Het zal toch niet waar zijn...

De grotere Volvo's
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Vandaag met goede zin de S80 opgehaald. Op de snelweg gas geven bij 110 auto trillen bij gas geven. Doet dat alleen in zijn vijf. Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb expres een aankoopkeuring gedaan en daar zeiden ze dat alles in orde was.......zucht.
Gebruikersavatar
johnnyS
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 16.10.2014 - 21:02

aandrijfas ??
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28363
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Terug gaan naar de garage die de aankoopkeuring heeft gedaan en om uitleg vragen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Ja dat laatste ga ik ook doen denk ik. Staat heel duidelijk in het rapport dat de aandrijflijn in orde is. Vraag me wel af of zij hier wat mee doen uiteindelijk.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

100-110 is volgens mij wel de snelheid waar ook balanceren het meest tot zijn recht komt?
Kan het zijn dat je andere wielen hebt ? Winterwielen er op meegekregen en de gewone mee achterin?
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2529
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Trillen bij hogere snelheid komt meestal vanuit de achterwielen. Dus ik zou die eerst even laten balanceren voor ik mijn nieuwe-auto-pret zou laten bederven.....
C40 Ultimate Twin
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Maar als het om onbalans zou gaan waarom dan bij accelereren? Bij continu voel ik ook wel wat maar beduidend minder.
Gebruikersavatar
johnnyS
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 16.10.2014 - 21:02

vandaar dat ik aan de aandrijfas denk, die kun je voelen tijdens het accelereer.

- zit de trilling echt door de hele auto bij een constante snelheid..... achterwielen.
- zit de trilling bij constante snelheid in het stuur...... voorwielen.
- trilling alleen voelbaar tijdens het remmen remschijven.
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Bij constante snelheid voel je hem in de stoel niet in het stuur. Bij acceleren van 110 naar hoger voel je hem heel sterk en dan dus wel in het stuur. Bij aankoop heb ik hier juist op laten keuren door een Volvo dealer. Zij zeiden letterlijk dat de aandrijflijn in orde was.
Gebruikersavatar
johnnyS
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 16.10.2014 - 21:02

verveeld zeg. Heb je net je nieuwe auto en alles er aangedaan om narigheid te voorkomen en dan heb je dit.

Maar ook een garage kan niet altijd alles voor zijn. Als ze de auto op de brug hebben gecontroleerd en er een stukje meegereden hebben maar er niet mee op de snelweg zijn geweest, dan zullen ze niet ervaren hebben wat jij nu gemerkt hebt. En in hun beleving een auto afgeleverd zonder nare trillingen.

Ik ga er van uit dat als je ze op de hoogte stelt van jouw probleem dat ze dit netjes zullen oplossen. Maar ja, als je net je auto hebt opgehaald is dat natuurlijk even balen.
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Dat is ook het zure aan dit verhaal dat ik net een pech auto weg doe omwille van trillen. Bij de aankoopkeuring heeft men er wel mee gereden ook wel wat trilling waargenomen maar dat zou aan de achterbanden liggen want de aandrijflijn zou in orde zijn. Nu liggen de winterbanden eronder en trilt de auto nog steeds en naar mijn idee heftiger. Als ik dit geweten had, had ik de auto niet gekocht. Oftewel de zure appel.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Motor- of baksteun.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Lastig beoordelen, maar ik denk ofwel onbalans in de aandrijfas ofwel versleten draagarmrubbers.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Dank voor je reactie. Dit had men tijdens de aankoopkeuring dus wel kunnen zien. Morgen ga ik hier mee aan de slag, ik doe niets voor niets een aankoopkeuring door een merkdealer.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Dat het alleen in z'n 5 gebeurd vind ik wel vreemd. Wat als je diezelfde snelheid rijdt in een andere versnelling?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

en als je de koppeling in druk tijdens het rijden is de trilling dan weg of veel minder?
mocht het dan minder zijn dan is het de homokineet, wel vreemd alleen in z`n 5
dus het kan waarschijnlijk iets anders zijn , wielen gebalanceerd?
keep calm!, your randomizer is running
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Ben er ondertussen achter dat het snelheidsafhankelijk is ipv toeren. Met koppeling in is het inderdaad minder. Vanmorgen ben ik in de auto gestapt naar de plaatselijke volvo dealer, maar die was druk en weinig bereidwillend wellicht logisch omdat zij de keuring ook niet gedaan hebben. Daarna dus doorgereden naar de keurende volvo dealer in Leidscherijn. Zij gaven aan dat als het inderdaad in de aandrijving zou zitten dat er ergens wellicht iets over het hoofd gezien zou kunnen zijn. Maar de chef werkplaats was er niet dus verder uitspraken konden ze niet doen. Alles is netjes genoteerd en maandag overleggen ze met de chef werkplaats en bellen ze me. Blijft afwachten hoe het opgelost gaat worden maar het feit je serieus genomen wordt biedt hoop.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28363
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een keurig nette reactie van de keurende Volvodealer, ben benieuwd hoe het verder gaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Mickmeister
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08.12.2014 - 15:09

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd naar het vervolg. Zit nu de feestdagen tussen helaas, maar maandag hoor ik meer.
Gebruikersavatar
ashwin1
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 31.07.2012 - 19:52

Trillen bij optrekken?

Aandrijflijn vanaf diff tot wiel checken.
Motor checken, kan ook missfires zijn, kan best zijn dat het extra merkbaar is op de snelweg omdat hij dan in de lock up zit, als de bak niet in lockup staat dempt hij de trillingen van missfires aardig goed. (Been there done that)
Volvo VIDA & DICE aanwezig
Landi LSI/Vogels VGI/Eurogas uitlees en config software aanwezig.
ECU tuner (ME7 WIP)

Volvo S80 2.4T full options MY03
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”