Ik heb vanavond even een aantal lampen gemaakt die niet werkten. Nu heeft mijn V50 ook verlichting onder de spiegel die aangaat met de approach verlichting. (weet niet of elke V50 dit heeft?)
Aan de rechterzijde werkt deze niet dus ik vermoed een defecte lamp. Het gaat om deze:
Nu heb ik op internet al gelezen dat je een lip weg moet drukken en dat je het spiegelglas maximaal moet zetten. Ik heb een tijd zitten vogelen hiermee vanavond maar ik kon er geen beweging in krijgen.
Weet iemand me te vertellen hoe ik dit lampje vervangen moet?? Ik wil hem graag aan de praat hebben maar ik wil niks slopen in het process...
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
Bij de XC60 moeten ze naar beneden getrokken worden.
Nadeel is dat de nokken die het lampglas op zijn plaats houden afbreken.
Een beetje raamkit(profi spul verkrijgbaar bij de dealer) kun je gebruiken indien ze afknappen.
Ik zou overigens voor een sterke ledlamp gaan in de spiegel armatuur, staat erg goed wanneer je follow me home gebruikt.
diesel01 schreef:
Bij de XC60 moeten ze naar beneden getrokken worden.
Nadeel is dat de nokken die het lampglas op zijn plaats houden afbreken.
Een beetje raamkit(profi spul verkrijgbaar bij de dealer) kun je gebruiken indien ze afknappen.
Ik zou overigens voor een sterke ledlamp gaan in de spiegel armatuur, staat erg goed wanneer je follow me home gebruikt.
Het lijkt me niet de bedoeling van Volvo om delen af te breken bij vervanging... Ik had onderstaand al wel gevonden maar kon dit niet voor elkaar krijgen, ik moet wat over het hoofd zien denk ik.
Qua LED... ik geloof dat dat inderdaad wel fraai zou zijn, maar denk dat ik er eerst maar even normale inzet.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
T10 fitting, tenminste bij de XC60.
Ik weet niet hoe het bij de V50 zit maar mijn lampen zitten horizontaal in de fitting waardoor de lamp naar de zijkant moet uitstralen en daardoor heb je een felle led nodig.
Zit de lamp verticaal in de fitting dan heb je wellicht genoeg aan pinpoint led.
Mijn leds kwamen op 24.95 per 2 maar zijn dusdanig krachtig dat je beter niet met de neus onder de spiegel moet gaan hangen wanner ik follow me home aandoe.
Staat wel gaaf wanneer het aangaat op een donkere locatie.
Ik heb zojuist nogmaals geprobeerd het lampje te vervangen volgens onderstaande tekening
Alleen krijg ik nog steeds niet voor elkaar om het glas eruit te halen. Ik heb de buitenspiegel volledig naar buiten en naar boven gesteld om maximale ruimte te hebben.
Als ik dan onder het glas kijk zie je een opstaande plastic rand die in de linker hoek wat naar boven loopt
Ergens rond de plek waar de clip zou moeten zitten zit een uitsparing in de kunstof rand. Als ik daar met een kleine schroevendraaier insteek zou je verwachten (volgens de tekening) een clip te voelen die je wegdrukken kan.
Alleen wat ik ook doe ik kan niks ontdekken en het glas blijft stevig zitten.
Kan iemand me wat op weg helpen? Anders vrees ik haast dat ik even langs een Volvo dealer moet rijden. (dat het lampje niet werkt irriteerd me mateloos )
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen de spiegelglas en spiegelhuis, zo als de tekening aangeeft met een platte schroevendraaier ( ik heb zelf een stripje van 1,5 á 2 mm dik ) plaat gemaakt om dat lipje in te drukken en dan onder de spiegel met een klein schroevendraaier het glas met rand er uit wippen, op de tekening aan de zijde van de zwarte stip.
Tip. ik zou dit niet tijdens de kou doen, geheid dat met dit weer het lipje afbreekt, spiegelhuis even wat opwarmen met de föhn.
V50 Momentum2.4140 PK , 170 PKby Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Ik heb ze ook vervangen voor LED's vanavond. Je inderdaad flink kracht zetten en naar beneden duwen met je schroevendraaier of dun stukje metaal. Het is even tobben, maar met geduld kom je een heel eind. Lampje is T10 fitting.