abs controller

Plaats reactie
richardm1964
Starter

vandaag bezig geweest met de abs contr. alle contacten opnieuw gesoldeerd..... en alle foutmeldingen als sneeuw voor de zon verdwenen.
ashwin1
1st Gear member

Mooie actie! Welke foutcodes kreeg je?
Volvo VIDA & DICE aanwezig
Landi LSI/Vogels VGI/Eurogas uitlees en config software aanwezig.
ECU tuner (ME7 WIP)

Volvo S80 2.4T full options MY03
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Wat ik kreeg waren, linker wielsensor niet goed, STORING ABS SPOED! STOP ZSM. mijn snelheidsmeter viel uit etc....
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
ashwin1
1st Gear member

en dat was ook opgelost door de ABS controller opnieuw te solderen? 8-)
Volvo VIDA & DICE aanwezig
Landi LSI/Vogels VGI/Eurogas uitlees en config software aanwezig.
ECU tuner (ME7 WIP)

Volvo S80 2.4T full options MY03
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Jup :)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
richardm1964
Starter

ik had abs, display storing en heel raar emissie maar alles is uit.
syswichers
1st Gear member

Zelf onlangs (dacht ik) ook een vergelijkbaar geval gehad. Op bc verscheen ABS- en DSTC storing en op het dashboard gingen de motormanagement en DSTC waarschuwingslampjes branden. Gedurende de storing functioneerden ABS, DSTC en cruisecontrol niet. Het vreemde was dat de storing soms (zonder aanleiding) weer verdween. Ook na reset middels de accu bleef de storing vaak een dag of langer weg.

Gezien de wel bekende ABS controllers ellende bij Volvo, was ook ik aan de beurt. Dus op zoek naar een vervangende ABS controller en het liefst met dezelfde nummers dat 1 op 1 vervanging mogelijk maakt. Makkelijker gezegt dan gedaan. Een goede ABS controller van een T6 uit 2001 met gelijke nummers, is als een winnend lot uit de loterij. Echter na lang zoeken toch een 100% goede gevonden in Duitsland. Een ABS-unit inclusief pomp en controller die netjes was afgedopt en gevuld met remolie. Echter wel 150K km achter de kiezen. Voor een Volvo van die leeftijd nog als nieuw dus. Zag er tevens strak en onbeschadigd uit.

Eerst de controller vervangen. Is namelijk het meest eenvoudige. Helaas was daarmee de storing niet voleedig verholpen. Alleen de DSTC melding bleef actief, ook na een harde (accu) reset. Daarna dan toch maar de hele ABS-unit vervangen, inclusief nieuwe remolie in het hele remsysteem. Ook dit bleek het probleem niet te verhelpen...

Het probleem moet dus ergens anders vandaan komen, maar waar? Ik gezocht in het verlengde van de ABS-unit: de ABS sensoren. De beide sensoren voor gedemonteerd en deze gereinigd, gecontroleerd op kabelbreuken en doorgemeten. Niks mis mee. Ver de ABS ringen gecontroleerd en schoongemaakt, waarna de sensoren terug gemonteerd. EUREKA...alle storingen als sneeuw voor de zon verdwenen! Inmiddels rij ik alweer ruim anderhalve maand storingvrij, dus durf dit nu wel te posten. Al met al een raar verhaal, aangezien geen enkele melding, ook bij uitlezen bij garage leide tot problemen met de ABS sensoren.

Vervanging van de hele ABS-unit was waarschijnlijk onnodig. Wel heb ik er nu één met minder kilometers en heb tevens weer een 'hard' remsysteem. De oude unit heb ik voor de zekerheid bewaard. Uiteraard afgedopt en gevuld met remolie. Je weet maar nooit...
Laatst gewijzigd door syswichers op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 2.0
S70 2.5 Tdi
S80 T6 Geartronic
V50 T5 AWD Geartronic (Summum)
XC90 D5 AWD Geartronic (Momentum)
Plaats reactie

Terug naar “S80”