Pagina 1 van 1

PIH op de snelweg

Geplaatst: 29.11.2014 - 19:56
door otis123
Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.

Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?

Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 29.11.2014 - 20:09
door Paul
Ja helpt zeker, wat je moet doen is als je de snelweg op gaat gewoon heerlijk de trossen los en dieseltje laten vlammen! Vooral de dorps en wegen naar de snelweg toe zijn heerlijk zuinig zo op de accu!

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 29.11.2014 - 20:58
door hans98
Wat Paul zegt. Je zal in de praktijk rond de 35 km op de accu halen maar als je bij het snelweg oprijden de save knop indrukt en bij het snelweg afrijden weer uitzet rij je op de binnenwegen lekker elektrisch. En wat dacht je ervan om een kwartiertje voordat je vertrekt op werk even de preconditioning aan te zetten via de Volvo on Call app en lekker in een koele/warme auto te stappen ;-)

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 29.11.2014 - 21:02
door Carfreak
The future is now :D

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 30.11.2014 - 10:56
door RoaldH
@Otis123: een PIH lijkt me juist ideaal voor de door jouw aangegeven omstandigheden.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 01.12.2014 - 22:14
door Broek
ik rij ook dagelijks naar mijn werk, 50 km enkele reisafstand, en kan ook thuis en op kantoor laden. Ik rij bijna alles snelweg en haal dan net de 40 km afstand niet en
'diesel ' de rest, De PIH rijdt heerlijk op zowel accu als diesel! Verbruik nu na 10.000 km 1.9 liter diesel per 100 km....

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 02.12.2014 - 23:28
door Tukker999
Broek schreef: ik rij ook dagelijks naar mijn werk, 50 km enkele reisafstand, en kan ook thuis en op kantoor laden. Ik rij bijna alles snelweg en haal dan net de 40 km afstand niet en
'diesel ' de rest, De PIH rijdt heerlijk op zowel accu als diesel! Verbruik nu na 10.000 km 1.9 liter diesel per 100 km....
1,9 ? wauw. Ik rij elke dag door de week 30 km elektrisch en kom bij lange na niet aan die 1,9
Vandaag, met die kou was de prik trouwens al na 30 km op.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 03.12.2014 - 00:02
door vaudi
HIer is het met de koude ook een stukje minder ver.

rond de 20 gr. ongeveer 45 - 48 km.
Nu met kou en rustig aandoen ongeveer 36km op een volle lading.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 03.12.2014 - 00:04
door s60magic
En als je er in gereden hebt ben je verkocht, ik stap er altijd met veel plezier weer in. En dat electrisch rijden werkt gewoon verslavend, wat een rust.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 03.12.2014 - 10:10
door volvo-ert
mijn woon werk trip is 50.6 km en ik verstook daar gemiddeld 0.9 liter diesel op. Kortom buitengewoon zuinig. Andere werktripjes zijn onzuiniger maar mn woon werk is uitermate groen!

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 03.12.2014 - 12:05
door vaudi
s60magic schreef: En als je er in gereden hebt ben je verkocht, ik stap er altijd met veel plezier weer in. En dat electrisch rijden werkt gewoon verslavend, wat een rust.
Absoluut mee eens. Bij mij werkt als een rustgevende therapie. Plus je hebt voor het gevoel een hele snelle auto, als je weer lekker los kunt gaan op de snelweg.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 03.12.2014 - 22:48
door volvo-ert
vandaag reed ik overigens 1.2 liter. Of omdat het kouder is of omdat ik nu voor het eerst op hybrid reed, meestal ga ik op pure

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 05.12.2014 - 19:40
door Arnold
PIH is bij uitstek geschikt. In de stad elektrisch goed voor de fietsers om je heen. Auto laten tunen en op de snelweg het gas er op. Genieten met de PIH. GEEN of nu nauwelijks bijtelling en 300 pk power. Nog geen dag spijt van. Snel bestellen!

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 06.12.2014 - 01:22
door Kokus
Best of both worlds. Zuinig hybride cruisen en als je wil, met 300 pk en 670 nm GTI's, Audi's en BMW's sarren. Lachen dit ding!

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 09.12.2014 - 22:00
door V60Majolee
otis123 schreef: Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.

Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?

Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?
beste Otis123,

Als je alle tips over 'binnendoor elektrisch en op de snelweg op diesel met power' hebt gelezen kun je misschien een wat vertekend idee krijgen.
Ja, het is een heerlijke auto. En ja. als je wilt kun je behoorlijk opschieten.
De praktijk is wel dat je relatief weinig km elektrisch kunt rijden. Maar als je nauwelijks snelweg-km rijdt is het te doen. En dat de bagage ruimte echt klein is.
De vraag die je je wel moet stellen of je daar deze auto voor wilt aanschaffen. Zonder accu en D3 motor is hij ook fijn. En een Golf GTE is een stuk goedkoper.
Begrijp mij goed, Ik ben een Volvo-fan. Maar zonder de belastingvoordelen had ik niet voor deze uitvoering gekozen.

Re: PIH op de snelweg

Geplaatst: 10.12.2014 - 14:31
door Remko1971
V60Majolee schreef:
otis123 schreef: Beste,
Ik overweeg een PIH te kopen en wil graag jullie mening.

Mijn woon werk verkeer is 55 km (enkel) waarvan een behoorlijk stuk snelweg. Ik kan thuis en op het werk laden. Daarnaast doe ik natuurlijk ook wel nog een aantal kleinere verplaatsingen.
Is een PIH dan een goede optie voor mij?

Heeft het milieu er iets aan dat ik een PIH koop en moeite doe om telkens op te laden, of heeft het in die omstandigheden weinig zin?
beste Otis123,

Als je alle tips over 'binnendoor elektrisch en op de snelweg op diesel met power' hebt gelezen kun je misschien een wat vertekend idee krijgen.
Ja, het is een heerlijke auto. En ja. als je wilt kun je behoorlijk opschieten.
De praktijk is wel dat je relatief weinig km elektrisch kunt rijden. Maar als je nauwelijks snelweg-km rijdt is het te doen. En dat de bagage ruimte echt klein is.
De vraag die je je wel moet stellen of je daar deze auto voor wilt aanschaffen. Zonder accu en D3 motor is hij ook fijn. En een Golf GTE is een stuk goedkoper.
Begrijp mij goed, Ik ben een Volvo-fan. Maar zonder de belastingvoordelen had ik niet voor deze uitvoering gekozen.
Otis123, ik kan niet herleiden of je de auto zakelijk gaat aanschaffen of privé. Maar in geval van het laatste, en je wil wel graag dit model rijden, zou ik een gewone uitvoering overwegen. Zakelijk rijden maakt deze auto pas echt interessant.
http://www.volvoforum.nl/templates/alla ... d_more.png