het omzeilen van het onderhandelingsproces bij de dealer

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Slecht nieuws voor die al die o zo klantvriendelijke Volvoverkopers op het Forum:

Het succes van de XC90 First Edition smaakt bij Volvo naar meer: het Zweedse merk wil meer auto's via internet verkopen.

Saleschef Alain Visser zegt in een interview met persbureau Reuters: "We willen al onze modellen op alle continenten via internet aanbieden. Uit onderzoek blijkt dat onze klanten klaar zijn voor de online-aankoop van een auto. Het gaat ze niet zozeer om het halen van voordeel, als wel het omzeilen van het onderhandelingsproces dat altijd bij de dealer plaatsvindt."

Visser stelt de dealers tegelijkertijd gerust: "Dealers hoeven niet bang te zijn dat we hen hiermee in de nabije toekomst buitenspel zetten. De uiteindelijke levering van de auto's zal gewoon via een bestaande dealer plaatsvinden."

Volvo verkocht een speciale First Edition van de XC90 alleen online. Binnen 47 uur waren alle 1.927 wereldwijd beschikbare exemplaren uitverkocht.
Tot slot heeft Visser ook bevestigd wat wij op de salon van Parijs al opvingen: het merk zal vanaf 2016 jaarlijks nog maar op drie grote autoshows staan. Dat gaat dan om de salon van Genève, de NAIAS in Detroit en een autoshow in China.


Bron: Autoweek
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41419
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het complete persbericht waar Autoweek uit putte:

Volvo Cars announces new global marketing strategy

• Challenges traditional car marketing
• Marketing budget to increase
• One motor show per continent; Volvo-branded event to replace motor shows
• New online marketing channels will establish digital leadership

Volvo Cars today announces a brand new global marketing strategy that allows it to market and sell cars in ways never before seen in the global automotive industry.

“The car industry is one of the most conservative, least evolutionary marketing clusters in global business,” said Alain Visser, Senior Vice President Marketing, Sales and Customer Service at Volvo Cars. “For decades, car marketing has been following a certain pattern which is followed by the entire car industry. Now, Volvo Cars chooses to defy that logic and implement a strategy that is geared towards its own needs.”

The new strategy – the ‘Volvo Way to Market’ – focuses on four areas: marketing tools, digital leadership, dealerships and service.

One significant development contained in the new marketing strategy is that Volvo will in future concentrate on three key international motor shows, one each in Europe, the US and Asia. In addition, it will conduct an annual Volvo event to showcase its products and brand. It will also place online sales and marketing at the centre of its marketing strategy and drastically upgrade its dealerships and service offering.

In order to achieve these goals, Volvo is increasing its marketing budget.

“With the Volvo Way to Market, we don’t want to throw all existing marketing concepts overboard,” said Mr Visser. “Many of them exist for a good reason. We also don't want to have the arrogance to say that we are better than all the rest. But we do have the self-confidence to say that we are different. So our way to market needs to be different as well.”

The details of the new strategy are as follows:

Marketing tools
The Volvo Way to Market entails a radically new approach towards the tools used to market Volvo cars to the general public.

Motor shows
Volvo Cars sees the need to expose the press and customers to its brand, products and innovations, but motor shows are not always the best way to do this. “Motor shows are a rather traditional affair in which brands crowd out each other at set times in the battle for press exposure,” said Mr Visser.

That is why Volvo Cars will gradually reduce its motor show activities and remain in one motor show per region per year: Geneva in Europe, Shanghai/Beijing in China and Detroit in the United States.

Instead of following the traditional motor show calendar, Volvo Cars will embark on a series of new initiatives that seek to have a stronger and more individual approach towards the press and customers.

Similar to the Stockholm launch event for the all-new Volvo XC90 in August of this year, the company will organise an annual Volvo event where the Volvo brand, new products and innovations are presented in a manner that is commensurate with its brand and identity.

Advertising
Volvo Cars’ advertising spend will not be at the level of its larger competitors. That means the Volvo Cars message needs to stand out and the company will need to be selective in terms of media channels. Volvo Cars plans to significantly increase its investments in its brand message.

Sponsoring
Every brand in the industry is involved in some form of sponsoring activity, mostly because it is regarded as a ‘must have’ within the marketing mix. Volvo Cars questions that logic and has decided to wind down most of its sponsoring activities.

Instead, Volvo Cars will increase its commitment and investment in the Volvo Ocean Race. Rather than just another sponsoring activity, it sees the Volvo Ocean Race as purely Volvo. It is the most competitive, fair and pure blend of people with nature.

Digital leadership
The biggest revolution currently underway in the car industry is not happening in the headquarters of manufacturers themselves, but in peoples’ living rooms.

The vast majority of customers around the globe shops online nowadays. Rather than going from dealership to dealership, car buyers now go from website to website.

As a result, the first leg of the Volvo Way to Market focuses on digital leadership and identifies three key elements:

Digital commerce
Volvo Cars will start to sell online gradually across the globe. But rather than a replacement of our dealership network, online sales will complement our dealerships. Volvo Cars has worked closely with its dealer network in developing the tool in order to retain the personal touch that is so important in buying, delivering and servicing cars.

A first, successful step in digital commerce was taken with the online-only sale of 1,927 Special Editions Volvo XC90 cars in September, and this success further boosts the company’s commitment to growing its digital commerce activities.

An industry-leading configurator
Instead of the existing ‘build up your car from scratch’ concept that is ubiquitous in the car industry, Volvo Cars will offer customers a simple and functional experience that starts with what it calls ‘the designers choice’: a fully-specified car which the consumer can then adjust based on personal taste and budget.

Once the choice has been made, the consumer receives a short video which shows the car of choice in motion. This will result in a simple, cool, fun and premium experience.

An industry-leading website
The new Volvo Cars website is no longer simply a source of information. It is a brand experience in which every screen and every single piece of information is laid out in a Volvo way and in line with the Volvo brand and values.

Dealerships
Several car brands invest in so-called brand centers, located in major cities. Volvo Cars believes that each Volvo dealer is a brand center on its own. That is why the company has started to implement the following initiatives:

• All new dealerships will have a globally uniform lay-out and look and feel. Exterior and interior will look and feel Scandinavian and truly Volvo.
• Existing dealerships will be upgraded in a similar way with small details that make a difference. These will display the Scandinavian roots of the Volvo brand and the key attributes and customer benefits of Volvo products.
• Volvo Cars will implement small differentiators that underline the company’s Scandinavian and Swedish heritage. Examples include offering customers a drink in Sweden-produced glasses, sound and smell elements that portray a Scandinavian spirit and waiting/lounge areas that offer highlights from Swedish cuisine.
• All dealer staff will go through a training program to be familiarized with these new customer service processes and standards. European dealership staff will be dressed by Swedish fashion designer Oscar Jacobsson.

Service
The final leg of the Volvo Way to Market is Volvo Personal Service which entails the introduction of a Personal Service Technician for each and every Volvo customer. At the delivery of his or her new car, the customer will be introduced to the Personal Service Technician who will take care of the customer and car throughout the ownership.

This programme obviously requires an extensive training and development programme, which is already underway. A number of countries have already adopted the Personal Service Technician concept as a pilot programme and customer satisfaction in these markets has increased significantly. By 2018 all Volvo dealerships around the globe will be offering this service as standard.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30346
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Via internet een auto samenstellen en kopen wordt de toekomst alleen het proef rijden en het afleveren zal bij de dealer gebeuren.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

lint schreef: Via internet een auto samenstellen en kopen wordt de toekomst alleen het proef rijden en het afleveren zal bij de dealer gebeuren.
Daar geloof ik niks van.
Indien dat zo zou zijn : bye bye om nog een korting te bedingen, vele mensen die niet weten wat ze gaan kopen, fout combineren enzovoort, en dat voor veel geld...
En mag je een foute bestelling zoals bij Bol of Zalando gratis naar Volvo terugsturen ?

Ook wegblijven van autosalons is een totaal stupide zet van Volvo.
Brussel bijvoorbeeld is een echt koopsalon waar vele Belgen hun auto kopen, en dit in tegenstelling tot vele andere autosalons in Europa. Daar ga je dus als enig merk wegblijven ??? Hallo zeg...
En Frankfurt , de Europes hoogmis van de automobiel, daar ga je ook als enige niet staan ? Kom aan zeg...
Bij Volvo zijn ze compleet op hun kop gevallen, en ze zullen het wel snel merken !
>_< :'(
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13895
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Voor die limited editions XC90's kon je volgens mij voor € 2.500,-- een certificaat kopen.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

juist het onderhandelingsproces bij de dealert is het leukste
over en weer proberen er een slaatje uit te slaan
op de soek in het midden oosten plavert men een half uur over 1 tomaat
en dan denken ze dat wij eventjes ongezien een AUTO kopen via het web
doei
keep calm!, your randomizer is running
Bobke
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 20.12.2013 - 09:35

casper schreef:
lint schreef: Via internet een auto samenstellen en kopen wordt de toekomst alleen het proef rijden en het afleveren zal bij de dealer gebeuren.
Daar geloof ik niks van.
Indien dat zo zou zijn : bye bye om nog een korting te bedingen, vele mensen die niet weten wat ze gaan kopen, fout combineren enzovoort, en dat voor veel geld...
En mag je een foute bestelling zoals bij Bol of Zalando gratis naar Volvo terugsturen ?

Ook wegblijven van autosalons is een totaal stupide zet van Volvo.
Brussel bijvoorbeeld is een echt koopsalon waar vele Belgen hun auto kopen, en dit in tegenstelling tot vele andere autosalons in Europa. Daar ga je dus als enig merk wegblijven ??? Hallo zeg...
En Frankfurt , de Europes hoogmis van de automobiel, daar ga je ook als enige niet staan ? Kom aan zeg...
Bij Volvo zijn ze compleet op hun kop gevallen, en ze zullen het wel snel merken !
>_< :'(
Volvo is wel degelijk nog aanwezig op het Autosalon van Brussel hoor. Als je naar de website gaat staat Volvo er tussen als exposant.
Denk dat men een onderscheid moet maken tussen Volvo corporate en Volvo per land. Volvo Corporate zal maar 3 salons meer doen (grote internationale), echter per land kan Volvo doen wat ze wil, wat ze doet met haar publiciteitsbudget.
Dat denk ik.
Gebruikersavatar
Helspie
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.01.2013 - 17:21
Locatie: Massenhoven

evert65 schreef: juist het onderhandelingsproces bij de dealert is het leukste
over en weer proberen er een slaatje uit te slaan
op de soek in het midden oosten plavert men een half uur over 1 tomaat
en dan denken ze dat wij eventjes ongezien een AUTO kopen via het web
doei
Geeft inderdaad wel een kick, die dealers afstruinen, op zoek naar dat procentje... :D
Maar dan vaststellen dat de verkoper het weer niet begrijpt en niet onder die prijs gaat van die andere, of zelfs niet wil proberen met een accessoire of iets dergelijks... :(
Volvo XC60 II inscription T5 2018, maple brown, blond moritz leder interieur, Bowers and Wilkins,...
2015 XC60 D3 MAN Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Winter Pack, Business Motion Pack, Family Pack,Light Pack, Versatility Pack, Geïntegreerde uitlaat, Panoramisch Schuifdak, 20" Candor
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Bobke schreef: Volvo is wel degelijk nog aanwezig op het Autosalon van Brussel hoor. Als je naar de website gaat staat Volvo er tussen als exposant.
Denk dat men een onderscheid moet maken tussen Volvo corporate en Volvo per land. Volvo Corporate zal maar 3 salons meer doen (grote internationale), echter per land kan Volvo doen wat ze wil, wat ze doet met haar publiciteitsbudget.
Dat denk ik.
Nu in januari ja, maar daarna blijkbaar niet meer.
Volvo zou beter landspecifiek een strategie volgen in plaats van deze aangekondigde nonsens.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Misschien dat nu de open ogen gaan voor het feit dat het Chinese Geely gewoon een keihard bedrijf het is. Volvoverkopers die soms hun ziel in hun werk gelegd hebben en dus Volvoliefhebbers zijn geworden, worden bij persbericht op termijn aan de kant gezet. Dat gebeurt natuurlijk overal, maar laat weer zien hoe de op dit forum uitgedragen Volvoliefde van één kant komt en naïef is. Werknemers en consumenten moeten hun gezond verstand blijven gebruiken in plaats tot valse romantiek over (het management en aandeelhoudersbelangen) van grote bedrijven te vervallen.

MODS EDIT: onnodige quote op voorgaand bericht weggehaald.
Laatst gewijzigd door Boreas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

In dat geval, heer Boreas zou ik indien ik u was, mijn gezonde verstand gebruiken en gauw een Honda CRV kopen.
Vervolgens mijzelf aanmelden op het Honda forum en daar lekker blijven bomen over hoe jullie lekker allemaal "je gezonde verstand hebben laten spreken" door een Honda te kopen.

Edit overigens springt mij het glazuur van de tanden van de zure opening van dit topic, alsof het jouw een deugt doet dat wanneer dit een fractie van de werkelijkheid word en mensen (Volvomedewerkers) op straat komen te staan.
Virtuele kick in the nuts. :devil:
Wat heeft die verkoopadviseur u misdaan?
U kwam in de showroom voor een XC60 waarbij de waarde van uw huidige auto de deal moest maken en naar nu blijkt is die minder waard dan u gedacht had, zoiets?
En dus blijft die XC60 een niet betaalbare droom voor u.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20836
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ach meneer de voormalig gepensioneerd magistraat Boreas.
In het nog niet zo lange verleden viel Volvo onder de eigenaar Ford. Nou daar plukken wij als Volvo-liefhebbers nog steeds de wrange vruchten van. Niets mocht meer en op alles werd beknibbeld. In die periode zijn de slechtste Volvo's ooit gebouwd.
Natuurlijk is het geen rozengeur en maneschijn onder Geely, maar Volvo mag nu weer ontwikkelen. En dat mochten ze onder Ford NIET.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Beste Boreas, de conclusies van je analyses zijn niet de mijne en komen buitengewoon zuur over. Ook lees ik typische vooroordelen over het bedrijfsleven zoals je die vaker hoort van personen die actief zijn in de publieke sector en totaal geen gevoel hebben bij het drijven van een commerciele onderneming die moet bestaan in een compleet andere werkelijkheid waar men wel slagvaardig moet handelen om te kunnen voortbestaan.

Voor wat betreft de inhoud van het persbericht. Ik denk dat zwaarder inzetten op internet en social media "ten koste" van aanwezigheid op beurzen een volstrekt logische keuze is die past in de veranderende tijd en iets is wat feitenlijk in andere branches al lang gebeurd. De rol van een dealer zal bijven bestaan, je wilt de auto toch vaak een keer kunnen zien en rijden, er zal vaak wat in te ruilden zijn en de auto's moeten ook onderhouden worden.
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Beste Forumleden,

Je kunt er natuurlijk van alles bij halen over Ford, mijzelf, mijn eigen ervaringen met de Volvo organisatie en mijn wereldbeeld. Dat heeft echter niet veel te maken met het issue. Enerzijds een commerciële onderneming die om te kunnen overleven (zoals terecht gesteld wordt en ook door mij niet werd ontkend) zich moet aanpassen aan de tijd (bv internetverkoop) en die door de verkoop van auto's winst moet maken. Zo'n onderneming kan zijn (in het geval van deze posting "indirecte") werknemers niet om filantropische redenen in dienst houden en moet auto's maken waarvan de productie en verkoop winstgevend zijn. Dat is normaal.

Wat ik minder normaal vind, is om als klant (of werknemer) je kritische zin te verliezen en zo'n onderneming en haar producten te verheerlijken. Stel dat ik Becel gebruik, dan ga ik niet om die reden de Unilever producten idealiseren. Gelukkig leven we in een vrij land en mogen jullie daar geheel anders overdenken. Die mening is jullie van harte gegund, maar onze wegen lopen hier inderdaad uiteen. In mijn bijdragen aan het Forum heb ik aandacht willen vragen voor deze irrationale aspecten voor en (ter wille van het uitlokken van een discussie daarover) de provocatie niet geschuwd

Het wordt dus inderdaad tijd om het herhaaldelijke door Ben gegeven advies op te volgen en het Forum te verlaten.

@Ben, toch bedankt voor de gastvrijheid die je hebt verleend deze onwelkome bezoeker.

Adieu, het ga jullie goed en nog veel Volvoplezier!
Boreas
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat is filosofisch gezien het beste besluit dat u in de maand december heeft genomen...
Adieu!
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Boreas heeft het weer voor elkaar. Hij heeft de gave om allerlei prikkelende berichten de ether in te slingeren. Jammer dat er dan ook nog altijd mensen de moeite nemen om er op te reageren.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4857
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik vind het helemaal niet erg dat er op een forum als dit ook kritische geluiden te horen zijn. Ik deel overigens de mening van Boreas niet als hij bedoelt te zeggen dat er hier op het forum slechts slaafse Volvo-adepten rondhangen. Volgens mij is dat bij sommige andere merkenforums nog veel erger. Wat ons allen hier bindt is dat wij een bijzondere interesse hebben in auto's in het algemeen en Volvo in het bijzonder. Anders ben je hier geen lid. Dus ik vermoed dat zelfs Boreas ergens toch een Volvovirusje onder de leden heeft.

Vanzelfsprekend zullen liefhebbers van een bepaald merk een zekere voorkeur of zelfs vooringenomenheid hebben. Dus kun je op een Volvoforum een in de basis positieve houding jegens Volvo verwachten. Dat moet volgens mij niet doorslaan in slaafse adoratie die maakt dat eenieder die een keer een kritische kanttekening plaatst meteen wordt neergesabeld. Enige nuchterheid doet een mens goed. Op dat punt ben ik het van harte met Boreas eens.

Dat geldt overigens ook voor de kritikasters. Af en toe een kritische opmerking of het geven van een tegengeluid is alleen maar goed. Maar ook daarin kan men doorslaan. En zoals bijna altijd is het de toon die de muziek maakt. Als Boreas dit topic niet was begonnen met "Slecht nieuws voor die al die o zo klantvriendelijke Volvoverkopers op het Forum" maar bijvoorbeeld met "Slecht nieuws voor Volvoverkopers? ", dan had zijn bijdrage een zinnige discussie kunnen opleveren over de veranderende wereld van de autoverkopen en de rol die verkoopadviseurs bij dealers daarin hebben.
Door zijn huidige formulering (nog los van de grammaticale fout), wekt hij de indruk een waardeoordeel uit te spreken over een groep personen (Volvoverkopers op dit forum). Daarop slaan een aantal mensen direct aan, zeker gelet op zijn eerdere soms ongenuanceerde berichten, hetgeen Boreas had kunnen voorzien en wellicht zelfs zo heeft beoogd, gelet op zijn laatste post. Als je meent te moeten uitdelen, dan moet je ook kunnen incasseren. Zo zijn er nog wel enkele forumleden te noemen.

Wat mij betreft blijft Boreas welkom, mits hij anderen bejegent op een wijze zoals hij zelf ook bejegend zou willen worden. Maar als hij geen behoefte meer heeft om hier te vertoeven dan is dat uiteraard zijn eigen keuze. Jammer dat je niet meer in de rechtzaal actief bent, anders had ik graag afgesloten met "see you in court!" :D We hadden dan na een zitting eens onder het genot van een bak koffie de passie voor auto's kunnen delen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Back on topic: Kijk eens naar de USA. daar kan je op internet de marge vinden die de regionale dealer op een auto haalt.
Dat je online kunt bestellen is heel normaal in deze tijd, dat gebeurd in diverse branches al 10 jaar (bv de IT industrie). IBM als voorbeeld, die leveren altijd uit via dealers, ongeacht waar de initiële vraag vandaan komt. Dit biedt dealers juist extra omzet waar ze niets voor hoeven te doen. Ik juich het alleen maar toe....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Het gejuich omtrent de onlineverkoop van 1927 nieuwe XC90's verdient toch ook wel enige nuance.
Het grote merendeel van die auto's werd immers door Volvo zelf gehouden om via haar nationale organisaties gratis uitgedeeld te worden aan bekende landgenoten die ambassadeurs moeten zijn voor Volvo.
Hoeveel zijn er dan echt verkocht door Volvo, de volle prijs dan... ?
Anderzijds ging het om 1 model waarbij je geen enkel optie zelf kon kiezen, zelfs de kleur niet.
Dat is toch niet wat men in de toekomst wil bij Volvo hoop ik.

De tegenkanting begint al langs alle kanten binnen de Volvogroep op te steken.
Volvocars Belgium weigert inmiddels al om van het autosalon in Brussel weg te blijven.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Adieu, het ga jullie goed en nog veel Volvoplezier!
Boreas
Zwaaien doet!
Dat is filosofisch gezien het beste besluit dat u in de maand december heeft genomen...
Adieu!
I rest my case, + veel......als hij maar geen Heintje Davids doet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”