Hallo allemaal,
Ik heb een storing in mijn auto. Hij start niet meer. Een kort verhaaltje over wat vooraf ging......
Na terugkomst van onze vakantie uit Frankrijk begon de auto steeds meer en meer onrustig te lopen, inhouden, stotteren. Een aantal weken later, tijdens onze trip naar Oostenrijk, sprong tijdens een rustpauze het lampje aan met als beschrijving ' fout in de motorelectronica'.
Dit lampje ging regelmatig uit, maar ook weer aan. Heb toen, na inlezen op internet, eerst de benzinefilter en daarna de bougies vervangen. In eerste instantie ging het lampje uit, maar na verloop van tijd ging het lampje weer branden en later ook knipperen. De auto begon ook op drie cylinders te lopen.
Na een beetje speurwerk heb ik ontdekt dat de stekker op de bobine van cylinder twee kapot was. Voor de zekerheid toch maar gaan laten uitlezen bij de Volvo-dealer. Die wist me te vertellen dat de bobine en bougie van cylinder twee kapot zijn. Het lampje brandde nog steeds, maar na verloop van tijd ging het lampje uit. Het zat me allemaal niet lekker en ( zo eigenwijs als ik ben ) heb ik de stekker op de bobine vevangen. Alles netjes een op een nieuw gesoldeerd.
En toen starten die hap......helaas op drie cylinders, eens aan de stekker geport, een soort sluiting en motor uit...... Helemaal niets meer.
Ik ben toen in de auto gestapt, de sleutel omgedraaid en geconstateerd dat zowel het lampje ' Fout in de motorelectronica' als het lampje 'Immobilizer in werking' niet branden.
Als ik de sleutel dan omdraai in stand 2, gaat het ledlampje snel knipperen. Dit gebeurd bij beide sleutels die ik heb. Eigenlijk ben ik nu een ietwat wanhopig en zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen bij het oplossen van het probleem.
Groetjes en bedankt,
Wim.
PS; het gaat om een v40, bouwjaar 11-1999, modeljaar 2000, met een b4184s2 motor.
Storing startonderbreking
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- johnnyS
- 2nd Gear member
Ik heb helaas niet een goed antwoord op je vraag, maar de draden in de stekker van de bobine komen volgens mij rechtstreeks uit de ecu. Dus als daar sluiting in ontstaat zou die wel eens schade hebben kunnen opgelopen.
Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar van zo'n verhaal wordt ik niet vrolijk.....
Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar van zo'n verhaal wordt ik niet vrolijk.....
- volvo-s40
- 4th Gear member
Die gaat inderdaad via de kabelboom, langs het schutboard langs je ruitenwisser motor naar binnen toe. Vanaf daar (1 hele lange kabel) gaat deze doodleuk naar de ECU al zit daarvoor nog een stekker waar de interieur kabelboom op zit aangesloten.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb zojuist, nadat de accu bijna 24 uur losgekoppeld was, geprobeerd te starten. Zodra ik de sleutel omdraai, gaat het licht uit ( auto heeft dagrijlicht ) en stopt de gordelverklikker met 'klikken'. De lampjes in het instrumentenpaneel blijven gewoon branden. Het led lampje rechts op het dashboard knipperd ook 15 seconde snel achter elkaar.
Iemand nog een idee?
BVD,
Wim
Iemand nog een idee?
BVD,
Wim
- volvo-s40
- 4th Gear member
check je motor zekering.
haal de stekkers/kabels los van het geen waar je voor het laatst hebt aangezeten, en zorg dat ze geen kortsluiting maken.
Of.
laat dat ding naar een dealer slepen/brengen en het ding uitlezen, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Heb btw nog een mooie V40 uit 1999 staan
haal de stekkers/kabels los van het geen waar je voor het laatst hebt aangezeten, en zorg dat ze geen kortsluiting maken.
Of.
laat dat ding naar een dealer slepen/brengen en het ding uitlezen, weet je gelijk waar je aan toe bent.

! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb motorzekering ( in motorruimte ). Die is oke, als ik deze eruit haal, dan doet niets het. Alleen het ledlampje op het dashboard knippert.
Ik heb besloten dat ik de auto als donorauto te koop aanbied. Zitten mooie en goede dingen aan/in.
......
Of.
.....
Heb je foto's en een prijs?
Groetjes Wim
Ik heb besloten dat ik de auto als donorauto te koop aanbied. Zitten mooie en goede dingen aan/in.
......
Of.

Heb je foto's en een prijs?
Groetjes Wim