Motorstoring s80 D5
Geplaatst: 10.12.2014 - 14:21
Beste leden,
Er is tot twee keer bij mij voorgekomen dat de motor in noodloop gaat. Volvo S80, D5, 2002, 240.000km
Eerste keer was het bij laag toerental rondom 50km/h.
De andere keer op de snelweg tussen 120 en 140km/h.
Er zijn drie foutcodes naar voren gekomen.
Melding met iest over EGR, iets met lage druk en timing.
Mijn auto is door Rica getuned en de EGR is dmv een plaatje afgedicht.
Ook interessant te vermelden:
Bij het optrekken en volle draai van de turbo, als ik dan gas loslaat dan hoor ik alsof lucht ontsnapt ergens dus lekt.
Als ik 120 rijd en gas bijgeef hoor ik ook iets als lucht/kort fluitgeluid anders dan als de turbo fluit.
Alle slangen van en naar turbo bekeken, welinig te zien aan evt lekkages of door olie bevuild..
Enige waar wat olie en vuiligheid aan was is de onderste rubberen slang die uit de turbo onder de motor gaat en op een kunststof pijp bevestigd wordt. Deze reeds besteld om in elk geval deze lekkage kwijt te zijn..
Kan het zijn dat de motor roetdeeltjes afbrandt omdat ik de brandstofsysteemreiniger heb toegevoegd, 3e keer al binnen 20.000 km. Op deze manier toch wel bepaalde slagen en luchtdoorlaten blokkeert!?
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?
Heeft iemand nog tips
Er is tot twee keer bij mij voorgekomen dat de motor in noodloop gaat. Volvo S80, D5, 2002, 240.000km
Eerste keer was het bij laag toerental rondom 50km/h.
De andere keer op de snelweg tussen 120 en 140km/h.
Er zijn drie foutcodes naar voren gekomen.
Melding met iest over EGR, iets met lage druk en timing.
Mijn auto is door Rica getuned en de EGR is dmv een plaatje afgedicht.
Ook interessant te vermelden:
Bij het optrekken en volle draai van de turbo, als ik dan gas loslaat dan hoor ik alsof lucht ontsnapt ergens dus lekt.
Als ik 120 rijd en gas bijgeef hoor ik ook iets als lucht/kort fluitgeluid anders dan als de turbo fluit.
Alle slangen van en naar turbo bekeken, welinig te zien aan evt lekkages of door olie bevuild..
Enige waar wat olie en vuiligheid aan was is de onderste rubberen slang die uit de turbo onder de motor gaat en op een kunststof pijp bevestigd wordt. Deze reeds besteld om in elk geval deze lekkage kwijt te zijn..
Kan het zijn dat de motor roetdeeltjes afbrandt omdat ik de brandstofsysteemreiniger heb toegevoegd, 3e keer al binnen 20.000 km. Op deze manier toch wel bepaalde slagen en luchtdoorlaten blokkeert!?
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?
Heeft iemand nog tips