Ik heb al een hele tijd last van trillende remmen. Ik dacht mijn schijven zijn vast krom. Er is nog niet zo veel van af gesleten, dus ik dacht ik laat ze door een kennis afdraaien. Het zijn trouwens Brembo schijven met Lucas blokken. Haal ik net de wielen eraf blijkt dat de schijven niet vast zitten met een boutje aan de trommel. Als je dus het wiel eraf haalt dan hangt de schijf los. De twee schroefgaten komen ook niet exact overeen dus ik kan ze niet eens vastzetten. Ik de zaak gebeld die ze heeft gemonteerd (AVA in Groningen). Na overleg met de monteurs hebben ze teruggebeld en het blijkt helemaal niet erg te zijn. Er schijnen ook auto`s te zijn waar dat normaal is. Als je de velg vastdraaid dan zitten de schijven ook vast. Naar mijn idee kan er op deze manier vuil tussen de schijf en de trommel komen waardoor de schijf en de velg niet recht komen te zitten. Bij montage zal het inderdaad niet uitmaken. Maar als je banden gaat wisselen of zoals laatst nieuwe dempers laat monteren dan kan het dus zijn dat alles scheef gemonteerd wordt.
Kunnen jullie je mening hier eens over geven. De schijven zijn trouwens wel twee jaar geleden gemonteerd.
Remschijven zitten niet vast aan de trommel.
- v40pokemon
- 3rd Gear member
Ja, ik kwam er laatst ook achter dat het zo werkt toen ik mn schijven voor heb vervangen. Ik vond het vreemd, maar ik heb geen last van trillende remmen...
Als je vermoedt dat het trillen door vuil achter de schijf komt, dan lijkt het me makkelijk om eventjes met een staalborstel eroverheen te gaan en dat eea vlekkeloos past...
Als je vermoedt dat het trillen door vuil achter de schijf komt, dan lijkt het me makkelijk om eventjes met een staalborstel eroverheen te gaan en dat eea vlekkeloos past...
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- Remon
- 5th Gear member
Ik vind het toch vreemd dat ze niet vast zitten, maar dat zou wel komen omdat het dus niet origineel is.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb zelf onlangs ook last van trilllingen in het stuur gehad tijdens het remmen. De hoeveel belast aan boord bepaalde de sterkte van de trillingen, hoe zwaarder, hoe erger.
Zelf heb ik de schijven voor laten afdraaien. Daarna was het probleem verholpen.
Zelf heb ik de schijven voor laten afdraaien. Daarna was het probleem verholpen.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik heb de Volvo dealer gebeld en die zeiden dat dat heel normaal was. Erg vreemd.
Even een vraag voor Gertje83!
Heb je na het afdraaien nieuwe remblokken gemonteerd, is dat echt nodig.
Even een vraag voor Gertje83!
Heb je na het afdraaien nieuwe remblokken gemonteerd, is dat echt nodig.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Ik heet geen Gertje83 maaaaar
Als je blokken nog goed zijn en oppervlakte aan de schijf kant is nog goed vlak dan zou het geen probleem moeten leveren, als er onevenheden in zitten dan heb je dat ook op je gevlakte schijf na een tijdje.

Als je blokken nog goed zijn en oppervlakte aan de schijf kant is nog goed vlak dan zou het geen probleem moeten leveren, als er onevenheden in zitten dan heb je dat ook op je gevlakte schijf na een tijdje.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Uhm, hier Gertje:D
En nee, er zitten geen nieuwe blokken bij gemonteerd. Dus dat kun je eventueel laten doen.
En nee, er zitten geen nieuwe blokken bij gemonteerd. Dus dat kun je eventueel laten doen.
- Turbodesk
- 5th Gear member