Een wachtende nieuwkomer

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
hansvl
1st Gear member

Als nieuwkomer al een paar keer op dit forum geweest omdat ook ik overstap naar een volvo. Dank voor alle info.
Vandaag een telefoontje dat de auto al gepoetst was en de winterbanden eronder zaten. Klaar voor inzet dus!

Vanwege lease nog wel wachten tot half januari, maar stiekem toch wel erg blij! Benieuwd of de volvo net zo bevalt als de Audi. Met 70.000 kilometer per jaar genoeg kilometers om uitvoerig te testen.
Groet,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lint
Geartronic member

Welkom.
Nog even geduld dus voor je kan gaan rijden in je nieuwe Volvo.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
pdreissen
2nd Gear member

Kom ook van een Audi af en het is me nog geen moment tegen gevallen, ga je geen spijt van krijgen denk ik!
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
jvov60
4th Gear member

Het enige dat je zal kunnen gaan missen is het niveau van afwerking van buiten en binnen en de doordachte ergonomie.
Daar is Volvo met de V60 zeker nog niet op het niveau van de 3 Duitse top-merken.
Maar met de nieuwe XC90 laat Volvo zien het wel te kunnen, zoals een eerste indruk van de XC90 laat zien.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
vaudi
5th Gear member

pdreissen schreef: Kom ook van een Audi af en het is me nog geen moment tegen gevallen, ga je geen spijt van krijgen denk ik!
Oei een 3.0TDI Q. Dat is zeker niet mis in mijn ogen en echt een klasse meer. Super dat de PIH met andere kwaliteiten toch het totaalplaatje in stand weet te houden. Een directe vergelijking is niet altijd op haar plaats, maar het tellen van positieve zaken wel. En dan is de balans niet slecht voor de V60 PIH ..
pdreissen
2nd Gear member

vaudi schreef:
pdreissen schreef: Kom ook van een Audi af en het is me nog geen moment tegen gevallen, ga je geen spijt van krijgen denk ik!
Oei een 3.0TDI Q. Dat is zeker niet mis in mijn ogen en echt een klasse meer. Super dat de PIH met andere kwaliteiten toch het totaalplaatje in stand weet te houden. Een directe vergelijking is niet altijd op haar plaats, maar het tellen van positieve zaken wel. En dan is de balans niet slecht voor de V60 PIH ..
Qua ruimte (opslag alsook opbergvakken) flink moeten inboeten, maar als je realistisch bent, dan gebruik je die ruimte maar 2x per jaar (Wintersport / Zomervakantie). Ik zocht een vergelijkbare auto met vergelijkbaar vermogen icm. 4x4 en vergelijkbare luxe. Ik ben van mening dat de V60 dit echt wel biedt, had Audi een vergelijkbaar alternatief gehad dan moet ik eerlijk zijn had ik het niet geweten, maar ze hebben dit niet dus is allemaal hypothetisch.

De audi heeft me prima gedient op het laatste jaar na toch veel problemen gehad met dito onkosten. Qua comfort (combinatie stoelen en algeheel rijd niveau) is de volvo in mijn ogen prettiger, qua stoelen is de volvo echt onnavolgbaar, deze zijn voor mij in ieder geval een stuk beter dan die in de audi.

Ohja en het elektrische rijden en verbruik van de PIH is natuurlijk een hele grote factor beter dan een 3.0Tdi ;)
Laatst gewijzigd door pdreissen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Extra info!
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
hansvl
1st Gear member

Met het lezen van al deze reacties wordt mijn geduld wel op de proef gesteld....
De laatste drie auto's waren allemaal audi en deze bevielen prima. Nu ben ik aan de andere kant ook wel fan van techniek en tijdens de proefrit betrapte ik me erop dat de accu en alle gegevens hierover wel erg interessant waren. Als deze interesse blijft heeft de volvo natuurlijk wel een streepje voor en kunnen we iets mindere afwerking wellicht nog vergeven. Ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”