afbeelding

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Gilles
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”