Storing startonderbreking
Geplaatst: 15.12.2014 - 19:08
Hallo allemaal,
Ik heb een storing in mijn auto. Hij start niet meer. Een kort verhaaltje over wat vooraf ging......
Na terugkomst van onze vakantie uit Frankrijk begon de auto steeds meer en meer onrustig te lopen, inhouden, stotteren. Een aantal weken later, tijdens onze trip naar Oostenrijk, sprong tijdens een rustpauze het lampje aan met als beschrijving ' fout in de motorelectronica'.
Dit lampje ging regelmatig uit, maar ook weer aan. Heb toen, na inlezen op internet, eerst de benzinefilter en daarna de bougies vervangen. In eerste instantie ging het lampje uit, maar na verloop van tijd ging het lampje weer branden en later ook knipperen. De auto begon ook op drie cylinders te lopen.
Na een beetje speurwerk heb ik ontdekt dat de stekker op de bobine van cylinder twee kapot was. Voor de zekerheid toch maar gaan laten uitlezen bij de Volvo-dealer. Die wist me te vertellen dat de bobine en bougie van cylinder twee kapot zijn. Het lampje brandde nog steeds, maar na verloop van tijd ging het lampje uit. Het zat me allemaal niet lekker en ( zo eigenwijs als ik ben ) heb ik de stekker op de bobine vevangen. Alles netjes een op een nieuw gesoldeerd.
En toen starten die hap......helaas op drie cylinders, eens aan de stekker geport, een soort sluiting en motor uit...... Helemaal niets meer.
Ik ben toen in de auto gestapt, de sleutel omgedraaid en geconstateerd dat zowel het lampje ' Fout in de motorelectronica' als het lampje 'Immobilizer in werking' niet branden.
Als ik de sleutel dan omdraai in stand 2, gaat het ledlampje snel knipperen. Dit gebeurd bij beide sleutels die ik heb. Eigenlijk ben ik nu een ietwat wanhopig en zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen bij het oplossen van het probleem.
Groetjes en bedankt,
Wim.
PS; het gaat om een v40, bouwjaar 11-1999, modeljaar 2000, met een b4184s2 motor.
Ik heb een storing in mijn auto. Hij start niet meer. Een kort verhaaltje over wat vooraf ging......
Na terugkomst van onze vakantie uit Frankrijk begon de auto steeds meer en meer onrustig te lopen, inhouden, stotteren. Een aantal weken later, tijdens onze trip naar Oostenrijk, sprong tijdens een rustpauze het lampje aan met als beschrijving ' fout in de motorelectronica'.
Dit lampje ging regelmatig uit, maar ook weer aan. Heb toen, na inlezen op internet, eerst de benzinefilter en daarna de bougies vervangen. In eerste instantie ging het lampje uit, maar na verloop van tijd ging het lampje weer branden en later ook knipperen. De auto begon ook op drie cylinders te lopen.
Na een beetje speurwerk heb ik ontdekt dat de stekker op de bobine van cylinder twee kapot was. Voor de zekerheid toch maar gaan laten uitlezen bij de Volvo-dealer. Die wist me te vertellen dat de bobine en bougie van cylinder twee kapot zijn. Het lampje brandde nog steeds, maar na verloop van tijd ging het lampje uit. Het zat me allemaal niet lekker en ( zo eigenwijs als ik ben ) heb ik de stekker op de bobine vevangen. Alles netjes een op een nieuw gesoldeerd.
En toen starten die hap......helaas op drie cylinders, eens aan de stekker geport, een soort sluiting en motor uit...... Helemaal niets meer.
Ik ben toen in de auto gestapt, de sleutel omgedraaid en geconstateerd dat zowel het lampje ' Fout in de motorelectronica' als het lampje 'Immobilizer in werking' niet branden.
Als ik de sleutel dan omdraai in stand 2, gaat het ledlampje snel knipperen. Dit gebeurd bij beide sleutels die ik heb. Eigenlijk ben ik nu een ietwat wanhopig en zou het fijn vinden als iemand mij kan helpen bij het oplossen van het probleem.
Groetjes en bedankt,
Wim.
PS; het gaat om een v40, bouwjaar 11-1999, modeljaar 2000, met een b4184s2 motor.