Sinds drie weken ben ik een Volvo rijder. Door de aantrekkelijke bijtelling ben ik van BMW overgestapt naar V60 PIH.
Ik moet zeggen dat het wel even wennen is. Het rijgedrag is (zoals verwacht) niet te vergelijken, maar wel goed.
Wat mij het meeste opvalt is dat de ervaring veel minder is. Door de electro motor die zijn maximale koppel direct afgeeft, houd je een constante duw in de rug, terwijl bij mijn vorige auto's je duidelijk bij versnellen / schakelen die duw wel voelde. Al met al dus comfortabeler, maar minder gevoel.
Tevens merk ik erg goed dat de wagen toch wel erg zwaar is. Met name in de bochten merk je dat hij liever rechtdoor wil

Wat me in positieve zin opvalt, is dat ik had verwacht dat de wagen onderstuur gevoelig zou zijn, terwijl me dat erg meevalt. Met name in de 'Power' modus gedraagt hij zich aardig als een quattro.
Ik ben wel een poetsfanaat, dus vorige week al ff lekker bezig geweest. Meteen de winterschoenen in de wheelsealant gezet. Dat scheelt weer een boel poetswerk de volgende keer

Als het weer iets beter blijft, dan ga ik de lak eens flink onder handen nemen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een nieuwe auto heb, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan met bijvoorbeeld kleien.
Vandaag nog ff bij de dealer geweest, omdat de preconditioning niet goed werkt (topic hierover al gevonden) en de standkachel 'huilt'. Dat eerste blijkt idd software te zijn, dat laatste wordt als het goed is verholpen door het plaatsen van rubber blokken. De standkachel blijkt te trillen tegen de carrosserie.
Ik wilde graag de preconditioning aanzetten met de sleutel. Dat blijkt een softwarematige optie te zijn. Ik krijg volgende week te horen wat dat gaat kosten. Iemand hier ervaring mee?
Groeten,
Marcel