Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.
Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?
Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?
PIH op de snelweg
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja helpt zeker, wat je moet doen is als je de snelweg op gaat gewoon heerlijk de trossen los en dieseltje laten vlammen! Vooral de dorps en wegen naar de snelweg toe zijn heerlijk zuinig zo op de accu!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Wat Paul zegt. Je zal in de praktijk rond de 35 km op de accu halen maar als je bij het snelweg oprijden de save knop indrukt en bij het snelweg afrijden weer uitzet rij je op de binnenwegen lekker elektrisch. En wat dacht je ervan om een kwartiertje voordat je vertrekt op werk even de preconditioning aan te zetten via de Volvo on Call app en lekker in een koele/warme auto te stappen 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
@Otis123: een PIH lijkt me juist ideaal voor de door jouw aangegeven omstandigheden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 29.10.2005 - 06:47
- Locatie: Regio Delft
ik rij ook dagelijks naar mijn werk, 50 km enkele reisafstand, en kan ook thuis en op kantoor laden. Ik rij bijna alles snelweg en haal dan net de 40 km afstand niet en
'diesel ' de rest, De PIH rijdt heerlijk op zowel accu als diesel! Verbruik nu na 10.000 km 1.9 liter diesel per 100 km....
'diesel ' de rest, De PIH rijdt heerlijk op zowel accu als diesel! Verbruik nu na 10.000 km 1.9 liter diesel per 100 km....
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
1,9 ? wauw. Ik rij elke dag door de week 30 km elektrisch en kom bij lange na niet aan die 1,9Broek schreef: ik rij ook dagelijks naar mijn werk, 50 km enkele reisafstand, en kan ook thuis en op kantoor laden. Ik rij bijna alles snelweg en haal dan net de 40 km afstand niet en
'diesel ' de rest, De PIH rijdt heerlijk op zowel accu als diesel! Verbruik nu na 10.000 km 1.9 liter diesel per 100 km....
Vandaag, met die kou was de prik trouwens al na 30 km op.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
En als je er in gereden hebt ben je verkocht, ik stap er altijd met veel plezier weer in. En dat electrisch rijden werkt gewoon verslavend, wat een rust.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Absoluut mee eens. Bij mij werkt als een rustgevende therapie. Plus je hebt voor het gevoel een hele snelle auto, als je weer lekker los kunt gaan op de snelweg.s60magic schreef: En als je er in gereden hebt ben je verkocht, ik stap er altijd met veel plezier weer in. En dat electrisch rijden werkt gewoon verslavend, wat een rust.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
PIH is bij uitstek geschikt. In de stad elektrisch goed voor de fietsers om je heen. Auto laten tunen en op de snelweg het gas er op. Genieten met de PIH. GEEN of nu nauwelijks bijtelling en 300 pk power. Nog geen dag spijt van. Snel bestellen!
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Kokus
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 23:10
- Locatie: Den Bosch
Best of both worlds. Zuinig hybride cruisen en als je wil, met 300 pk en 670 nm GTI's, Audi's en BMW's sarren. Lachen dit ding!
XC70 D5 Geartronic MY2003 Ash Gold, 631.000 km (1e eigenaar)
Jaguar I-Pace 400 SE MY2020, Caesium blauw 21.000 km
V60 PIH MY2014 Seashell, Polestar-tuned (303.000 km) verkocht
VW Kever 1300 Togaweiss, MY1968 (eigenaar sinds 1988)
Jaguar I-Pace 400 SE MY2020, Caesium blauw 21.000 km
V60 PIH MY2014 Seashell, Polestar-tuned (303.000 km) verkocht
VW Kever 1300 Togaweiss, MY1968 (eigenaar sinds 1988)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
beste Otis123,otis123 schreef: Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.
Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?
Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?
Als je alle tips over 'binnendoor elektrisch en op de snelweg op diesel met power' hebt gelezen kun je misschien een wat vertekend idee krijgen.
Ja, het is een heerlijke auto. En ja. als je wilt kun je behoorlijk opschieten.
De praktijk is wel dat je relatief weinig km elektrisch kunt rijden. Maar als je nauwelijks snelweg-km rijdt is het te doen. En dat de bagage ruimte echt klein is.
De vraag die je je wel moet stellen of je daar deze auto voor wilt aanschaffen. Zonder accu en D3 motor is hij ook fijn. En een Golf GTE is een stuk goedkoper.
Begrijp mij goed, Ik ben een Volvo-fan. Maar zonder de belastingvoordelen had ik niet voor deze uitvoering gekozen.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24.11.2014 - 10:43
Otis123, ik kan niet herleiden of je de auto zakelijk gaat aanschaffen of privé. Maar in geval van het laatste, en je wil wel graag dit model rijden, zou ik een gewone uitvoering overwegen. Zakelijk rijden maakt deze auto pas echt interessant.V60Majolee schreef:beste Otis123,otis123 schreef: Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.
Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?
Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?
Als je alle tips over 'binnendoor elektrisch en op de snelweg op diesel met power' hebt gelezen kun je misschien een wat vertekend idee krijgen.
Ja, het is een heerlijke auto. En ja. als je wilt kun je behoorlijk opschieten.
De praktijk is wel dat je relatief weinig km elektrisch kunt rijden. Maar als je nauwelijks snelweg-km rijdt is het te doen. En dat de bagage ruimte echt klein is.
De vraag die je je wel moet stellen of je daar deze auto voor wilt aanschaffen. Zonder accu en D3 motor is hij ook fijn. En een Golf GTE is een stuk goedkoper.
Begrijp mij goed, Ik ben een Volvo-fan. Maar zonder de belastingvoordelen had ik niet voor deze uitvoering gekozen.
http://www.volvoforum.nl/templates/alla ... d_more.png