Volvo verdwijnt niet van Brussels autosalon

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

bron : De Standaard.be

Nieuwe marketingstrategie betekent niet het verdwijnen van Volvo op autosalon Brussel

De Zweedse autobouwer Volvo heeft maandag een nieuwe marketingstrategie aangekondigd. De autobouwer wil nog slechts aan een enkel autosalon per continent deelnemen en gaat online auto’s verkopen, zo luidt het. Het marketingbudget wordt daarvoor opgetrokken. In Europa kiest Volvo voor het salon van Genève. Bij Volvo Cars Belgium wijst men er echter op dat dit niet meteen betekent dat Volvo zal verdwijnen op het autosalon van Brussel.

‘Al decennia lang volgt automarketing een bepaald patroon, waar de hele autoindustrie aan vasthoudt. Volvo Cars kiest ervoor om die logica te doorbreken en een strategie te implementeren die gericht is op de eigen noden’, klinkt het in een persbericht.

Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat Volvo in haar nieuwe marketingstrategie zich enkel nog gaat concentreren op drie belangrijke internationale autosalons, één in Europa, één in de VS en één in Azië. In Europa valt Brussel uit de boot want Volvo kiest voor Genève. Op andere continenten wordt gekozen voor Detroit en Peking en Shangai. De twee laatste locaties zullen elkaar jaarlijks afwisselen.

'Ontwikkelingssalon versus verkoopsalon'

De woordvoerder van Volvo Cars Belgium wijst erop dat het om de grote ‘ontwikkelingssalons’ gaat, en dat Brussel een 'verkoopssalon' is.
'Volvo Zweden heeft beslist om nog maar drie ontwikkelingssalons te ondersteunnen. Maar dat wil niet zeggen dat we niet meer aanwezig zullen zijn in Brussel', aldus René Aerts.
'We hebben geen alternatief voor de verkoop. De eerste twee maanden van het jaar zijn immers goed voor 30 procent van de verkoop.'

Het Brusselse salon werd nooit direct ondersteund door Volvo’s hoofdkwartier in Zweden, de Belgische eenheid dient voor het salon zelf een dossier in bij de Zweden. 'We hebben ons dossier verdedigd voor 2015, en we zullen ons dossier in de toekomst blijven verdedigen. Alle kaarten liggen nog op tafel en ons dossier is sterk', aldus Aerts.

Online verkopen

De Zweedse autobouwer meldt ook dat er een jaarlijks ‘Volvo event' zal komen om de producten en het merk te tonen. Onlineverkoop en -marketing zullen centraal geplaatst worden in de marketingstrategie en de concessiehouders en diensten zullen 'drastisch' verbeterd worden.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”