2.0D vermogen valt weg/noodloop/geen melding

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
egidius
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 14.02.2009 - 12:33

Beste forumleden,

mijn v50 kreeg net geen 2 weken terug zijn groot onderhoud van 180 000 km en is dus nog maar net aan het puberen.
Wat gebeurt er exact: auto start, geen enkel probleem, rustig warmrijden, vol vermogen. Na een paar keer optrekken valt plots het vermogen boven de 2000 toeren weg, de befaamde 'noodloop'. Onder de 2000 toeren is er wel nog voldoende kracht maar daarboven is er niets... enkel het lange wachten.
Wat wel vreemd is, er volgt geen enkele foutmelding.

Nu komt ie net van dealer (1100 euro kuch ivm kapotte sturing voor de airco en groot onderhoud), en 2 jaar geleden, OOK ongeveer 2 weken na een groot onderhoud had ik net hetzelfde probleem, maar hier kwam dan wel een melding bij. Het was toen de sensor voor de turbodruk die vervroegd in pensioen ging.

Wat te doen? Is dit het befaamde EGR probleem? En hoe is dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor de input!
Laatst gewijzigd door egidius op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: info ivm probleem vorige panne
Volvo V50 2.0D R-design
Volvo XC60 D4 summum
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

lijkt me geen EGR probleem
laten uitlezen , fout van de garage lijkt me
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28869
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Er zal mogelijk een relatie met de onderhoudsbeurt kunnen zijn, even terug naar de garage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Inderdaad laten uitlezen, dat is voor nu de enige optie om erachter te komen wat het is vrees ik
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Basbas
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16.04.2014 - 19:47
Locatie: Borne

Ik had tijdens de zomervakantie een soortgelijk probleem.
Bij mij was het een poreuze/lekke turboslang...
Volvo V60 T6 R-design 2020

Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
Gebruikersavatar
egidius
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 14.02.2009 - 12:33

Uitgelezen, sensor turbodruk kapot en 4 nieuwe gloeikaarsen of hoe dat ook genoemd wordt. We weten weer voor wat gewerkt. Wel vreemd dat beide onderdelen 'plots' versleten zijn 2 weken na een groot onderhoud.
Volvo V50 2.0D R-design
Volvo XC60 D4 summum
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die gloeiers hebben er dus niets mee van doen iig..
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

egidius schreef: Uitgelezen, sensor turbodruk kapot en 4 nieuwe gloeikaarsen of hoe dat ook genoemd wordt. We weten weer voor wat gewerkt. Wel vreemd dat beide onderdelen 'plots' versleten zijn 2 weken na een groot onderhoud.
Maar, werkt de auto nu weer naar behoren ?
dwz zonder noodloop ?
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”