Hallo,
Mijn s40 heeft enkele problemen met de versnellingsbak. Zo gaat hij meestal moeilijk/stroef in de 1ste versnelling, en wil hij sinds korte tijd zeer moeilijk of helemaal niet in de achteruit.
Het eerste waar ik aan dacht was om de versnellings bak olie te controleren (hoewel de overige versnellingen geen enkel probleem vormen), alleen nu kan ik nergens (ook niet in het boekje) vinden waar ik de versnellingsbak olie kan controleren of bijvullen (manuele versnellingsbak).
Ook zit er in de versnellingspook erg veel beweging, als de pook in de 3e versnelling staat kan ik hem kompleet van links naar rechts bewegen, niet dat ik hier hinder van heb maar ik vraag me wel af of dit niet slecht kan zijn.
Na wat speurwerk op internet zag ik onderandere op de volgende link (www.volvoclub.org.uk/gearbox.htm) een klein document wat misschien voor mij van toepassing is, maar ik weet niet zeker of dit het probleem is.
Ik vraag me af of er hier misschien meer mensen zijn met soortgelijke problemen, ervaring hier mee en of misschien iemand mij kan vertellen of er aparte versnellingsbak olie is of dat hiervoor dezelfde olie als de motor olie voor gebruikt wordt.
Bijvoorbaat dank,
Johan Postema.
S40 Versnellingsbak problemen en olie
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Dat ga ik zeker even doen! Ik hoop dat mijn probleem dan over zal zijn. En weet iemand verder nog of de olie voor de versnellingsbak apart is, en zo ja waar ik deze kan controleren en/of bijvullen ?
Bedankt,
Johan.
Bedankt,
Johan.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hoewel ik er in eerste instantie niet 100% overtuigd van was dat het vervangen van de busjes het probleem zou oplossen moet ik zeggen dat het probleem nu helemaal weg is!
Ik herken mijn eigen versnellingsbak niet meer!
Bedankt,
Johan.
Bedankt,
Johan.
- Lezer
- 3rd Gear member
@ anybody....ceebee schreef:nieuwe busjes erin (in de schakelstang, 10m werk)en je probleem is weg......................
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen? Ik heb dit nog niet eerder gedaan... heb nog geen gigantische speling bij de pook, maar om erger ter voorkomen zou ik graag de busjes vervangen!
thx!
V40 1.9D, 06-1999, MY2000, 264.000km (04-2007) en toen stond ik stil 22-04-2007
- TheCrewBroer
- 1st Gear member
Zou het voor mij V40 ook gelden? Bij het terug schakelen naar zijn 2de versnelling gaat vaak erg moeizaam. soms even dubbel klutsen helpt dan.
:-x
:-x
:laughing6: I Have a big smile with my VolVo
- V40
- Starter
Hebbie dit zelf gedaan of laten doen??johanpostema schreef:Hoewel ik er in eerste instantie niet 100% overtuigd van was dat het vervangen van de busjes het probleem zou oplossen moet ik zeggen dat het probleem nu helemaal weg is!
Bedankt,
Johan.