Ik heb ondertussen ruim 10.000 KM op de teller staan alweer

De auto zelf bevalt dus wel heel behoorlijk, met mijn hoeveelheid KM's moet dat ook wel.
Wel wat irritaties wat het Premium Audio gebeuren.
Ik had de auto toen nog geen 24 uur

En er zaten lelijke krassen op de rechter kant bij beide deuren.
Dinsdag ging die naar de schadeherstel toe
De andere bestuurder gaf meteen toe dat hij fout zat
Maar eigenlijk was het echt super lullig ook voor hem

hij was net 18

En had echt twee weken zijn rijbewijs
Een Renault Espace van z'n ouders geleend

Had toch ook echt wel medelijden met die arme jongen
Het herstellen van de auto was helaas wel een heel verhaal :X
De auto heb ik bij SchadeNet Oosterhout gebracht op een Dinsdag ochtend vroeg, de auto was Woensdag eind van de middag klaar maar ik kon toen niet de auto al ophalen dus Donderdag aan het eind van de middag de auto opgehaald.
Dus ik kom Donderdag eind van de middag bij SchadeNet Oosterhout, de zeer vriendelijke man bij de receptie gaf aan dat de auto klaar was, dus ik gaf de sleutels van de leenauto terug(een Toyota Verso, een verschrikkelijke auto trouwens

) om mijn eigen sleutel weer in ontvangst te nemen.
Ik loop naar mijn auto toe en bekijk de schade, het was helaas al behoorlijk donker geworden dus kon het niet goed zien maar het zag er netjes uit.
Dus de auto gestart en rijdt weg, ik reed net iets van 70/80 KM/h buiten de bebouwde kom richting de snelweg en ik hoor een verschrikkelijk suizend geluid rechts in de auto(waar de schade dus zat), meteen de telefoon gepakt en geprobeerd te bellen. Helaas waren ze al weg/gesloten

Vervolgens bij een tankstation gestopt even gekeken in de verlichting van het tankstation naar het herstel, zag er allemaal puik uit gelukkig!
Maar ik ben nogal een pietje-precies zeg maar, het moet perfect zijn enzo

Dus ik ben de volgende dag(Vrijdag) meteen in de ochtend vroeg teruggegaan naar SchadeNet in Oosterhout mijn klacht uitgelegd aan de wederom zeer vriendelijke man van de receptie de beste man stelde voor dat een monteur mee zou rijden met mij om het geluid te horen.
Zo gezegd zo gedaan, dus een monteur nam plaats op de bijrijdersstoel en ik ging een stukje rijden, de beste man hoorde het geluid maar merkte op 'ja het waait ook wel erg hard hé' dus ik zeg 'ja dat doet het al sinds ik de auto heb, dit geluid is abnormaal en hoort niet thuis in een stille auto'.
De beste man begint zodra we terug het terrein op rijden van SchadeNet Oosterhout 'Volgens mij valt dit allemaal binnen de marges...' waarop ik aangeef 'Naar mijn mening is dit "NIET" een normaal geluid bij een splinternieuwe auto en ik neem ik derhalve dan geen genoegen mee' toen gaf hij aan 'Okay meneer ik begrijp dat het vervelend is wij gaan er naar kijken voor u'.
Dus ik loop samen met de monteur terug naar binnen en overhandig weer mijn sleutel aan de man achter de balie, vervolgens rijdt de beste man de Toyota Verso weer voor, heel vriendelijk detail de beste man heeft de stoelverwarming alvast voor mij aangedaan(die was ik vergeten uit te zetten bij het inleveren).
Eind van die zelfde middag (nog altijd Vrijdag dus), krijg ik een telefoontje, de auto zou klaar zijn!

Jeej

dus ik ga relatief vroeg aan het eind van de middag richting SchadeNet Oosterhout.
Men gaf aan dat ze wat hadden gedaan aan de chromensierlijsten dat die niet goed zouden zijn teruggeplaatst o.i.d.
Ik stap weer in de auto en hoor exáct het zelfde geluid weer zodra ik weer ga rijden :X

Dus dit keer meteen omgedraaid en teruggereden, meteen aangegeven dat ik niet tevreden ben en dat ik nog altijd exact het zelfde geluid heb.
De aardige man van de receptie gaf aan dat hij een monteur zou roepen om met mij te gaan rijden.
Er kwam een monteur aangelopen die met mij zou gaan rijden, de beste man nam aanstalten om zelf te gaan rijden dus dat heb ik maar even gelaten voor wat het was, hij had een speciale overtrek o.i.d meegenomen die hij onder de stoel heen legde.
Helaas ging die monteur toen rijden op een manier dat zich het beste laat omschrijven als behoorlijk onbehouden.
Deze zeer fijne monteur trapte namelijk de auto, terwijl die nog helemaal koud was, gewoon naar de toerenbegrenzer toe alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

Daar toen direct een opmerking over gemaakt, maar hij vond het allemaal niet zo belangrijk ofzo, ik gaf aan 'u weet dat er een versnellingsbak in de auto zit? U kunt ook schakelen, bovendien is het een Diesel de auto heeft power zat lager in de toeren'.
Hij ging toen wel ietsjes rustiger rijden, maar nog altijd verschrikkelijk slecht.
Toen heb ik heel gauw aangegeven dat hij maar aan de kant moest gaan en we gingen wisselen van bestuurder.
Ondertussen ging de monteur helemaal naar rechts hangen terwijl hij toen nog reed om het geluid te horen, hij gaf aan dat hij wel wat suizend geluid hoorde, vervolgens ging hij helemaal naar links met z'n hoofd en gaf aan dat hij daar ook 'iets' hoorde(daar zit/zat dus 'NIETS') wat gewoon niet waar is.
Ik was zo ondersteboven van deze ervaring dat ik terug ben gereden en het er toen even bij heb gelaten en de auto weer meegenomen naar huis.
Zaterdagochtend naar de Volvo dealer gegaan bij mij thuis, Svala Auto Lijnden, waar ze heel vriendelijk zijn overigens tot nu toe, de zaterdag monteur wilde wel even komen kijken/luisteren, maar hij is niet meegereden want hij liep met mij naar buiten toe en gaf aan dat de marges van de naden van de sierstrippen en spiegel e.d niet gelijk waren aan links.
Dit zouden zij wel kunnen herstellen, maar daar moest wel toestemming voor zijn vanuit LeasePlan.
Ik heb toen woensdag 21 januari gebeld met LeasePlan, om een officiële klacht in te dienen over de herstelmaatregelen van SchadeNet Oosterhout én te melden over het onbehouwen gedrag van de monteur van SchadeNet Oosterhout in de auto ván LeasePlan. Dit werd toen meteen opgepakt later die dag werd ik gebeld en afgesproken dat we de volgende dag (Donderdag 22 januari) bij SchadeNet Oosterhout zouden afspreken waar een vertegenwoordiger van LeasePlan bij zou zijn.
Als eerste hebben we een proefrit gemaakt, waarbij de aardige man van de receptie dit keer meereed én de vertegenwoordiger van LeasePlan, de man van LeasePlan hoorde het geluid zelf niet(het was dan ook een geluid op hoge frequentie, zou best kunnen dat de beste man dit gewoon niet (meer) hoort) gelukkig kon de man van SchadeNet het geluid wél horen.
De man van SchadeNet Oosterhout gaf aan dat hij het ook zéér vervelend geluid vond en dat dit beslist niet aanvaardbaar is, dus hij gaf aan dat ze er meteen mee aan de slag zouden gaan.
Tijdens deze rit ook nog even kenbaar gemaakt aan de beste man van de receptie dat ik totaal niet te spreken was over de desbetreffende monteur die in mijn auto heeft gereden toentertijd, aangegeven dat ik een nette bestuurder ben die zuinig is op zijn auto. Tevens was ik de auto nog netjes aan het inrijden en gaf aan dat ik sowieso de auto de eerste 20~25 KM rustig de tijd geef om warm te worden door tijdig te schakelen en niet de motor zwaar te belasten.
Terug bij de vestiging de laptop maar uitgepakt en de man van LeasePlan ook, wij gingen aan het werk ondertussen gingen de monteurs van SchadeNet werken aan mijn auto.
Na een half uur werden wij geroepen dat het nu opgelost zou moeten zijn, dus wij weer met z'n drietjes de auto ingegaan en helaas het geluid was nog net zo goed aanwezig

Dus weer terug, weer aan het werk. Een kwartier later werden we wéér geroepen nu zou het écht opgelost zijn, dus weer met goede moed met z'n drieën de auto ingestapt helaas nog altijd het vervelende geluid :X Terug gereden wat afplaktape gepakt, aan de rechterkant alle naden dichtgeplakt en weer gaan rijden, het geluid bleef

De auto weer achtergelaten, nu gingen ze álles loshalen wat ze ook los hadden gehaald voor het spuiten zelf, de rechter spiegel losgehaald daarachter zit een rubberafdichting die blijkbaar niet helemaal goed meer afsloot. Hier hebben ze wat kit tussen gedaan, hoe dit dan weer netjes losgaat bij een eventuele nieuwe schade who knows, daarna alles weer terug gemonteerd.
Half uur later weer bij elkaar geroepen, ja dit keer zou écht alles helemaal opgelost moeten zijn, dus wij weer de auto in, warempel! het geluid was weg, dus nu eindelijk helemaal opgelost.
Als troost voor het hele gebeuren heb ik een mooie fles rode wij gekregen

Ook heeft 1 van de monteurs trouwens een erg slechte dag gehad denk ik, want de man van de receptie gaf aan dat er iig een hartig woordje zou worden gesproken gesproken met de man.
De vertegenwoordiger vanuit LeasePlan was bij dit gesprek ook

en die stond erop toe dat de auto 100% gefixed zou zijn e.d.
Al met al is het door SchadeNet Oosterhout na wat pogingen uiteindelijk netjes opgelost, maar echt een uitnodiging om nogmaals langs te gaan is het niet...