Google vertaling van een interview in Auto Motor & Sport
Iedereen die ouder is geweest, weet hoe het voelt. Een enorme trots, maar ook nederigheid voor de grote verantwoordelijkheid, alles wat nodig is. Omdat het een grote werkgroep gezamenlijk worstelen om een project af te ronden kan in sommige opzichten te vergelijken met een ouder te worden. Het project zal een "kind" te zijn en alle medewerkers worden "ouders".
Als auto motor en sport een ontmoeting met de projectleider Dennis Nobelius op de Parijse Salon, het was een duidelijk trotse "vader" dat we elkaar ontmoetten. Met normale maatregel zou interviewen duurde 20 minuten. Maar Dennis sprak, beschreven en toegelicht voor meer dan een uur. De armen zwaaien, ogen fonkelden, het was zo leuk om te vertellen. Dennis zou kunnen vasthouden gedurende twee uur zijn geweest als het niet voor de overige vergaderingen zaten te wachten.
Zoals gepubliceerd van Auto Motor & Sport , had ik de bandrecorder in zijn hand. Gehouden opnameknop ingedrukt en hoopte dat niet alle geluid in de cabine zou het geluid ruïneren. Volvo had opgebouwd een fantastische Scandinavische stand in Parijs met verschillende weersomstandigheden - inclusief een stortbui die mijn rugzak had binnen handbereik. "Daar heb je bagage niet is ingesteld," zei Dennis Nobelius en verhuisde mijn rugzak naar een veiliger plek.
Dit is een lang interview. Maar het brengt de achtergronden van het begin van een van de belangrijkste, meest kostbare industriële project dat we ooit hebben gezien in Zweden: Volvo XC90, S90, V90 wagon en "aarde bos" V90 Cross Country.
Par Brandt, PB: Nu om dingen uit te leggen vanaf het begin, wie ben je en wat ben je verantwoordelijk voor?
Dennis Nobelius, DN: Ik heb het werk, de project manager voor de nieuwe XC90 geleid. Hoewel de daaropvolgende 90 modellen, de S90 en de V90 en V90 Cross Country. Het is "mijn" auto's.
PB: Er zal dus geen model met de naam XC70?
DN: Niet wat we nu al kunnen zien.
PB: Hoe heb je je werk organiseren?
DN: We hebben een cross-functioneel team, rapporteren rechtstreeks aan Lex (Lex Kerssemakers). Wij zijn onafhankelijk, niet behorend tot de development afdeling, marketing of anderszins. Wij zijn een project, 23 personen. Het punt is dat we een team afkomstig uit alle delen van het bedrijf. Dus we kunnen het even welk onderwerp te nemen, barst het en zorgen voor een oplossing. We melden ook de winstgevendheid en de store management.
DN: We nemen een grote sprong met onze nieuwe SPA-platform. We zien dat de concurrenten zetten zichzelf in een architectuur, maar we kunnen beginnen met een wit blad. Wat bepaalt onze architectuur wordt begrepen elektrificatie van het begin, de plaatsing van de accu in het midden van de auto, een kluisje en een goede gewichtsverdeling. De tweede is een enorme stap met onze HMI (Human Machine Interface aan), wat je als de chauffeur zal ervaren. En dan hebben we het alleen digitale displays gebouwd. Het is de basis van de architectuur.
DN: En toen wij de verhoudingen van de auto, door het platform. En dan zal ik je laten zien wat ik bedoel. Heeft de ene kant is er een link naar de oude XC90, relatief grote "glazen huis", een goede zichtbaarheid bij het zitten in de auto - goed, zelfs op de derde regel. Uitgebreid wielbasis verkort overhang aan de voorzijde, de verhoudingen zijn meer natuurlijk - heel majestueuze lijnen, een horizontale lijn, is het niet leunen als de XC60. Lion Sense. Dat is wat we willen overbrengen. De basis is dat hier hebben we Volvo Engineers zetten in alles wat we kunnen in de auto. Het is zo goed als het wordt. Geen compromissen, wij hebben het gewoon de manier waarop we willen. We hebben een bedrijf dat ons zou willen een volledig beladen auto aanbieden, ten minste op hetzelfde niveau als onze concurrenten. Het is het fundament.
DN: Ik heb eerder gezegd dat de term is van belang. Er is derhalve dat spiegels zijn aangebracht op de deur. Normaal zitten ze in de hoek, heel ver vooruit, aan de zijruit onderste rand. Wat gebeurt er wanneer geplaatst op de deur is dat je een vrij grote "driehoek" van lucht tussen de spiegel en de A-stijl. Dan krijg je een goede lijn van het zicht en kunnen ontdekken wat er nog meer achter de A-stijl kon verbergen, het maakt het verschil groter dan je zou denken, eigenlijk. Er zal geen blinde vlek zijn.
DN: Het is een beetje meer "technische" gevoel van de schouder naar de auto. Volvo's bekend om een schouder te hebben. Dan kan men de auto niet te vermelden, zonder het over de voorkant. Suspended grill, dezelfde als de P1800, dat is, met een ruimte rond de opening. Biedt meer 3D gevoel, 55 millimeter diep, veel chroom, moet een vrij rechtop gevoel, recht, trots bieden. Meer moderne uitdrukking in snedstöttan, directe afstammelingen van Jacob uit 1927. De kleur is verdwenen, het geven van een beetje meer technische zin.
DN LED-verlichting, de hamer van Thor, een beetje speels gekoppeld aan de Noorse mythologie. LED's zorgen voor wit licht, xenon kan natuurlijk naar de blauwe, kristal licht. Wanneer u de richtingaanwijzer knippert zelfs de hele "T" te gebruiken in oranje, het ziet er echt stijlvol. Parkeergelegenheid lichten, hebben wij daarmee al bekend voor een lange tijd, het blijft ook op de nieuwe XC90.
DN: Goed zicht zelfs achteruit. Bovendien, we hebben dezelfde soort vindrutetorkararmar als de Jaguar XF, het water direct versturen naar het mes. Spray niet in de hele doos maar net waar je het nodig hebt. Elk blad bevat twee elektrisch verwarmde sproeiers die buiten spuiten water. Zelfs de voorruit is verkrijgbaar als elektrisch verwarmd.
DN: Dan hebben we zekerheid. Kan XC90 niet praten zonder te praten veiligheid. Radar en camera zijn standaard in alle auto's, IntelliSafe. Het voordeel is dat de hardware. Als u als klant de auto koopt met het standaard pakket, krijg je een zeer hoog niveau van veiligheid, maar misschien niet allemaal het comfort systeem aangeboden. Maar dat tweedehands kopers het kan doen, ga in uw dealer en installeer de software. We zijn heel trots op. Hoge veiligheid voor iedereen. Lane Assist houdt in dat de auto zelf stuurt maximaal 50 km / h, blijft tussen de lijnen en houdt de afstand tot de voorligger. Moet echter, houd een hand op het stuur, hoe dan ook, om te laten zien dat je met en uitvoeren. Actieve veiligheid, die ons naar een nieuw niveau.
DN: Wat kun je nog meer buitenkant zeggen? Nou, de wielen tot 22 inch groot. Concurrenten hebben tot 21 centimeter, dan krijg kopen accessoires velgen. Winter wielen, of liever gezegd, winterbanden, gaat tot 19 centimeter. We draaien de velg. Hiermee wielkasten dragen aan de wielen ziet er geweldig uit.
PB: Een detail Ik ben erg blij met is dat dit gebied op de motorkap en voorspatbord, vlak voor de A-stijl, heeft gladde en stijlvolle ruimte tussen carrosseriedelen. Het is niet altijd Volvo had, als je gaat om heel eerlijk te zijn.
DN: Dit is een inscriptie model, wat betekent dat we chromen deurgrepen. Maar we doen het meer subtiel, moet niet flashy en piepende zijn. Een drop-down op de bodem waar het zegt Inscribtion, aandacht voor de model. Geïntegreerde dakrails op de Inscription, een beetje lager en minder windgeruis. Volume modellen hebben verhoogde rails.
DN: We kunnen de achterklep te nemen. We pakken neer derde zitrij en gebruik maken van alle ruimte die je hebt 2.000 liter met de rugleuningen omhoog daar, heb je 300 liter. Wanneer alle rugleuningen worden neergeklapt, heb je een volledig vlakke laadvloer. Wat zijn we bijzonder trots op is de derde zitrij. Wij geloven dat we uniek zijn op dit moment met een zevenzitter plug-in hybride. Niet gezien elke andere concurrent die het heeft. Optioneel zijn servomotoren aan de achterzijde rugleuningen. Kan op en worden neergeklapt met een druk op de knop uit de kofferbak. Of zodat de bestuurder kan gaan in het menusysteem en de ruimte voor te bereiden, zowel voor bagage of voor meer passagiers. Tonneau cover, kunt openen met zijn elleboog. De deur opent automatisch door zwaaien uw voet onder de achterbumper.
PB: Ik ben een beetje bezorgd over de rugleuningen, een ruimte tussen de stekels waardoor het zeer gemakkelijk om het voorwiel te heffen op een groot / breed wandelwagen. Hoe was je daar?
DN: Interessant dat je die bepaalde details, zoals oude XC90 eigenaars noemen. We hebben, zoals ik al zei geprobeerd om alles, zelfs de rug te optimaliseren. Fyrzons conditioner. De uitlaat aan de achterzijde van de derde rij. Derde rij, een persoon van maximaal 170 centimeter zitten. Deelnemers zijn meestal beperkt tot ongeveer 140 centimeter. Veel ruimte voor uw voeten. Geen nödsäte. De achterkant is net zo breed als de tweede rij. Tweede rij verplaatsbaar 120 mm, zelfs kantelen de rugleuning. 40/20/40 split. Mijn locatie, kunt u nog steeds vooruit of terug te schieten erg ver. De opvouwbare zitkussen voor kleinere kinderen moet hoger zitten, net als vroeger. Nu, zelfs de rugleuning gekanteld dus als het kind op het punt staat in slaap te vallen en zijn hoofd naar voren valt, kantel de rugleuning terug en krijgen een meer comfortabele slaaphouding.
DN: We hebben hard gewerkt om de hand op te tillen, het luxe interieur. Nappa leer en een meer exclusieve leren, twee niveaus. Ventilatie, massages, uitgebreide dijsteun dat is zo breed als het zitkussen. Zeer weinig knoppen, acht. Porsche Macan heeft 55 toetsen, als een vergelijking. Wij geloven niet in het plaatsen van een aantal donkere knoppen ver naar beneden op het paneel. In het arrest van het scherm in plaats daarvan, geef ze een duidelijk grafisch ontwerp, groot en duidelijk. Dicht en goed. We hebben veel gewerkt met het grafische uiterlijk, de interface zoals wij dat noemen. Wat we tot nu toe zijn we erin geslaagd kunnen zien, zij die getest begrijpt meteen en zegt: "Nou, nu ik niet lees de instructies." Ze begrijpen het systeem in tien minuten, dan zijn we erin geslaagd. Dan hebben we het hoogste niveau van het geluid, Bowers & Wilkins. 19 sprekers, 1400 watt, gebouw aan de Zweedse Research, Dirac Reasearch, bezig om de kamer omgeving te bouwen. We kunnen een geluid dat de Opera van Göteborg lijkt te creëren.
PB: Waarom ga je niet zet je speakers in de hoeken van het dashboard? Waar zou je het sonisch beste plaatsing ontvangen.
DN: De center luidspreker helpt. Biedt schone ontwerp, schone ondergrond. Het gehele interieur van de auto is een subwoofer. Normaal gesproken bouw je een vak voor de subwoofer, maar hier is het gehele interieur van de auto een subwoofer. Stuurhut achter rechts, daar zit de woofer en gebruikt dus het gehele interieur volume als een base case. Dan krijg je de echt lage basfrequenties.
DN: Dan hebben we nog een aantal andere interessante structuren. Neem bijvoorbeeld de motorkap. De open door de hendel, dan zult gij als auto-eigenaren op zoek gaan naar de haak aan de onderkant van de kap en het vuil is om rond te slepen met je vingers. Hier hebben we geen vangst, waar je ook de onderkant om de motorkap te openen slepen. We hebben geen peilstok. Je ziet het oliepeil op het scherm. De enige reden om de kap te openen is het wasmedium te vullen, en dan hebben de toegevoegde bit aan de kant, zodat er geen gevaar van morsen van vloeistof op electronica en de hete motor.
PB: Koplampsproeiers zijn standaard? Niet zoals sommige fabrikanten die plotseling niet meer koplampsproeiers maken?
DN: Het is standaard in de Scandinavische landen. Maar het is marktgestuurde, in sommige markten, we hebben geen koplampen vriendjes als standaard.
PB: Zijn er geen bijzondere problemen met de XC90?
DN: Bijna elke week! Een geleidende-interface op te nemen met digitale displays een uitdaging zijn geweest. Erg moeilijk. Ik krijg al toegeven. Maar dat hoort te hard. Je moet je "precies goed" niveau van eenvoud, zoals je moet doen behoorlijk gedetailleerde instellingen als u wilt. Hadden we pas vrijgegeven op alle mogelijke keuzes beschikbaar zijn, zou je honderd verschillende instellingen hebt gedaan voordat je weg met de auto kon krijgen. Persoonlijk, maar toch eenvoudig.
DN: ". Nu hebben we het gevonden" En daar kan ik zeggen dat we op weg waren naar een baan, voor een jaar en een half geleden waar we voelden dat We hebben het getest en verzonden naar beneden naar ons kantoor in Kopenhagen, die we overnam van Nokia, waar ze zijn erg goed in het klantonderzoek. En hun resultaten bleek dat we waren op weg naar beneden het verkeerde spoor. Tijdens de workshop waren we drastisch te maken over de manier waarop het allemaal zou werken. Drie dingen die u en ik doen in de auto: wij luisteren naar muziek, de media hebben voor navigatie en dan praten we over de telefoon. De drie dingen moeten zitten als hun eigen "tegels", zoals dat heet. Drie rijen die altijd zou moeten zijn, waar je ook bent, je moet met een druk om daarheen te verhuizen - zonder tussenkomst van een menu. De drie zijn er altijd met, ze een beetje krimpen in omvang, maar soms kunnen ze gezien worden de hele tijd. Het volume kan slepen naar beneden, maar de functie heeft ook een eigen sleutel - of het stuur. Volumeknop moet bestaan, knop om de song te veranderen.
DN: En dan hadden we wat geluk ook. Vervolgens zetten we drie "tegels" en vervolgens opgeslagen we een vierde. Zonder echt te weten wat we het zou gebruiken, maar we wilden een in reserve. Toen kwam het dit met Apple Auto Play, Android, Auto, dan kregen ze de vierde "valve", verkrijgbaar met en ondersteunende functies de hele tijd. Maar het was meer geluk dan iets anders, moet ik toegeven. De stoelen hebben we veel hebben gewerkt. Ze moeten dat "efficiënt" ontwerp hebben, zodat ze niet de mening van de rug te versperren of te stelen knieruimte. Wij vinden bijvoorbeeld dat kleine kinderen naar achteren gericht moet rijden, dus we denken dat we zullen goed case in uw tests waarbij gij meet achteren gerichte zitplaatsen en ISOFIX-bevestigingen. Wifi-hotspot in de auto, kunt u uw internetverbinding delen met iedereen in de auto, via de telefoon. U kunt er ook voor kiezen om het functie te hebben via een tweede SIM-kaart die je in de auto, optioneel.
PB: navigatie, hoe zit het met de update?
DN: U kunt het online te krijgen, te downloaden zich direct in de auto. Een belangrijke upgrade kan worden gedownload op uw computer, kopiëren op een USB-stick en breng deze over naar de auto. Of bent u in uw Volvo-dealer en zij zullen u helpen met dat. Een hogere tunneling controle, de hoogste ooit in een Volvo-model. De hoogte van de armsteunen in de deur. Een beetje meer gezellig. Trok de matten, helpt het geluidsniveau.
PB: Maar het creëerde ook ruimte voor de accu?
DN: Absoluut, het was erg nodig hebben vanaf het begin. Dit samen met de ergonomie. Extra accu links, een kleine batterij totdat de motor ook. Andere kenmerken is dat het beschikt over een luchtvering auto zal laten vallen een beetje als je de deur open en zijn in of uit. Makkelijker om te springen in. Terwijl de zitting naar beneden beweegt.
DN: Onze hele HMI denken draait om veiligheid. Head-up display in de voorruit, instrumentenpaneel, die ook digitaal. Wat je krijgt in de voorruit is wat je nodig hebt om onmiddellijk te reageren. Geen tracklijst, of een ander onbelangrijk. U krijgt snelheid, navigatie, linksaf nu, als iemand belt. Materialen kwaliteit wordt geholpen door de displays. Omdat we niet 50 knoppen in de cockpit, maar slechts acht hebben zo kunnen we wat extra liefde wijden, maken ze meer overvloedig. Diamond Cutting op de grotere knoppen. We moeten altijd het klimaatsysteem. Het verdwijnt nooit weg. Autoset, kunt u ook de maximale snelheid het zou moeten zijn op de ventilator, een leuk klein finesse beheersen. Temperatuur is ook belangrijk. Veel, of meer precies.
Volvo XC90 2015 nieuwe première plug-in hybride Parijs 2014
Hier zien we de gehele aandrijflijn in laddhybridversionen van de Volvo XC90. De accu is in het midden van 'de tunnel', het meest beschermde gebied in de auto. Klik op de afbeelding voor een grotere versie
PB: Start / stop-knop - die we enkele lezer reacties hebben ontvangen, hoe was de weg daar denken?
DN manier van denken was dat een startknop drukt, maar wettelijke vereisten wees naar een andere oplossing. Dit gaat om een luxe auto voor het gezin te zijn, en dan is er een grote kans dat een kind per ongeluk aten knop en dus stopt de motor. Dit kan ongelukkige, zelfs gevaarlijk zijn. Toen kwamen we bij een knop werkt beter, puur voor de veiligheid.
PB: Het denken van GM contactsleutels, waar de airbags niet worden geactiveerd wanneer nycken is in de radio-modus - kon het ooit gebeuren op de nieuwe XC90?
DN: Nee, niet in een Volvo. Nooit. Waarom kan ik niet zeggen - ja, voor elke ingenieur bij Volvo denkt veiligheid. Het is eerder dat we het soms moeten in evenwicht zijn, zodat niet alleen de zekerheid dat alles regelt. Wanneer u de stoel als het wordt weergegeven op het scherm wat je doet. Dan is het gemakkelijk om meer aanpassingen te maken, vind alle functies. Sommige premium fabrikanten hebben zo veel knoppen om hun stoelen die je bijna te geven na een tijdje. Geheugen knoppen voor de stoelen om te zitten hoog op de deur kant. Een extra portemonnee compartiment links van het stuurwiel. Of bril, parking sleutel. Grote panoramische zonnedak. Automatische zonnescherm als het erg warm wordt. Kan goed zijn dat je parkeren in de schaduw, maar dan beweegt de zon. De zonneklep getrokken voor het automatisch en dan zal het sneller gaan naar de auto koel te maken wanneer u de motor start, goed voor het milieu ook.
PB: Zijn er geen andere problemen?
DN: Het is gewoon spullen die we nu oplossen tot het begin van de productie, hehe. Maar om het radarsysteem zo intelligent en accuraat als we zouden willen is een uitdaging. Rijden in Kopenhagen, Stockholm, Zuid-Afrika. Dacht dat we alle variaties van verkeerssituaties verzameld, maar deze zomer realiseerden we ons dat we hadden niet. Dus reden we nog een rondje om de technologie te verbeteren. Dan waren we in Kopenhagen, onder andere, zag dat uw lezers stuurde foto's van daar. Dus het is nu aan de start van de productie. Onderscheppen, certificering, kwaliteitscontrole. Er verrassingen zullen zijn elke week, maar nu is het minder fouten we ontdekken. Fijne aanpassingen. Houdt scherpte van de displays, snelle respons, enzovoort.
PB: Wat zijn je echt, echt blij met de XC90?
DN: Voor mij is het scherm in het midden. Het is niet dat je een middenconsole te nemen en drukte op een groter scherm. De eenvoud, hoe het te gebruiken. Geheel nieuwe aanpak.
PB: We hebben de positie van Volvo's onderzocht op marktconforme voorwaarden. Mijn collega Nils Sword ging naar binnen en kijk naar de ams lezersonderzoek, gekeken naar hoe het merk Volvo opvalt tussen Europese lezers. In veel markten zich XC-modellen zijn zo hoog dat het niet gerechtvaardigd is om de prijzen op het niveau dat u hebt gedaan gezet.
DN: Ik denk dat het is volkomen gelijk. Het beste bewijs is wel de eerste "1927 First Edition" auto's verkocht in een zeer korte periode van tijd. Twee dagen. Al het eerste uur ging het grootste deel van de auto's. Er is zo veel waarde in deze auto dit prijsniveau te rechtvaardigen. We hebben alles wat we kunnen genomen. We kunnen nu niet overeenkomen concurrenten zodat we nooit kunnen maken. De kans om te beginnen met een volledig witte papier het zal niet zo vaak in een carrière. Nah, en krijgt die kans nu dat elektrificatie heeft start en Apple heeft bewezen dat eenvoud werkt, het is een geweldige kans nu te zijn met en iets compleet nieuws te bouwen.
PB: U heeft Siemens als leverancier van elektrificatie. Een voordeel hiervan is dat Volvo is de enige klant in de auto-industrie bij Siemens. Op hetzelfde moment, kan men zeggen dat het nadeel is dat je de enige klant in de auto-industrie bij Siemens. En als een klant keek, je bent niet bijzonder groot.
DN: We hebben een aantal belangrijke leveranciers, Siemens is een van deze. Melco is een ander, die werkt met de interface. Delphi, IntelliSafe, Mobileye, dat is de uitdaging. Als je een paar duizend ingenieurs die er werken zijn een paar honderd die werken tegen Melco met de software, en ga zo maar door. Dat is de uitdaging, om een cluster waar iedereen werkt aan dezelfde visie, dezelfde uren, hetzelfde doel, zodat dit overeenkomt met wat Volvo wil overbrengen te krijgen.
PB: Kunt u uitbreiden, versterken het effect van de elektromotor indien u dit wenst?
DN: Absoluut. We zijn in de eerste plaats praten over het toevoegen van batterijen. Tegen het tarief dat de accu's worden steeds meer "dicht", kan meer energie in te pakken, en we zullen nog meer leveren. Zelfs vandaag de dag, onze 40 kilometer kilometerstand van elektriciteit, of iets meer, dus het is meer dan andere concurrenten kunnen bieden.
PB: Er is geen limiet in China dat iedereen achtervolgt geloof dat het 50 kilometer op elektrische energie. Is het binnen handbereik?
DN: Dat klopt, vijf mil, zijn er een aantal Chinese regio's die kortingen voor degenen autobezitters die een auto hebben die kan oplopen tot zo ver als de elektrische aandrijving bieden. Minder dan 60 g / km CO2-uitstoot in Londen is een ander belangrijk limiet die u wilt eronder te bereiken, zijn talrijke voorbeelden van soortgelijke regels. We houden het spoor van iedereen, in een poging om die magische balans die past bij diverse markten te vinden. De V60 Plug-in is de roos in Nederland, als een voorbeeld, Volvo nam het vrijwel het gehele volume die bestonden binnen dat segment. Volstrekt uniek. Het was precies goed.
PB: Wat ons te wachten staat nu, dat stapelt u op uw bureaublad?
DN: Er zijn twee dingen. Nummer een: Kwaliteitsborging van de XC90 - het kleinste detail. Pak het allemaal kleine dingen die we willen verbeteren en af te stemmen op de absolute maximale resultaten. Nummer twee is om de tekeningen te laten vallen voor de V90, S90 en V90 Cross Country. Want zij zijn vooraf ontworpen, zijn ze klaar, nu. Nu bouwen we, en leren. Maar de tekeningen zijn voltooid.
PB: Betekent dat dat je nu beginnen met echte auto's te bouwen, zodanig dat men kan beginnen met testen?
DN: Ja, maar het duurt enige tijd voor het eerst moeten we instrumenten bouwen op tekeningen. Maar wanneer ze klaar zijn dus zal de auto's.
PB: Dus je doet crimpers nog voordat u begonnen met het testen van de auto's?
DN: Ja, zodra de tekeningen zijn zo voltooiden we beginnen met de gereedschappen om alles, plaatwerk en kunststof en alles. Vanaf de eerste tools die u kunt bouwen de eerste auto's, dus het is net om de hoek.
PB: Ik dacht dat je de eerste auto's handknackade, maakte alle platen in het chassis handleiding eerst voordat gereedschappen werden besteld?
DN: Het hangt af van welke hulpmiddelen het is. Een aantal "zachte instrumenten" we doen minder volume. Maar elke keer dat we gaan in harde, echte instrumenten tegelijk. Het is sneller, wordt het minder kostbaar, en we zijn recht toen het zal geweldig zijn.
PB : En doe je het mis dus het wordt erg duur om te veranderen?
DN: Precies, dat is de reden waarom sommige onderdelen worden gemaakt in de zogenaamde "soft gereedschappen" waar u achteraf kunt veranderen als het is iets dat moet worden verbeterd.
PB: Ik neem aan dat je de voordelen van de mogelijkheid om 3D-gereedschappen gebruiken tegenwoordig?
DN: Ja, maar we hadden gelijk vroeg met de Volvo. Hoewel lichaam verstandig waren we vooruit. Dit scherpe lijn op de pagina is bijvoorbeeld niet makkelijk in te drukken, waar ze een uitdaging in Olofstroem. Maar we zijn erg trots op dat het mogelijk is om te doen was. Het is heel uitdagend om pers. Het is Thomas Ingenlaths visie van hoe de auto eruit zou moeten zien, en dan heb je de ingenieurs nemen de uitdaging aan en zorg ervoor dat het mogelijk is om de auto net zo te bouwen. En hij daagt ons uit om de max, dan is het aan ons om te leveren.
DN: We hebben een aantal late wijzigingen gemaakt. Toen Hakan Samuelsson binnenkwam, keek hij naar het stuur en zei: "dit was niet zo spannend." Dus het stuur is hier op uw auto is het resultaat van Hakan daagde ons. We hadden behoefte aan een ander uiterlijk, frisser, niet een airbag die naar beneden glijdt in zijn schoot. Maar er zijn vele voorbeelden. Nu dat we het hebben over het stuur dus neem bijvoorbeeld deze symbool voor voice control die daar zit. Het zag er vrij saai, in zijn standaard formaat. Toen nam onze ontwerpers een aantal beroemdheden en schetste hun profiel, vervolgens getest de schetsen en nam de namen. "Wat ziet er goed uit?" Dan is het gebeurd met zijn Angelina Jolie kreeg de meeste stemmen, was zij het die won. Er zijn voorbeelden van een klein detail dat een mentaliteit vereist, het vinden van de juiste, te krijgen om het te.
DN : Wat denk je, Par? Kan het iets?
PB: Ja, ik ben ervan overtuigd dat de XC90 een boost voor Volvo zal zijn. Dan zal het erg spannend om de S90 en V90 zien. Ik kan nu al zien in je glimlach dat je iets leuks te pronken hebben. We zullen niet teleurgesteld worden?
DN: . Nee, absoluut niet SPA platform is goed voor een suvmodell en het is fantastisch in een cluster en dan!
Volvo XC Concept werd onthuld in Detroit in januari 2014
Volvo XC Concept werd onthuld in Detroit in januari. Kunnen we ons voorstellen dat de nieuwe Volvo V90 Cross Country iets als dit, maar met vijf deuren? Klik op de afbeelding voor een grotere versie
PB: ik echt leuk vond en echt van de concept cars als je dat deed. Vooral Volvo Concept XC Coupe dat was in Detroit, het was waanzinnig goed uitziende en zeer persoonlijk in zijn indrukken. Hoop dat je in staat bent om een van hen te realiseren zal zijn.
DN: Ja, maar we kunnen eigenlijk pick-up een veel concept cars in de XC90 en de komende modellen. We zullen zeer dicht bij de S90 en V90 zijn we bijna helemaal daar.
PB: De midsize auto's zijn ook in de pijplijn?
DN : Ja, mijn verantwoordelijkheid is 90 auto's, waarvan we de grote auto's noemen. Mijn collega is verantwoordelijk voor 60 auto's. Ze werken samen met ontwerpschetsen, proberen om een richting, waar ze moeten gaan zoeken. Dan hebben we 40 auto's, compacte auto's, gebouwd op een platform dat we delen met Geely.
PB : Het is de nieuwe onderzoeks- en ontwikkelingscentrum in Gothenburg Mats Fagerholm beheren dan?
DN : Ja, via Lindholm Office, Science Park .
PB: Het is spannend dat je in staat bent om dit allemaal te doen zijn. Het was niet noodzakelijk slecht Ford-time, maar het is nog een andere situatie.
DN: Nu, we hebben de hele hog veel kunnen gaan geweest. Helemaal uit. Maar het is gebaseerd op een begrip leiderschap, ze geven ons het vertrouwen om dit te doen. We moeten presteren.
PB: Er zijn een aantal initiatieven van de Chinese leiders die Volvo op verschillende manieren bekritiseerd geweest. Maar als je praat met je Chinese collega's en wat je tot nu toe hebt bereikt, wat zeggen ze dan?
DN: Ze zijn echt gelukkig. Hij sprak over kieskeurig, Scandinavisch design, maar we zijn erin geslaagd om te zetten in een Scandinavische luxe plaats geweest. We kunnen werken met elk detail en het goed doen. Krijg knoppen, maar degenen die we hebben zijn echt slim. Dan heb je de touch screen, het is high tech, hebben de Chinezen van oudsher genoten van vele knoppen, maar nu hebben ze er van af gegaan en voelen dat high tech krijgt knoppen. Eenvoud, displays, duidelijkheid - dat is het ding. Zij (de Chinezen) zit in de auto, het werken op het scherm, je begrijpt meteen hoe het allemaal werkt - dan worden ze verkocht. Ze hou echt van wat we hebben gedaan in de XC90.
PB: Hoeveel zal de XC90 productie zal worden verkocht in China, denk je?
DN: Zou me niet verbazen als het wordt in de buurt van elke vijfde auto. Elke derde in de VS en een op de vijf in China, dat is mijn voorspelling. China is een enorme markt, het luxe segment is groot en onze plug-in hybride zal perfect passen. Eco-vriendelijke, emissievrije stroom is er wanneer nodig.
PB: Zowel interessant en leuk!
DN: En vooral, we bij Volvo heel leuk. Het zien van een hele organisatie opbrengen, nu zijn we onszelf, nu laten we zien wat we kunnen. We kunnen niet iemand anders de schuld geven.
PB: Maar het is mijn indruk dat er heel veel getalenteerde mensen bij Volvo Cars.
DN : Ik denk dat het was Hakan Samuelsson, die vermeld op een gegeven moment dat er zijn niet veel plaatsen in de wereld waar men een geheel nieuw platform te ontwikkelen, volledig eigen diesel- en benzinemotoren, die allemaal een eigen elektrische architectuur, particuliere beveiliging werken in de klas, en zo op. Het kan worden gedaan in een paar plaatsen in Duitsland en Frankrijk, Korea en Japan, Detroit, maar niet echt in zo veel andere plaatsen. En Göteborg. We zijn een kleine underdog, maar het is leuk om uit te dagen en we zijn van plan om te slagen. We hebben niet veel keus. Dit gaat goed, en het moet goed zijn!
Interview met Dennis Nobilus over XC90
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
interresant, vooral die opmerking "concurenten hebben wielen tot 21 CM groot "
hilarisch
hilarisch

Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running