Ik kreeg dus een leuke boete voor 5km te hard rijden in adam (55 ipv 50).
Maar op de betreffende straat en tijdsinterval reed ik tussen 0-46 volgens on call
Hebben jullie aan de hand van de logs al boetes ongedaan kunnen maken ?
Zo ja hoe kan je het best aanpakken?
On call snelheids log tegen verkeersboete?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Zal justitie dan niet om eikingsrapporten van je OnCall vragen? Hoe hard reed je volgens je teller?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Goede vraag, ben ik benieuwd naar!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het antwoord:
Voor het vaststellen en vastleggen van een overtreding dient gebruik gemaakt te worden van GEIJKTE een AANGEWEZEN meetmiddelen. De opstelling en instelling van het apparaat dient overeenkomstig de geldende instructies te zijn gedaan.
En Gij kunt vervolgens hoog en/of laag springen: Je krijgt bij Justitie geen poot aan de grond met je "on call", screenshot van je navigatie of een dreigbrief van je schoonmoeder.
Je bent, volgens het geijkte aangewezen meetmiddel dat op de juiste wijze was geplaatst, met een schaamteloze overschrijding van de ter plaatse geldende maximum snelheid, kenbaar gemaakt door bord A1 of A3, dan wel op een weg gelegen binnen de bebouwde kom alwaar de gedragsregel V = 50 km/h geldt, door de controlepost gereden en daarbij keihard vastgelegd met een GEIJKTE en GECORRIGEERDE snelheid van 55 km/h. Dat wil zeggen dat je, zonder de wettelijke correctie, daar dus met een gemeten snelheid van 58 km/h hebt gereden. En dat binnen de bebouwde kom.........
Conclusie: "on call" is geen geschikte snelheidsmeter.
Advies: Eventjes rap het sponsorbedrag overschrijven naar het CJIB, voor je het weet loopt het in de honderden euro's.
Zo, allemaal tevreden?
Voor het vaststellen en vastleggen van een overtreding dient gebruik gemaakt te worden van GEIJKTE een AANGEWEZEN meetmiddelen. De opstelling en instelling van het apparaat dient overeenkomstig de geldende instructies te zijn gedaan.
En Gij kunt vervolgens hoog en/of laag springen: Je krijgt bij Justitie geen poot aan de grond met je "on call", screenshot van je navigatie of een dreigbrief van je schoonmoeder.
Je bent, volgens het geijkte aangewezen meetmiddel dat op de juiste wijze was geplaatst, met een schaamteloze overschrijding van de ter plaatse geldende maximum snelheid, kenbaar gemaakt door bord A1 of A3, dan wel op een weg gelegen binnen de bebouwde kom alwaar de gedragsregel V = 50 km/h geldt, door de controlepost gereden en daarbij keihard vastgelegd met een GEIJKTE en GECORRIGEERDE snelheid van 55 km/h. Dat wil zeggen dat je, zonder de wettelijke correctie, daar dus met een gemeten snelheid van 58 km/h hebt gereden. En dat binnen de bebouwde kom.........
Conclusie: "on call" is geen geschikte snelheidsmeter.
Advies: Eventjes rap het sponsorbedrag overschrijven naar het CJIB, voor je het weet loopt het in de honderden euro's.
Zo, allemaal tevreden?

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Die Ger schudt dat toch zomaar allemaal even uit z'n mouw he 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ger, hoe kunnen wij als burgers er op vertrouwen dat de apparatuur die gebruikt wordt ook geijkt is? Kan het niet zo zijn dat deze afwijkt?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Jazeker bestaat de kans op een afwijking. Meethoek iets te groot of te klein en daar ga je al. En om die factor uit te sluiten/recht te doen, gelden de volgende correcties ( korting klinkt trouwens vriendelijker
) die toegepast moeten worden op de gemeten snelheid:
* tot 100 km = -3
* tot 130 km = -4
* en alles boven de 130 = -5
Edit: De ijking van het gebeuren is af te leiden aan de sticker van het NMI. Boordsnelheidsmeters van dienstvoertuigen hebben een zgn. ijktabel met daarop de ijkdatum. Die zijn een jaar geldig.
Idem voor de Gatso's en de laserguns met dien verstande: sticker met vervaldatum van de ijking er op.

* tot 100 km = -3
* tot 130 km = -4
* en alles boven de 130 = -5
Edit: De ijking van het gebeuren is af te leiden aan de sticker van het NMI. Boordsnelheidsmeters van dienstvoertuigen hebben een zgn. ijktabel met daarop de ijkdatum. Die zijn een jaar geldig.
Idem voor de Gatso's en de laserguns met dien verstande: sticker met vervaldatum van de ijking er op.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
Mensen, mensen,
volgens http://tweakers.net/nieuws/56409/rechte ... roles.html kan het ook anders.
En waarom gaan jullie al gelijk er vanuit dat ik harder reed? Overigens was een nieuwe paal die er net 2 weken stond, wie weet is daar niet alles goed geconfigureerd. Ik weet verder niet wat op de snelheidsmeter stond (een maand geleden). Maar in de bebouwde kom let ik wel op en 8km erboven zou me opgevallen zijn denk ik. Maar goed, dit kan ik helaas niet bewijzen. Overigens zou dit mijn eerste bekeuring ooit zijn. Wat wel aangeeft dat ik niet loop te scheuren.
Verder betreft het een stuk (z'n 400 meter) tussen een stoplicht (waar ik stil stond) en een rotonde, waar ik gas los liet. Op het hoogste punt gaf on call 46 aan.
12 km verschil (58 vs 46) is nog al wat, vandaar.
Ik heb de exacte locatie opgezocht van die paal
rond die paal was mijn snelheid 6km/uur. Hoe ver kijkt z'n paal? aan het einde van de weg (z'n 400M) verder was ik op 46km/uur. Daarna kwam dus de rotonde en had ik ga los gelaten.
Ik ga bezwaar maken tegen die paar tientjes. Desnoods voor laten komen.
volgens http://tweakers.net/nieuws/56409/rechte ... roles.html kan het ook anders.
En waarom gaan jullie al gelijk er vanuit dat ik harder reed? Overigens was een nieuwe paal die er net 2 weken stond, wie weet is daar niet alles goed geconfigureerd. Ik weet verder niet wat op de snelheidsmeter stond (een maand geleden). Maar in de bebouwde kom let ik wel op en 8km erboven zou me opgevallen zijn denk ik. Maar goed, dit kan ik helaas niet bewijzen. Overigens zou dit mijn eerste bekeuring ooit zijn. Wat wel aangeeft dat ik niet loop te scheuren.
Verder betreft het een stuk (z'n 400 meter) tussen een stoplicht (waar ik stil stond) en een rotonde, waar ik gas los liet. Op het hoogste punt gaf on call 46 aan.
12 km verschil (58 vs 46) is nog al wat, vandaar.
Ik heb de exacte locatie opgezocht van die paal

Ik ga bezwaar maken tegen die paar tientjes. Desnoods voor laten komen.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
is natuurlijk kansloos ik weet het, maar ga toch proberen.
- diesel01
- Geartronic member
Uiteraard, heerlijk wanneer iemand principes heeft.
Ik ben ook een man van principes maar mevrouw de deurwaarder heeft mij doen laten inzien dat principes ook geld kunnen kosten, ik maak tegenwoordig de afweging wat gaat het mij kosten en wat levert het mij op..
Ik zou voor 3 tientjes nog maar eens nadenken of je niet beter met de uurtjes die je er in gaat stoppen uit bent om dat aan je bedrijf toe te schrijven...valt vast meer te verdienen.
Ik ben ook een man van principes maar mevrouw de deurwaarder heeft mij doen laten inzien dat principes ook geld kunnen kosten, ik maak tegenwoordig de afweging wat gaat het mij kosten en wat levert het mij op..
Ik zou voor 3 tientjes nog maar eens nadenken of je niet beter met de uurtjes die je er in gaat stoppen uit bent om dat aan je bedrijf toe te schrijven...valt vast meer te verdienen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik zeg: succes!
Maar het is een Muldertje dus voordat ze je bezwaar ook maar überhaupt in behandeling nemen moet je eerst wel even betalen.
Is dat zo? Ja, dat is zo.
En inderdaad, voor die paar tientjes kun je wel even een aantal brieven in je duur betaalde tijd tikken, naar de zitting gaan igv de advocaat, daar ook nog eens een halve dag vrij voor moeten nemen en dan bij de rechtbank bijna te laat aankomen en je auto ergens parkeren waarvan dan na de zitting blijkt dat daar een parkeerverbod gold en dus 90 euro afgetikt moet worden ex. 7 euro administratiekosten.
Maar dat bord hadden we niet gezien voor we parkeerden en dus stond het er niet en dus gaan we daartegen in bezwaar. Niet dat we het kunnen bewijzen maar omdat het kan.
Ik ben van een andere categorie: als ik hem krijg, dan heb ik hem verdiend. En weest niet bevreesd, de laatste had ik een paar weken geleden, eventjes 156 euro aftikken waarvoor dank!. Maar ik was net aan het inhalen dus was het niet eerlijk en ja, ik heb die rat vervloekt. Mijn D5 ook trouwens want was dat kreng niet zo sterk en snel geweest dan was het niet gebeurd en als mijn vrouw mij dan ook nog eens had opgedragen op de CC te rijden met een nette 100 km/h, want zo hard mocht je daar, dan was het ook niet gebeurd. Het was dus de schuld van de auto en van mijn vrouw en dat is wat mij betreft een strafuitsluitingsgrond en dus hoef ik niet te betalen.
Man, jank niet zo: je was te snel, aftikken en volgende keer beter uitkijken.
Maar het is een Muldertje dus voordat ze je bezwaar ook maar überhaupt in behandeling nemen moet je eerst wel even betalen.
En inderdaad, voor die paar tientjes kun je wel even een aantal brieven in je duur betaalde tijd tikken, naar de zitting gaan igv de advocaat, daar ook nog eens een halve dag vrij voor moeten nemen en dan bij de rechtbank bijna te laat aankomen en je auto ergens parkeren waarvan dan na de zitting blijkt dat daar een parkeerverbod gold en dus 90 euro afgetikt moet worden ex. 7 euro administratiekosten.
Maar dat bord hadden we niet gezien voor we parkeerden en dus stond het er niet en dus gaan we daartegen in bezwaar. Niet dat we het kunnen bewijzen maar omdat het kan.
Ik ben van een andere categorie: als ik hem krijg, dan heb ik hem verdiend. En weest niet bevreesd, de laatste had ik een paar weken geleden, eventjes 156 euro aftikken waarvoor dank!. Maar ik was net aan het inhalen dus was het niet eerlijk en ja, ik heb die rat vervloekt. Mijn D5 ook trouwens want was dat kreng niet zo sterk en snel geweest dan was het niet gebeurd en als mijn vrouw mij dan ook nog eens had opgedragen op de CC te rijden met een nette 100 km/h, want zo hard mocht je daar, dan was het ook niet gebeurd. Het was dus de schuld van de auto en van mijn vrouw en dat is wat mij betreft een strafuitsluitingsgrond en dus hoef ik niet te betalen.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
Dat is het punt, ik denk dat ik daar gewoon aan snelheid heb gehouden. Op de locatie zelf reed ik maar 8km/uur. Ik moet wel heel gek gedaan hebben om dat op dat korte stuk naar 58km/uur te krijgen.
afijn beroep ingediend. We wachten het af
wat betreft het betalen, op de beschikking staat dat je niet hoef te betalen zo lang je beroep loopt ? (ja sorry ik heb nog nooit een boete gehad en weet dus niet hoe die werkt).
afijn beroep ingediend. We wachten het af

wat betreft het betalen, op de beschikking staat dat je niet hoef te betalen zo lang je beroep loopt ? (ja sorry ik heb nog nooit een boete gehad en weet dus niet hoe die werkt).
- diesel01
- Geartronic member
Zo had ik vanmorgen geluk...
135km/u op de A28 zo was mijn binnen spiegel vrij van verkeer en ineens zat daar die motoragent...maar hij had een goede bui of het totaalplaatje gaf geen aanleiding..
Hoe leuk is dat...
135km/u op de A28 zo was mijn binnen spiegel vrij van verkeer en ineens zat daar die motoragent...maar hij had een goede bui of het totaalplaatje gaf geen aanleiding..
Hoe leuk is dat...
V90 T6 Recharge Rdesign
- RichieB
- 6th Gear member
Ik zie hier niemand janken behalve een betweterige politieagent. Flitspalen maken ook fouten. Minimaal even het ijkrapport opvragen via WOB.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- diesel01
- Geartronic member
Mwoah..RichieB schreef: Ik zie hier niemand janken behalve een betweterige politieagent. Flitspalen maken ook fouten. Minimaal even het ijkrapport opvragen via WOB.
V90 T6 Recharge Rdesign
- IkeV70
- 5th Gear member
Die VOC registratie is niet nauwkeurig genoeg om goed te zien hoe hard je precies reed op dat punt. En idd, niet geijkt enzo, dus volkomen waardeloos voor je bezwaar. Het kan evengoed natuurlijk best zijn dat de flitsapparatuur niet goed was. Dus vraag het ijkrapport ervan op en controleer of alles in orde was.
Maar andere situatie: Ik werd laatst ook geflitst, vergelijkbare overtreding, 56 ip 50 km/h. Zou op zich kunnen, echter, volgens de boete was dat om 16:47. Volgens mijn VOC app (en volgens mijn herinnering) stond ik van 12:00 tot 17:43 geparkeerd. Het lijkt erop dat de klok van de flitsapparatuur een uur verkeerd stond. Of misschien was er iets anders mis. Maar in elk geval, er werd 100% zeker niet in mijn auto gereden op het moment dat vermeld staat op de beschikking. Zou een uitdraai van de VOC ritten registratie in dit geval wel enige waarde hebben? Is de klok van een flitsapparaat ook geijkt?
Maar andere situatie: Ik werd laatst ook geflitst, vergelijkbare overtreding, 56 ip 50 km/h. Zou op zich kunnen, echter, volgens de boete was dat om 16:47. Volgens mijn VOC app (en volgens mijn herinnering) stond ik van 12:00 tot 17:43 geparkeerd. Het lijkt erop dat de klok van de flitsapparatuur een uur verkeerd stond. Of misschien was er iets anders mis. Maar in elk geval, er werd 100% zeker niet in mijn auto gereden op het moment dat vermeld staat op de beschikking. Zou een uitdraai van de VOC ritten registratie in dit geval wel enige waarde hebben? Is de klok van een flitsapparaat ook geijkt?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jp-v60
- 4th Gear member
Beetje kort door de bocht.V70/2.4D/2003 schreef: Ik zeg: succes!
Er worden absoluut meetfouten gemaakt en dan door de arrogantie van de politie kan je het wel schudden en moet je betalen, terwijl je zeker weet dat je niet te hard hebt gereden.
Als voorbeeld, op de ring A10 trajectcontrole 80. Wij ( het bedrijf, 7 auto's ) rijden hier al jaren een aantal keer per dag. Altijd aan de snelheid. In ene drie bekeuringen van drie auto's binnen 24 uur gemaakt en alle drie exact 8 km te hard ( waaronder mijn d6 met on call waarop ik kan zien dat het niet zo is en de twee andere met gps waar ook niet te hard op is gereden ). Nou daar klopt geen reet van en je kan hoog of laag springen, maar betalen zal je. Makkelijk verdienen zo.
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.