in mijn 940 waar gewoon een handmatig verstelbare stoel inzat. Het volgende doet zich voor: De stoel gaat niet soepel over de rails. Omhoog niet, de stoel zelf niet(naar voor en achter dus), en de leuning niet. Omlaag gaat wel soepel (waarschijnlijk door mn gewicht...). Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de stoel wel gewoon in vloeiende bewegingen op en neer gaat, en van voor naar achter enzo. De kabels die naar de het kastje gaan die de motortjes aanstuurt zijn een massa, een plus, en een oranje draad. Iemand een idee waar het oranje exemplaar voor is?
Groeten, Michael
Elektrische bestuurdersstoel geplaatst
- Michael Oud
- 5th Gear member
Volvo 940 SE
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat volgens mij een bottleneck kan zijn als ik je verhaal zo lees is de weerstand in de bedrading die je gebruikt hebt. Is alle bedrading nog origineel en van de originele dikte? Zitten er nergens breuken in de kabel? Mijn suggestie zou zijn om overal flink dikke kabels te leggen zodat de weerstand van de bekabeling minimaal wordt bij grote Amperages. Dan kan de stoel makkelijker bewegen denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Michael Oud
- 5th Gear member
Opzoek naar dik draad dus... met een zo laag mogelijke weerstand. Ok! Bedankt!
Het draad is niet origineel. Uit verschillende bronnen had ik vernomen dat het elektrische gedeelte voorbereid zou zijn, maar dat is niet zo (nergens zomaar eindiginde draaden etc. gevonden), dus ik had zelf draad getrokken. Ik ga opzoek naar dikker draad met een lagere weerstand! Dankje!
Het draad is niet origineel. Uit verschillende bronnen had ik vernomen dat het elektrische gedeelte voorbereid zou zijn, maar dat is niet zo (nergens zomaar eindiginde draaden etc. gevonden), dus ik had zelf draad getrokken. Ik ga opzoek naar dikker draad met een lagere weerstand! Dankje!
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
Heeft niet mogen baten! Een binnenkabel van 5(!) mm heeft het probleem nog steeds niet opgelost!
Misschien nog een idee?
Misschien nog een idee?
Volvo 940 SE